Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

lillronya skrev 2011-08-04 20:42:39 följande:
    Någon här som vet hur lång tid det brukar ta för sakerna att komma om man beställer från lindex.se?
    olika gång från gång tycker jag
  • Kristyr
    lillronya skrev 2011-08-04 21:51:14 följande:
    Kristyr skrev 2011-08-04 21:45:08 följande:
    olika gång från gång tycker jag
    Mäh vad jobbigt då!
    Jag vill ju veta.
    det ska ju var lite spännande att leva med
  • Kristyr
    Gurkan skrev 2011-08-06 11:22:14 följande:
    Vilket är helt absurdt!
    Köpte den lila ribbade tröjan till lilleman, fanns ju bara i brunt och någon mer tråkig färg på pojkavdelningen men jag fick köpa stl 98(!) i "flick"tröjan då den var jämstor med en 86 "kill"tröja. 

Plus att velourbrallorna i grönt och ljusgrått finns på flickavdelning för pojkar kan inte ha grönt eller hur var det nu?
    Rött verkar lindex har gjort till en "flickfärg" med. Blir så trött. Önskar att kläder till barn var lit emer könsneutrala och det finns det men de är ofta betydligt dyrare än lindex och Hm och liknande och har man en ltien som älskar vatten, lera och maskrosor och mat så köper man inte så dyra kläder eftersom det blir fläckar som inte går bort.
    jag skiter i vilken sidan kläderna hänger på.. handlar det jag tycker är snyggt till min son Köpter mest velourisar på lindex och leggings. Kläder med tryck går bort..*kräks

lera puts väck med lite galltvål innan tvätt även den mesta maten. Vanish tar bort maskrosfläckar!
  • Kristyr
    sarsparis skrev 2011-08-06 18:44:48 följande:
    Ja det kan man undra. Själv är jag ute efter en röd kofta till sonen som passar så himla bra i rött. Tror ni det går att hitta en röd kofta utan puffärm??? Nej.
    pop har ju på babyavdelningen släta koftor utan puffärm, vet inte om det finns rött. Har även sett  släta koftor på Åhlens men vet inte omdet finns utan puff.
  • Kristyr
    sarsparis skrev 2011-08-06 19:42:46 följande:
    Okej, ska kolla Åhlens där har jag faktiskt inte kollat. Sonen har 110 så babyavdelningen är inte aktuellt Flört
    det var kanske på baby på åhlens med.. men det kanske finns motsvarande modeller på Jr med...
  • Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-11 10:54:02 följande:
    HM! tycker jag har bäst sånna kläder.. dom är tajtare i modellen.. lindex har breda kläder.

Som jag skrivit i en annan tråd hm = långa smala barn, lindex = breda tjocka barn  
    långa smala barn på hm gäller inte jeans på killavdelningen va? Min son kan inte ha några.... man får dra åt resåren så mkt och det blir skitfult. Provade jeans förra året och har testar capri innan sommaren. Då hade han blöja.
  • Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-11 11:05:28 följande:
    Jag kan bara tjejkläder.. sonen är bara 5 månader så han har jag inte testat så mkt på.. annat än att hms kläder är enorma jämfört med lindex
    okey...

Den gång jag hade hm byxor och body från HM tycker jag de var små.,.. men vad vet jag eg.
  • Kristyr
    imsel skrev 2011-08-14 22:54:17 följande:
    Menar du dom "strumpbyxliknande" eller vanliga?
    Dom som är som strumpbyxor är iaf längre i benen än Lindex.
    jag menade enfärgade basleggins som nu bla finns i cerise, lila, svart.... i tyg.
    Finesse skrev 2011-08-14 22:56:30 följande:
    Lindex har ju olika varianter av leggings. Dom vanliga är ju helt ok i benlängden och dom andra är 3/4.
    jag menar basfärgade t3b2 på lindex i normallängd.
    sarismaris skrev 2011-08-14 22:25:33 följande:
    Nej det tror jag inte! Tror nog att H&Ms leggings är längre i benen. Har dock inte haft några basleggings därifrån till barnen på länge, men 3-åringen (som normalt har 104 på kläder) har ett par lite glansiga svarta leggings med små hjärtan över hela från H&M i stl 92 och de passar än!!
    okey DÅ kanske jag skulle tagit en stl mindre från HM då..*hmm*
  • Kristyr
    pp08 skrev 2011-08-16 14:27:36 följande:
    Vet inte hur overallerna är, men deras (skal)jackor har varit stora i storleken. Min tjej är 91.5cm och skaljacka 92 är fortfarande stor (framför allt armarna). Hon skulle ha drunknat i 98.

Hur stor/lång är ditt barn. Mitt är nu 91.5cm; 12.1kg och funderar också på 98 alt.104.
    inte 104 det måste ju bli gigantiskt
  • Kristyr
    Pixxi skrev 2011-08-19 14:36:03 följande:
    På "mitt Lindex " hade de - handla för 400 få 100 i presentkort.
    fick man på lindex i huddinge med hörde jag när jag var där idag.
  • Kristyr
    lady in red skrev 2011-08-19 22:14:12 följande:
    Är så trött på att Lindex gör sina barnkläder för smalare barn . Kolla bara in många av taightsen,supersmala nertill. Min lilla knubbiga 4 åring passar tydligen inte i Lindex kläder längre,känns trist för jag gillar verkligen Lindex. Är det bara jag som tycker de gör stl mindre?

Tydligen ska tjejer i den åldern vara smala,för lillkillen är oxå en knubbis-men killmodet verkar över lag större i stl för han kan ha de mesta! 
    för smala barn? *hm..* tycker deras capri (heter det så till kille) är för stora/breda för min kille. Men då ska vi inte prata om HMs de fick jag dra åt så att nästan resåren tog slut i midjan. Då har jag inte en benget utan en normal kille tycker jag.
  • Kristyr
    lottizm skrev 2011-08-22 22:55:53 följande:

vad har ni för jacka till era barn på hösten när det är 3-10 grader ute?

skalset eller skaloverall. Har iof bara skaljacka.. men en tunn fleece under...
  • Kristyr
    lottizm skrev 2011-09-14 11:06:14 följande:
    Letar efter enkla, enfärgade tröjor i svart och lila till min son, det finns såklart bara på flickavdelningen, med puffärm???

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=160...

hur nödvändigt är det då... någon som vet om det är mycket "puff"? eller funkar de till kille? h&m hade också svart och lila på tjejavdelningen, ska gå dit imorgon och titta hur de ser ut...   

De på HMs flickavdelning är jättefina. Inga puffärmar eller likanade. Min son har dem från i våras.
  • Kristyr
    Gurkan skrev 2011-11-15 07:26:07 följande:
    jag förstår bara inte varför man måste klämma dit ett tryck på en motorcykel eller text där det står saker som bike club, sports academy och liknande. Tröjorna hade varit mycket finare utan
    hemskt med sånna tryck...Kräks
  • Kristyr
    Gurkan skrev 2011-11-15 10:07:56 följande:
    Fram med mer rosa och lila och rött och orange som inte är klänning, har ryschpysch eller puffärm eller tryck med bilar och motorcyklar och sportsloggor på.
    Får börja sy min egen kollektion ;) 

*tummen upp*

fina kläder det skulle vara!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11