• imsel

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Åh finns det större jumpsuit Förvånad
    Tror ni man kan få på sig den fast man har typ 46/48 i byxor och 42 i tröjor? Tyst
    Nån som sett den i butik?  

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    jannah skrev 2011-07-29 18:16:58 följande:
    Haha, nej, jag skulle aldrig gå ut i en sån! Där går gränsen!  Tänkte isåfall ha den istället för mysbyxor hemma, när ingen annan ser... Flört Ringer det på dörren kanske man kan slänga på sig en tröja över lite snabbt...  Tror dock att jag kommer se ut som en stoppad korv i den där.

Nu vet jag ju inte hur gammal du är, men jag är inte så värst ung jag heller (26). Så det ser säkert fånigt ut på mig också...

KÖP!
    Så jag får se hur den ser ut på Cool 
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jannah: vad har du för storlek i vanliga fall? Om du provar kan du kanske iaf skriva sen hur den satt

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag provade jumpsuiten i strl 170 på Lindex... hahahha, vilket skämt, det gick inte alls!
    Eller det var precis så jag fick den stängd, benen var suupertajta.
    men då har jag ju också 48 i byxor och 42 på tröjor

Och jag är lite knäpp.
    Hemma i Kiruna finns det bara Lindex och Kappahl att shoppa barnkläder på..
    Och vars handlar jag barnkläder när jag är i Luleå på shoppingresa?!
    På Lindex och Kappahl...
    Men i Kiruna tar ju allt nytt slut 2 dagar efter det kommit in typ..
    Köpt lite av monsterkläderna, och petrolblå velourbyxor bla.
    Tänkte köpa petrolblå manchesterbyxor för dom är ju såå snygga, men det blev billigare med ta 3 bet 2..
    Och en jättesnygg rosa ribbad tröja.
    Är det ribbade nytt för i år eller är det bara så att det inte funnits i min butik?                         

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Flickkläder på många butiker är mindre än pojkkläderna.. Men på Lindex tycker jag det är extremt stor skillnad.
    Min son har typ 92, men kan ha 98 i vissa kläder, men jag tog ändå 104 på den rosa ribbade tröjan.
    Har dock inte provat men 98 skulle sitta alldeles för tajt!
    Hoppas bara inte 104 sitter för precis, då blir jag arg! Flört   

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag köper nog de flesta kläder på flickavdelningen tror jag.. Men det ÄR jäkligt svårt att hitta kläder på flick som inte har puffärm! Om man ser nån snygg färgsättning så är det alltid puffärm, nåt "gulligt" (som brukar vara fula enligt mig) tryck, glitter eller så är det en tunika/klänning. Pojk har i motsats väldigt tråkiga kläder. Antingen mörka enfärgade eller nåt "tufft" (som också är fult enlig mig ) tryck. Har lite kläder från villervalla men det är aningens för dyrt.. Men ser jag nåt färgglatt plagg på nån butik så brukar jag roffa åt mig den fort som attan :-P Fast Lindex har ju iaf ganska bra kläder nu med "all kids" märkningen.

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Inte jättemycket dyrare, men snäppet dyrare. Nu provade jag den rosa rubbade tröjan, och den var gigantisk på honom Nu hittar jag inte kvittot heller! Fast jag är Ganska säker på att den inte finns varken i Kiruna eller Luleå (jag köpte den i Boden) så jag hade väl ändå inte kunnat byta till en mindre strl.. Fan också! Den som är så snygg! Ingen som vill byta sin 98 mot en 104?! B)

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    zasata skrev 2011-08-07 13:32:24 följande:
    då försvinner merförsäljningen tyvärr.

Jag har hört folk säga liknande innan..men jag minns inte anledningen, varför skulle det bli så?
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Och jag hittade kvittot!!
    Så jag ska kolla på Storheden om det finns såna tröjor, annars får det väl bli nåt annat..
    Men hur blir det när jag köpt den för ta 3 bet 2?
    Så märkte jag att det satt kvar ett larm på ett par byxor...suck.

Så jag ska lämna tillbaka en kepa som var för stor, ev byta rosa tröjan och få bort larmet från byxorna.
    Tur att jag hade kvar kvittot, annars hade det kanske varit pinsamt att be dom ta bort larmet Obestämd      

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag har hört nån säga/skriva att tex Lindex (och typ alla vanliga kläder i butiker) har att tex strl 98 kan man använda tills barnet är 98cm, medans vissa andra (Me&i tex) har så att man kan börja ha strl 98 när barnet är 98.

Kanske bara var nån som tyckte så..eller hur det var.
    Men nästan så är det ju. Inte alltid förstås.  

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11