• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Vad var det för fel ni som reklamerade FIX skaljacka?

I morse fick inte 6 åringen ihop jackan (köpt på rea i början av hösten) och jag skulle hjälpa till. Då har den där lilla metallplutten längst ner liksom släppt från jackan, så det går inte att få dragkjedjan om den och dra upp.

Var det samma hos er, kan jag reklammera?
    Köpte ju på rean, så man få ju inte så mycket igen för den skulle jag tro... inte nog för att köpa en likvärdig jacka, så jag är ju faktiskt lite ledsen nu
    Köpte dessutom när det var ta 2 betala för 1... kommer dock inte inte ihåg vad de kostade, någon som vet?

Usch vad jobbigt detta var, hon använder ju jackan varje dag nu.
    Pissdag... ena dottern sjuk så jag fick inte åka iväg och ta tentan, då maken är på tjänsteresa. Nu får jag ta omtenta samma dag som vi har slutseminarium i nästa kurs... usch och fy och bläh...

sådär, nu fick jag vädrat lite...

• Ruso

En sak till... det var ju detta tshirts som återkallades. Någon av er sa att nr på lappens insida inte behövde stämma med art nummret som stod på hemsidan, för att affären hade sagt att det var olika i bland.

Någon som lämnade tillbaka tshirt som hade annat nummer?
    Jag har ju en cerise som ser likadan ut som på bilden, men med annat nummer, så jag var aldrig där med den då kundtjänst sa att det skulle vara precis samma nummer...

• Ruso
    Skytten75 skrev 2010-10-01 11:35:09 följande:
    Har alla ni fått sms av Lindex i veckan på 25% rabbat på en vara? Jag får alltid sms, men har inte fått denna gång. Är besviken tanke på att jag handlar nästan alla mina barnkläder där. Jag vill också ha! Hur länge gäller erbjudandet? Någon kanske kan smsa mig?
    Tom i går ser jag nu...
    Skit.... fick det i tisdag eftermiddag, tycker det är lite dumt att de bara ger oss 2 dagar, alla bor ju inte granne med Lindex precis... jag har 2,5 mil till närmsta...
  • Ruso
    star67 skrev 2010-10-01 14:52:21 följande:
    frågar igen om jackan. någon har köpt den här softshell jacka tycker ni att den skulle funka till vinter också??www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=833...
    Jag har den softshell jackan, och hade även en liknande förra vintern. Jag tycker det är en bra höst jacka, men inte en rejäl vinterjacka, tror det är något för kall för det. Jag använder min hela vintern, men då som "fin-jacka" att ha på när vi skall på besök, ut och shoppa eller bara sitta i bilen.

Men leka ute i kalla vintern, tja, jag tror inte det, måste nog i så fall ha något mera under.
    Men jag tycker den är suverän, gillar en lite sådär halvtjock jacka!
  • Ruso
    zasata skrev 2010-10-02 07:10:47 följande:
    Har ni sett detta testet?
    www.gp.se/konsument/tester/1.447244-dyrast-ov...

Nu blir jag osäker på om jag skall byta min fix overall till en didriksons.. kan man det utan kvitto? vad har ni för erfaranhet av fix?
    Man skall inte stirra sig blint på ett såhär test. Jag vet många didriksonsägare som har varit jättemissnöjda med sina överaller. Har en kompis som hade till sina små förra året, coh vill INTE ha sådanna i år. Stel och klumpig tyckte hon, och  jag har för mig att den inte var helt vattentät...
  • Ruso
    Tina83 skrev 2010-10-02 08:39:12 följande:

Lindex jackor ÄR skitdåliga i dragkedjan. I våras fick jag slänga två vårjackor som gick sönder nästan direkt. FIX-jackan (3i1) fick jag lämna tillbaka utan kvitto sedan dragkedjan gått snder på den med. Den köptes i oktober och detta var väl i mars. En jacka som är en 3 i 1 jacka ska ju hålla även till våren efter åtminstone så man ka nha nytta av att det är en 3 i 1 jacka.?!

Tror alla jackor vi köpt på Lindex har gått sönder i dragkedjan. Yngsta sonens första vinterjacka gick sönder efter två veckor, men det var tydligen slitage sa de. en 1-åring kan inte knäppa dragkedjan själv, så det kan inte vara han, utan då är det jag som gjort det då. Hmm....

JAg har slutat köpa jackor på Lindex. Utebyxor går bra, och kläder.

Hm... har en skal jacka som har används både höst, vår och sommar, den dragkjedjan är fortfarande lika fin, har även andra jackor som jag varit mycket nöjd med. Så jag tror det är ren otur att det strular sig för mig nu...
  • Ruso

Någon som har gällande Ellos rabatter, typ 50% eller 40%?

• Ruso

Finns någon rabatt hos Lindex just nu?
    Har tappat kollen...

• Ruso

Smyghöjning och jul-hjälp!

Kollade nya Bamse pyjamasarna... tidigare kostade nattlinne 129 och pyjamas 149, nu hade de höjts till 149 och 179, det är ju en rätt rejäl höjning tycker jag!!

Kollar lite julkläger...  någon som kan kommentera om detta verkar matcha bra mellan barnen också.... jag är lite traditionell av mig och vill helst har rött, vitt och svart i kläder på julafton ... nu kanske jag skulle våga mig att även ha grått...?

Lill killen 2.5 år:
    Röd slipover med lite svarta smala ränder (finns ej på hemsidan)
    Vit skjorta
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=10328200

Små tjejerna på 4,5 och 6,5 år:
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=10444493
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=9779066
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=10443857
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=10824553

Stora flickan 9 år:
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=10282403
    svart kort jacka med dragkjedja som inte finns på nätet längre
    Svarta tajts

Stora sonen 11 år:
    Svarta jeans
    Svart och vit rutig skjorta

Stora barnen har själv valt och det är klart, lillkillen är också klar. Det är småtjejerna som jag velar....

Tonåringarna har jag gett upp... och maken har alltid vit skjorta och svarta byxor när det är finkalas. Och själv? Ingen aning... men jag älskar svarta kläder så det lär blir svart.... ev något rött eller grått...

• Ruso
    star67 skrev 2010-12-12 21:45:17 följande:
    jag tror inte att skulle komma bättre än nu man har 25% på hela köpet och 50 kr om summan blir mer än 150 kr.
    den där 50 kr... de kupongerna stod det ju gäller tom 30/11 på... eller vilka rabatter pratar du om?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11