Inlägg från: Vill ha bebbe |Visa alla inlägg
  • Vill ha bebbe

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

pp08 skrev 2011-09-19 08:25:40 följande:
    Kan tillägga att min duschbehandling var jättegrym! Men efter bara några timmar var jackan helt torr! Så den kan i alla fall inte ha varit genomblött.
    Såg dock nu på morgonen att vattendropparna inte "ligger kvar" på jackan som små pärlor när det regnar. Gör det det hos er? Kanske dags för en impregneringsomgång.
    Nä, vattnet pärlade sig inte på jackan. Men måste det verkligen göra det för att det ska vara vattentätt? På min egen gore-tex jacka från Haglöfs pärlar sig inte vattnet heller och den höll mig torr igår. Det är ju ändå membranet/beläggningen på insidan av tyget som svarar för vattentätheten, inte yttersidan.
    **Max 070716** **Leo 090726**
  • Vill ha bebbe
    Xgirl83 skrev 2011-09-20 08:47:45 följande:
    Nu har ullkläder kommit in även till större barn. Fast hittar bara rosa än så länge...
    www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/underk...
    Jag har sett svarta i butiken, med beige rand. Jag tyckte tröjorna såg så himla små ut, vet någon om ullkläder töjer sig mycket? 98/104 var rätt så korta.
  • Vill ha bebbe
    molnen skrev 2011-09-20 12:01:20 följande:
    Ser att ni pratar ullunderställ och kan varmt rekomendera dessa : www.pierrerobert.se/Kollektioner/Young-Collec.../(cat)/289 som här säljs på coop . Supermjuka och underbara färger!
    Åh, de var ju jättefina!
  • Vill ha bebbe
    Xgirl83 skrev 2011-09-20 13:03:20 följande:
    Oj då, då är det ju svårt med vilken storlek man skulle ta. Dottern har stl 92/98, men då är det ju inte säkert att 98/104 räcker? Borde väl det iaf. De ska ju sitta rätt tight dock.
    Jo, det borde ju räcka. Min 4-åring har normalt 104, så jag går upp en storlek till 110/116 så räcker det nog. Byxorna såg normallånga ut i alla fall
  • Vill ha bebbe
    Lantani skrev 2011-09-21 09:19:23 följande:
    Men visst sitter dragkedjan framtill och inte sidan? Sonen blir jätteblöt i sina pop.. :/
    Vi har både skaljacka och skalbyxor från Fix till vår 4-åring. De har varit jättebra och inget läckage vad jag har märkt. Byxorna har vi använt jättemycket och de är smidiga och håller tätt. De har en liten dragkedja fram, precis som på ett par vanliga jeans. Vi har iofs också Pop skalbyxa med dragkedja på sidan (en kort upptill) och de har varit lika bra som Fix, men de är från hösten 2010.
  • Vill ha bebbe
    Loppan boppan skrev 2011-12-19 16:56:01 följande:
    Nu tänker jag beställa skidjacka FIX. Tror ni 110 blir TOKSTOR på min dotter nu? 3 år 8 månader strax under metern lång.  Det är en 3i1 jacka och jag vill kunna använda den nästa år oxå. Någon som har och vet uppskattad stl?? Snabba svar uppskattas =) =)

Min son är 106cm, väger 16kg (4,5år) och har stl 104 i sin Fixjacka. Den är lite, lite för stor för honom så jag tror att stl 110 skulle bli jättestor på din dotter.
  • Vill ha bebbe
    anette 81 skrev 2011-12-19 19:59:53 följande:

någon som vet om denna är bra?
    Har den till min 2,5åring och vi är nöjde med den. Vattenpelare på 2000mm och han har haft den i blötsnö en dag och då var han torr och varm.
  • Vill ha bebbe

Vi har också använt skaloverallen från Lindex och den höll bra efter tvätt. Min son har suttit på väldigt våta platser med overallen efter tvätt och vi har inte upplevt att den läckt in vatten. Vi har varit supernöjda med overallen överlag och köpt den i flera storlekar. 

• Vill ha bebbe

Jag har använt Fix ytterplagg i flera år och jag är supernöjd! Lindex har skrivit olika från år till år angående vattenpelaren och de har fått varierande resultat på testen i ViFöräldrar - ändå tycker jag de har haft bättre kvalite än både Pop, Didrikson och Kaxs (vi har provat även dessa men alltid gått tillbaka till Fix).

Jag jobbar med textilier och det här med vattenpelare är ett komplicerat mått. På ett sätt är det lätt att förstå för det är bara att jämföra hur hög vattenpelaren är, men bara för att det är en hög vattenpelare betyder det inte att det är bra kvalité. Ett ytterplagg är beroende av så mycket mer än en hög vattenpelare, tex bra tejpade sömmar för att undvika läckage (då spelar det ingen roll hur hög vattenpelaren är), slitstarkt tyg och bra rivstyrka samt god andningsförmåga. Allt som klarar över 2000mm vattenpelare efter 3 tvättar (vilket är standarden för tester) räknas som vattentäta. Ett ytterplagg av funktionsmodell bör man inte tvätta för ofta utan snarare torka av med en trasa. Varje tvätt sliter otroligt mycket på plaggen och försämrar funktionerna avsevärt. Att ett plagg klarar 2000mm vattenpelare efter 3 tvättar är riktigt bra!

• Vill ha bebbe
    anette 81 skrev 2012-08-22 08:58:33 följande:
    Hur är fix overallerna i storlek?
    "Normala" skulle jag säga. Min yngsta är knappt 100cm lång och jag har köpt den gröna overallen i storlek 104 till honom, den satt bra och det fanns lite att växa i. Äldre sonen har jag inte köpt till än, men han är 110 lång så jag tror det får bli 116 till honom.
  • Vill ha bebbe

Det är 20% rabatt på alla barnkläder om man handlar 3 eller fler i butiken (om man är medlem i clubben) Var en massa skyltar i butik igår när jag var inne! Det fanns ju en likadan kupong i deras folder med barnkläder som kom nu senast (på baksidan).

• Vill ha bebbe
    star67 skrev 2012-08-23 22:53:01 följande:
    jag har en fråga jag köpte en gördel föra vecka från lindex använde den bara en gång och nu såg jag att sömmarna har lossnat på två ställar.
    undrar om man har rätt och lämna tillbaka den alltså inte bytta. om inte, undrar om jag kan kräva de att använda rabatter på den nya då den andra var köpt på ordpris?    

Du kan ju alltid reklammera en vara och sen köpa en ny och då dra rabatten på den Cool
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11