Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Fick tips i POP-tråden om att köpa en FIX WS eftersom jag inte gillar POP's egna i år. Men inte kommer det väl några från FIX? De kommer väl till hösten? Något jag var ganska säker på.......hm.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Men oj vad små softshelljackorna är i strl. Lucas fick en 86 igår och det går knappt att dra igen dragkedjan
    Han är knappt 80 cm men lite rund.  Får nog byta till en 92:a idag.

• Tullemi

Ah, kunde inte låta bli! Köpte precis en turkos skaljacka för totalt 238:- på shop online. Ville haft den i butik egentligen, men den var ju slut så det blev softshellen. Nu får sonen båda

• Tullemi

Jag var också på H&M för jag har en kupong (ta 3 betala för 2 på barnplagg). Jag hittade a.b.s.o.l.u.t ingenting som jag ville köpa. Inte heller på damavdelningen ville jag köpa nåt (hade 50:- rabatt). Fattar inte vad som hänt med deras sortiment. Skräpfult!

• Tullemi

Ja, man kan inte beskylla H&M för att ha generösa och lockande rabatter

• Tullemi
    leias skrev 2011-03-29 16:46:10 följande:
    Jag köpte en jacka från Lindex softshelljackan och tog en stor storlek och tyckte den satt bra.
    Men igår när hon skule använda den satt den inget bra. Känns för kort.

Jag har kvar följesedeln och påsen och ytterpåsen.
    Men lappen med priset har jag tyvärr inte kvar.
    Har kvar från de andra kläderna men inte just jackan.

Tror ni jag kan få byta till en större stl? Ska till Lindex på torsdag
    Usch ja. Vi är i samma situation med sonens softshell fast vi har hunnit använda den så att lämna tillbaka den är så klart uteslutet. Men den sitter inte bra . Han har strl 80-86 och vi tog t.o.m 92, men det hjälper inte. Den är löjligt smal nertill.
  • Tullemi
    star67 skrev 2011-03-29 18:18:22 följande:
    softshel jacka?? jag har redan beställd 104 många sa att de är små i stl.
    Jag tror det funkar. Ännu bättre om din dotter är smal över rumpan
  • Tullemi

Jag tror att softshellen får åka ut på tradera. Såg idag hur illa den sitter när sonen försöker leka. Den liksom hoppar upp och lägger sig i midjan och rasar ner i ryggen. Svårt att förklara men nån kanske förstår . Den är så snygg så det retar mig att den har sådan dålig passform. Morrar...

• Tullemi
    winters skrev 2011-03-31 17:02:29 följande:
    Blev så glad när jag såg större mörka haremjeans hänga på rean som får åka i växalådan, de finaste jeansen som finns! Och 62 kr, rena rama fyndet!!

Och hämtade ut den fina turkosa skaljackan som kommer att bli bra till hösten som planerat, för 150 kr gick det inte att motstå!
    Mileas mamma, hur lång är Lucas? Oscar hade först en PoP-skaljacka i 74 och sedan i 86. Den kan han fortfarande ha, men har två 92:or som väntar på att få komma fram! Skrattande Har du kollat KappAhls annars, de 86:orna kanske är mindre?
    Lucas är väl närmare 80 cm. Han kan ha POP's 86:a för den använder han dagligen, men jag ville ha ytterligare en skalis som han kan ha i sandlådan. Vi hittade en skaljacka på Åhléns idag (varfördärför) och den ska nog bli bra - har inte fått prova den än. Hpppas hoppas....
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11