Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

anette 81 skrev 2010-10-19 18:14:17 följande:
    någon som har köpt kappahls ull underställ?
    verkar det vara något att ha?
    Inte för att jag kan mycket om ullkläder, men jag tycker att 48% (eller vad det nu exakt var) ull låter ganska lite?
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Mysaaan skrev 2010-10-19 10:23:49 följande:
    ja det var det jag tänkte att kommer det någon rabattkupong så kan det ju bli bra pris! joha har jag ingen erfarenhet, men det var ju ok pris på dom.  min lilla är också emellanåt bestämd med vad hon ska ha på sej, men vi gör så att hon har ullunderstället underst sedan en fin o häftig tshirt över som hon får välja! hon har det på förskolan då de är ute så mycket o hon är alltid så varm o go! hemma inomhus brukar de "vanliga" kläderna åka på o när vi ska iväg o så, för ska vi vara ute mycket hemma så är det lätt att byta till ullunderstället!
    Ja så kan man ju göra förstås! Att ha en t-shirt över. Tyvärr är det väldigt mycket klänningar som gäller nu, så jag har köpt ullstrumpbyxor i alla fall så hon har ull på ben och fötter.
  • Xgirl83
    Pokergirl skrev 2010-10-19 21:40:21 följande:
    Vi köpte ställ som är water resistant, jämställ det absolut inte med galon, vi har fått köpa till galonbyxor då kläderna tyvärr inte håller tätt när det är riktigt blött.
    Faktiskt lite missnöjd då jag trodde dom skulle klara väta bättre.
    Ja just, det var ju dig jag skrev om här ovan! Det var du som gjorde så jag sålde dotterns oanvända på Tradera, fast då hade jag även köpt dyra skalbyxor som var helt vattentäta så då vill man ju utnyttja dem till max istället.
  • Xgirl83
    Fredriks Mamma skrev 2010-10-20 09:40:10 följande:
    Underställ.... hur används det på dagis??

Jag menar.. de har väl inte understället på sig även inne, och jag tror inte att fröknarna tar av alla kläder, sätter på understället, för att sen klä på dem vinterkläderna...
    De går i enbart understället inne, så vitt jag vet.
  • Xgirl83
    Fredriks Mamma skrev 2010-10-20 09:30:17 följande:
    Var hittar jag understället på HMs hemsida? Hittar inte, länka gärna!
    Det var väl Kappahls underställ de hittade på hemsidan (inte H&M's underställ då förstås, hehe):
    www.kappahl.com/sv/products/barn/Barn/KAXS/PROXTEC/
  • Xgirl83
    PialenaOskar skrev 2010-10-20 12:02:35 följande:
    Ja precis galon blir ju lätt kallt. och det andas inte så kan nog vara att hon blivit för varm. Vet inte åldern på barnet heller. Kanske va en liten som bara satt ner. Min är 20mån o gör lite av varje. Sitter gärna i vattenpölar. Jag jag fattar ju att de inte är vattentäta när de är water restistant och dessutom har "vanligt tyg" över knä o rumpa. Det är just därför jag är osäker på om det är lönt med dessa. Kanske köper ett par fodrade galon (alltså regnbyxa) istället el kör med fleece under de överdragsbyxorna el galonbyxorna han har, beroende på hur blött det är. Han får väl ha mjukisbyxor varje dag så det inte blir knöligt med 3 par byxor.

Tack för era svar! Jag är iaf inte helt ute o cyklar som tycker att fodrade vinterkläder är för varmt än.
    Jag tror dock att över knä och rumpa är endast förstärkt med "vanligt" tyg och att det där gummityget är under? Jag tyckte det såg ut som vanliga tyget var sytt utanpå i allafall. Men spelar ingen roll om ingen tänkt köpa dem iofs.
  • Xgirl83

Hur länge gäller det? Jag ska ändå in på Lindex imorgon och hämta paketet med windstoppers.

• Xgirl83
    sarismaris skrev 2010-10-21 06:44:56 följande:
    Ingen som har länk till Lindex-rabatt att skriva ut??
    Tror inte det har kommit någon på mail än denna månad.
  • Xgirl83
    kalmar brud skrev 2010-10-22 11:01:40 följande:
    Någon som har fått något bra klipp denna veckan i affären tag 3 betala för 2?
    Vi behöver inte så mycket kläder men lillkillen behöver lite så han fick två bamsebodies och ett par mörkblå velourbyxor, sen fick dottern ett Bamse-nattlinne.
  • Xgirl83

Elmer röstar jag också på då. Men vi har inte sagt något till folk innan vi bestämt oss, just för att folk har så mycket åsikter så man bara blir mer osäker. Det gåt inte att hitta ett namn som ALLA gillar. Min mamma hade mycket åsikter om namn vi funderade på när vi väntade första barnet, så nu med andra barnet pratade vi inte namn med någon förrän vi hade bestämt oss. Då sa vi: Nu heter han Arvid.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11