• Joggy

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Molos skaljackor (MMP) kostar numera 1399 kr till ordinarepris. Finns på Malmooutdoor på rea för en tusenlapp. Så de är mkt dyra. Men Molo har också varianter på softshelljackor som har en vattenpelare på 3000. Finns i affärerna som nämnts i inlägget ovan, men även på t.ex.. Bus och Rackartyg och Vixvax.com. Affärerna verkar ta in lite olika färger och modeller. Molos softshelljackor är lite mindre i stl, framförallt "tjejmodellerna". De kostar ca 700 kr.

• Joggy

Loppan boppan, den hade jag missat! Jag som trodde jag hade koll på deras jackor.

• Joggy

Om du har bra skalkläder behöver du inte köpa några regnkläder, Eftersom de är helt vattentäta med tejpade sömmar. Särskilt lite större barn gillar väl det. För oss räcker det med en jacka som är vattenavstötande. Eftersom dottern har galonkläder vid regn. Så vi letar själv efter en snygg jacka, men som helst ska vara starkt rosa enligt dottern.

• Joggy

Instämmer med Tessie, gå på utseendet. Själv tycker jag den mörkrosa från Fix och den röda från Kaxs är finast.

• Joggy

Jag tror det är 5000 i vattenpelare på galonkläder så det bör nog räcka. Du kan ju kolla om det är samma material som i vinteroverallerna för de fick ju 5 av 5 på vattentäthet i testfaktas overalltest i höstas.

• Joggy

Fått hem Lindex "stjärnjeans" nu som diskuterades tidigare i tråden. Riktigt snygga och mjuka och sköna! Kan tänka mig att de kanske inte är riktigt lika slitstarka som Nova Star jeans, t.ex. modell orginal AW11, eller säkert någon annan modell som Lindex har. Men istället är de lite mjukare. Dottern blev mycket förtjust. Stl 104 är ca 39 cm i innerbenslängd.

• Joggy

Anette81, har för mig att du letade efter skaljacka och inte var nöjd med Kaxs, Fix etc. Didriksons nya kollektion finns nu presenterad på hemsidan såg jag. På den här webshoppen http://ministyle.jetshop.se kan man förbeställa till rabatterat pris. Gillade den vita "pippi" inspirerade jackan och även den billigare softshellen. Tyvärr helt opraktisk dock. Men den rosa och gröna skaljackan var också fina. Fast man vet ju inte hur färgerna är IRL.

• Joggy

Winters, då är de nog riktigt snygga. Gillar den turkosa PoP-färgen. Bra pris med.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11