Inlägg från: Coca cola light |Visa alla inlägg
  • Coca cola light

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Åh, vad fin den turkosa overallen från Bamse var.

• Coca cola light

Min dotter har helst plötsligt börjat vägra att ha jeans på sig, hävdar att det känns hårt, och nu är det bara leggings och klänningar som gäller. Jag kan förstå henne eftersom jag själv vägrade jeans till jag började högstadiet. Ni som har liknande erfarnheter, hur gör ni med era barn när det börjar bli för kallt ute med leggings men för varmt med överdragsbyxor på förskolan? 

• Coca cola light

Nu har det kommit in en röd overall på hemsidan. Riktigt fin tycker jag och grämer mig över att både dottern och sonen redan har tre overaller var till vintern.

• Coca cola light

Är det någon som vet hur Lindex regnvantar är i storlek? Min dotter är fyra så jag velar mellan storlek 3-4 och 5-6.

• Coca cola light
    pp08 skrev 2011-09-18 13:29:00 följande:

Testade dotterns fix skaljacka och byxor med ett duschtest. (rosa rutiga jackan, svarta byxor).
    Rymlig i storleken. Min tjej har 92 i jackan och byxorna, använder nu mest 98 i vanliga kläder, eller 98/104.

Jackan klarade inte testet och blev fuktig på insidan. Byxorna klarade dock testet, kanske pga dubbla tyget på rumpan och knän.

Lite regn/ dugregn/risk för regn/ fuktiga dagar efter regn skulle vara OK för skalkläder men inte riktiga långa regnskurar.

Vet inte hur deras overaller är. Kan vara ganska slaskigt i början eller slutet på säsongen.

Är det den rosarutiga jackan från rean i år? Jag köpte den och hade tänkt använda den som regnjacka till dottern då det står vattenpelare 10000 i den.
  • Coca cola light
    pp08 skrev 2011-09-18 19:02:37 följande:
    ja. det var den.

OK vid normal lätta regn men riktiga långa skurar eller  lång utevistelse i regnet klarar den kanske inte lika bra.

Nu var kanske duschtestet extrem. Stark stråle, inte bara droppar och vattnet fick ligga kvar i en pol i ngra sekunder.
    Tror att det är normalare att testa genom: lägga plagget över en skål eller kopp och binda av med gummiband, lägg sedan en liten mängd vatten på plagget och låt ligga kvar en stund. Så ungefär testar de på labb.
    Men är det jackan det är fel på eller ska inte 10000 var det allra bästa i vattentäthet?
  • Coca cola light
    imsel skrev 2011-10-07 22:46:21 följande:
    Inte på webshopen?
    Vilka storlekar och hur ser den ut? 
    Såg en marinblå  med vita detaljer i Täby Centrum idag. Från 86/92 och uppåt.
  • Coca cola light

Min kompis la en beställning igår med båda koderna och idag fick hon besked att hennes beställning makulerats pga att hon använt två koder. Min beställning gick dock igenom men jag beställde tidigare.

• Coca cola light

Surt angående fixbyxorna. Jag har haft dessa till min dotter och nu köpt till sonen i tron att jag inte längre behöver köpa fleecefodrat set att ha på förskolan. Hade jag vetat att de inte var 10000 i vattenpelare hade jag också valt kaks istället.

• Coca cola light

Tycker inte ni andra också att det är lite väl titidgt att både Kappahl och Lindex har börjat sälja vinteroveraller redan nu?

Vad tycker ni andra förresten om Kappahl flerfärgade overall? Jag kan inte bestämma mig för om jag älskar den eller om den är skitful. 

• Coca cola light
    Xgirl83 skrev 2012-08-28 20:00:44 följande:
    Ja, jätte, jag sitter och ska beställa den precis. Är det någon som sett dem i butik och vet om den blåa varianten har likadana turkosa kantband som den gröna? Det ser inte ut så på bilderna, men finns det inga mjukisbyxor som matchar då?
    Jag såg den ena färgen igår i butik och blev riktigt besviken. Den såg alldeles uttvättad ut och var inte alls lika fin i färgen som på bilden.
  • Coca cola light

Min dotter har haft den multifärgade overallen och vi har varit kanonnöjda. Jag föredrar overall framför tvådelat, mest för att man slipper ev. glipor. Min dotter har dock även haft den multifärgade jackan och den har också varit bra, dock ej några termobyxor.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11