• TinaZ

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tvillingmamma2007 skrev 2011-02-04 09:26:28 följande:
    Måste dit och kolla jag med...hur är de i storlek...sonen är ca 107 cm tror jag. Funderar på 116 kanske om de är lite små?...men skulle inte funka på pop utan där skulle det bli 110 tror jag.
    Vår dotter är ca 104cm och 110 passar utmärkt. Den var lång i ärmarna men när jag spände åt kardborren blev det perfekt.
  • TinaZ
    lottizm skrev 2011-02-04 20:31:53 följande:
    (hoppar in i skaljackediskussionen! )

hur lång är den bak då? jag köpte en FIX-skaljacka på rean förra året i stl 104, provade den idag på sonen som är ca 102-103 cm men jag tycker den är alldeles för lång , den går ju till knäna där bak... eller är det bra att det är så? börjar fundera på att spara eller sälja den och köpa en annan skaljacka, vill ju att han ska kunna röra sig bra i den.
    kan kolla det imorgon, men det var inget jag reagerade på när hon provade den i butiken iaf
  • TinaZ

Min dotter hade dem vårohöst -10 och de funkade jättebra. (hon är 4,5år nu och inte så särskild vild av sig iofs om det nu spelar roll )

Mimmi69 skrev 2011-02-09 18:06:12 följande:
    Har haft Fix skalkläder till min 5,5-åring, men funderar på Kaxs till våren. Någon med erfarenheter/synpunkter?

• TinaZ
    ÖNadja skrev 2011-02-10 17:01:59 följande:
    haha! ja! Jag tycker att de va så bra rabatt att ja ska till bilen imorrn 7 mil till stan å köpa mej ett par trosor, det är ju trots allt halva priset på ett par!! Flört
  • TinaZ

trött jag blir, jag som ska iväg o shoppa ikväll, inte har jag fått några kuponger, de kommer väl imorgon

• TinaZ

Har just köpt den gröna softshelljackan till min son stl 98, han är ca 86cm o väger strax över 15kg tror jag. Den sitter ganska precis runt kroppen så jag vet inte om jag ska behålla den.......köper jag 104 så blir den väl för lång i ärmarna. De är långa redan nu, men går ju spänna åt.

• TinaZ

Lindex o Kappahl brukar ju sälja windfleecejackor. Hittar inga såna...... :-S

• TinaZ
    anette 81 skrev 2011-03-24 12:04:26 följande:
    jag har sett på lindex och kappahl
    bara i butik då eller??
  • TinaZ

aha, är det därför jag inte hittar några.......

Tullemi skrev 2011-03-25 08:47:14 följande:

Fick tips i POP-tråden om att köpa en FIX WS eftersom jag inte gillar POP's egna i år. Men inte kommer det väl några från FIX? De kommer väl till hösten? Något jag var ganska säker på.......hm.

• TinaZ
    Makka Pakka skrev 2011-03-25 11:52:42 följande:

Någon som har denna softshell:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=114...

vad tycker ni om den?

sonen har den i 98, han är ca 91cm lång och väger strax över 15 kg, den är i minsta laget men stl större skulle bli lång i ärmarna.
    Den är skitsnygg! Har dock blivit väldigt skitig på kort tid, men det kanske beror mer på min son än på jackan
  • TinaZ

gäller kupongen med 50:- rabatt bara för de första 150:- ? Får man 100: rabatt om man handlar för 300 undrar jag alltså.

• TinaZ

någon som köpt den blå skaloverallen och hunnit prova den? Vad tycker ni? funderar på att köpa den till min son.

• TinaZ

synd at det bara gäller de första 150 då.......en anna gång fick man för 300 osv också

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11