Inlägg från: Sophie81 |Visa alla inlägg
  • Sophie81

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

TinkyWinky skrev 2011-02-18 08:11:40 följande:
    har inte köpt den men provat den i butik och sonen som annars drunkar i jackor i strl 86 fick knappt plats över magen och armarna, den va väldigt tajt :/ provade en 92 o den stat lika tajt över magen men lite bättre i armarna och min son är ändå smal. väger 9930gr o ä3 82,6 cm lång..
    är det denna ni pratar om?

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=11460004&styleid=11459974&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370;1357363
    den är ju superliten. Köpte först strl 98 till min 87 cm, 12 kg kille. han brukar oftast ha 92 i strl men vi har börjat lite med 98 då han har långa armar. men när jag kom hem fick jag knappt i honom i 98 och när jag väl lyckades så satt den perfekt men lite tajt runt magen. Så blev strl 104, låter stort men de är små i strl.
    men jackan är superfin. Vi tog den röda.
  • Sophie81
    fritzie76 skrev 2011-02-18 08:27:37 följande:
    FIX-jackorna är stora i storlekarna, kan gå ner en storlek. Men softshell-jackan är väl inte FIX?
    nä, eller hurGladDet var därför jag undrade vilken jacka som diskuterades. Länken ovan på softshell jacka är Lindex egna märke.
  • Sophie81
    TinkyWinky skrev 2011-02-18 08:43:53 följande:
    japp det är den.. ja synd att den är liten annars mkt snygg..
    du får ta en större strl bara. den är superfin tycker jagGlad
  • Sophie81

men precis. affärerna vet vad dem gör när de skickar kuponger hem till mig... De har mig runt sitt lillfingerSkrattande
    har precis gjort ett litet köp på lindex.com (bla byxor till barnen) och imrg ska jag använda kupongen i min butikDrömmer

• Sophie81
    AochJsMamma skrev 2011-02-23 08:45:09 följande:
    toppen med 30% i brevlådan! Nu är frågan vad som ska köpas.. A behöver verkligen byxor! Han har vuxit ur ett helt gäng här på sistone, så det blir nog nåt sånt (jeans köpe rjag från NS, men typ "mjukisbyxor" tycke rjag Lindex är super på!). Har sett så mkt jag vill köpa bara, synd att det inte var 30% på ett köp istället..
    mina barn har oxå lite byxbrist så 30% på ett helt köp vore toppen. men gör som jag, gör en beställning på nätet och använd kupongen i butik igen. Lite fuskigt kanske?Skäms. men igår köpte jag ett varsitt par mjukisjeans på lindex och sen 3 för 2 mjukisbyxor. gillar lindex velourbrallor o mjukisbrallor. jeans blir det mkt nova star här medCool
  • Sophie81

ang NS så var jag i min butik o köpte lite vårnytt igår... men de nya NSjeansen utan mudd där nere såg inte så fina ut...så blev inga NSjeans igår men det blev lite annat bl a den turkos randiga tröjan o matchande mössaGlad

• Sophie81
    winters skrev 2011-02-23 12:07:44 följande:
    Näe, jag vet inte, köper nog dem i morgon. De ser ut att kunna puffa sig lite över mudden om du förstår vad jag menar...
    jag såg de på en provdocka i min butik... de hade fin passform och riktigt röd härlig färg. JättefinaGlad! köpte dock inte dem har så många röda brallor innan.
  • Sophie81
    Xgirl83 skrev 2011-02-24 13:51:08 följande:
    Åh, du gör det svårt för mig. Jag hade ju nästan bestämt mig för jeansjackan! Nej då, jag ska nog känna lite på dem först imorgon så ska jag nog kunna bestämma mig.
    jag tycker du ska ta jeansjackan. har haft en liknande mörkblå till min son för ngt år sedan. SUperduperfin och mjuk. jag börjar bli lite, men bara lite, trött på stjärnorFlört
  • Sophie81
    Xgirl83 skrev 2011-02-24 14:03:16 följande:
    Ja, jag är inte trött på stjärnor, då jag inte haft mycket sådant till barnen, men däremot är jag rätt trött på marinblått. Jag får se hur jag gör. Jeansjackor är väl rätt vindtäta väl? Om det är kallt så som det kommer vara nu fortfarande i mars-april, så kan man väl ha den med fleece under?
    den jeansjackan jag hade var fodrad och var tillräckligt varm utan fleece. Jag tyckte den var vindtät och lite duggregn klarar den ju. den jackan kan ju matchas lätt med vilken mössa som helst, t ex en med stjärnor fr VillervallaFlört svårt att hitta en matchande mössa till stjärnjackan tycker jag. jag skulle vilja klämma in ngn av mina barn i sån jacka men det blir nog svårtCool
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11