Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

sarsparis skrev 2010-06-06 20:53:16 följande:
    Hur kinkig kan man vara egenltigen :) Sonen har en fix skaljacka, han har haft den under april och maj. Reflexet som är längs ned på ryggen är på väg att släppa, ena sömmen på kortsidan har spruckit. Hade ni reklammerat eller struntat i det? Det är ju en liten grej men ändå, det stör mig.....
    Puffar upp mig fråga, min man tycker jag är fånig. Men nu är hela reflexet på väg av.....och jag har känslan av att de kommer säga att det inte går att reklamera då sonen förmodligen nött bort det.
    Vad hade ni gjort?
  • sarsparis
    maadicken skrev 2010-06-09 19:58:24 följande:
    jag hade reklamerat utan tvekan. längre än så ska en jacka hålla och även reflexerna som sitter på. själv är jag lite sur för att reflexen bak på sonens jacka blev utsliten, men det är ju för att han har åkt massa rutchkana på den men hel är den iaf trots det.

jag tycker aldrig det är krångel eller sura miner när man reklamerar eller byter på lindex
    Jackan är bytt :) De hade bara en röd jacka kvar, och självklart var den i strl 98 precis rätt Glad

Får vi se hur denna håller, nästa år blir det nog iallfall en från PoP, såg idag hur blekt den röda jackan blivit när en ny jacka låg bredvid.
  • sarsparis
    Wilmis07 skrev 2010-06-14 19:44:12 följande:
    Någon som vet när det brukar komma in velourbyxor i höstfärger?
    Förra året köpte vi det i augusti, kanske kom de in tidigare. Först ska det väl reas lite så kommer väl höstkläderna sen.
  • sarsparis
    aglili skrev 2010-06-16 11:17:06 följande:
    X-girl- det har hänt mig med en del plagg också. Jag har trott att det är tvättmaskinen. Kasnke nån skruv eller nåt som åkt med och förstört?
    Har hänt mig med, tror också att det är något i tvättmaskinen, typ någon dragkejda från något annat plagg tex. jag brukar alltid dra igen alla dragkedjor
  • sarsparis

En fråga, har min 2 ½ åring skjutit i längden under sommaren eller har lindex velour byxor blivit små i storleken? Har strl 92 hemma som börjar bli för korta, köpte idag 3b2 i strl 98, när jag provade de på lillen satt ju de perfekt på längden, alltså inte en gnutta för stora, bytte till 104 och de var som jag önskade. Nån som vet om de blivit små i storleken, har inte tänkt på att det är så förrut, eller har min son blivit så lång under sommaren........

• sarsparis
    Mawe123 skrev 2010-07-31 21:47:34 följande:
    Va? puff och rynk Förvånad
    Åh jag som skickade pappa tidigare i veckan och shoppa ett helt gäng velorisar till sonen.
    Jag har inte tidigare upplevt att det vara små i storleken, får sonens del är det nog som Tvillingmamma2007 sa, han har nog växt mycket samt att de kanske inte är så långa på längden. Jag vet ju om att jag har en lång son, han är lika lång som sin kusin som är 1 år äldre, dock är det mest hans överkropp som varit lång, men kanske har benen dragit i väg nu. Du kan ju alltid lämna tillbaka byxorna om de inte passar, eller be att din pappa går och byter direkt till en storlekk större, inser att det inte gör så mycket om de är lite långa i benen.
  • sarsparis
    TeDrickaren skrev 2010-08-05 18:21:38 följande:
    Fyndaden tre skaljackor idag, en i strl 98 (röd) två i 86, rosa och röd.....tror ni att våra tvillingar kan ha dem till våren?? de har strl 80/86 nu, provade de och de var riktigt stora.....
    De är väldigt stora, min son som vi nu köper 104 till har 98 i sin jacka, vi viker fortfarande upp ärmarna på den, han kan lätt ha den denna hösten med. kan de inte ha jackorna till våren kan de säkert ha de nästa höst. provade 92 och den satt så där perfekt på min son , han är 2 ½
  • sarsparis

Vad tycker ni om skalbyxorna från fix? Håller de måttet? kan man ersätta regnkläder med skalbyxorna?

• sarsparis
    Tullemi skrev 2010-08-10 10:02:50 följande:
    Nej, de är inte i galon. Var och klämde på dem igår. Det är som ett kraftigt skalmaterial. Lite stela.
    Men de är fodrade, så de kan man inte ha iallfall där jag bor i början på hösten.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11