• Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

sarsparis skrev 2010-03-14 12:28:54 följande:
    Skulle säga att de är långa, köpte en 98 till 2 åringen, den är lång i armarna och lite lång på längden, men den är inte för lång..... Röd till killen och den turkosaktigt till tjejen, eller kör på rosa om hon vill ha det. Själv har jag en röd till killen med pops turkosa fleece under, supernyggt :)
    Tyckte inte riktigt om den röda nyansen annars hade det blivit en röd till killen. Nu blev det tråkigt könsindelat, killen fick turkos och tjejen fick rosa. Hon vägrade ngn annan färg så...
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-03-14 20:50:48 följande:
    Samma som min! Jag köpte 92
    På skaljackan? det tog jag med. 86 var bra men vill ju gärna kunna ha den till hösten också.
  • Lejån
    Rosenbarn skrev 2010-03-14 21:17:34 följande:
    Jag var inne på Lindex i veckan  för att reklamera en tunika. De var så otrevliga- klänningen färgade av sig massa efetr 3 tvättar- Förstört massa kläder De skulle först inte ta den tillbaka, då visade jag på alla vita blommor på tunikan de var blå. Oj då får pengarna tillbaka...eller något annat. Men den hade sålts på rea så skulle bara få rea priset- VA!! Då blev jag irreterad och sade de ska inte spela någon roll!! Jag ska ha pengarna tillbaka!! Till slut så ....då tog en annan klänning så hoppas de inte ska strula nu. Man borde spara ALLA kvittonJag ska lämna tillbaka en annan body jag köpt också då den hade trasig söm Tycker Lindex har mycket fint nu MEN så trist att servicen ska vara så  taskig!
    Ja, spara alla kvitton ska man absolut göra just i reklamations-säkerhet. Det är ju trist att köpa ngt på fullpris som sedan blir rea på så att man inte får alla pengar tillbaka om det blir så.
  • Lejån
    Myran2007 skrev 2010-03-14 22:12:25 följande:
    Hej!Någon som vet hur Lindedx är gällande reklamationer utan kvitto? Jag har ett par FIX skalbyxor som har två små hål i de tejpade sömmarna, ett på vardera ben. Vet inte var kvittot är men jag köpte byxorna förra året. Hade samma fel på ett par POP byxor för ett tag sen och där var det inget problem. Men Lindex känns inte lika generösa och tillmötesgående, fast man har ju egentligen rätt att reklamera utan kvitto. Någon som har erfarenhet?
    Har reklamerat en vinterjacka utan kvitto. Men det verkar vara rätt olika hur man blir bemött.
  • Lejån

FIX överdragsbyxorna, är de vatten"täta"? Visst är det vattenpelare på dem? Jag försökte kika på hemsidan men det står inte.

• Lejån
    Myran2007 skrev 2010-03-14 22:15:20 följande:
    Okej, tack för svaret. Har också misstänkt att det kan vara så, hade känts bättre med kvitto. Behöver ju inga pengar tillbaks (det får man väl iof inte utan kvitto heller) utan nöjer mig med ett par nya. Och de finns ju fortfarande i butik.
    Tror inte det ska vara några problem faktiskt.
  • Lejån
    Myran2007 skrev 2010-03-15 06:30:59 följande:
    Ja de jag har är vattentäta, kommer dock inte ihåg vattenpelaren. Men LIndex outdoor för 149 kr är bara vattenaavvisande. Fix byxosna kostar 299kr.
    Vet, det är FIX byxorna jag menar. Har outdoor från förra året, men måste nog uppdatera och funderar på om fix byxorna är bättre.
  • Lejån
    fritzie76 skrev 2010-03-16 14:51:23 följande:
    Ska jag köpa den rosa FIX-jackan eller en rosa från KappAhl.....svårt att bestämma mig. Vill nog egentligen ha FIX-jackan, men hon har en rosa vinterjacka, kanske lite tråkigt med rosa igen....BESLUTSÅNGEST!!Är det någotn som vet hur Bamseregnkläderna är i storleken. Dottern är 92 cm lång, ska man ta stl 98 då?
    Köp en annan färg än rosa då?

Jag tycker Kappahls har fin färg på sin, men jag velade då jag inte vet ngt om den.

Vi har precis beställt Fix-jackorna.

Bamseregnkläderna tycker jag är stora, dottern kunde ha 98 när hon hade 104 i andra kläder. Men det är ju iofs ngt år sedan så det kanske har ändrats.
  • Lejån
    fritzie76 skrev 2010-03-16 15:26:14 följande:
    Lejån: Jo det är klart att jag kan köpa en annan färg men känner inte riktigt för röd heller.... Vad köpte du för färger på jackorna?Hm då kanske 92 också är för stort i regnkläderna.....svårt.
    Den gröna då? Den ville jag ha till dottern men hon vägrade ngn annan än rosa och jag lät henne välja det då hon fick en grön vinterjacka.

Hade gärna tagit turkos till henne också, den fick lillebror. Vill dock inte ha dem i samma färg.

Tror 92 blir bra på regnsetet om din tjej är 92 cm.
  • Lejån
    maggan75 skrev 2010-03-16 20:59:39 följande:
    Ska beställa  Fix jackan nu ..men nu velar jag  104 som är lite stor eller 98 som sitter precis ???  tips ngn
    Beror på HUR lite stor den är. Jag tog "lite stor" till lilleman för jag vill inte åka på att köpa en ny jacka i höst igen.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11