Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dolphin skrev 2011-03-08 15:03:25 följande:

Snälla hjälp mig bestämma mig =)
    Angående vårjacka till min son som är 2 år. Han har den turkosa softshellen från Lindex men tänkte köpa en vanlig vår/sommar jacka som är lite tunnare än den. Här är några jag hittat som jag gillar allihop:

www.babyshop.se/asti-jacka-jeans/p/40931

nameit.bestsellershop.com/FI/outerwear/mini-m...

nameit.bestsellershop.com/FI/outerwear/mini-m...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=123...

www.villervalla.se/ytterklader/jacka/jacka-gr...

Jag kan tyvärr bara se första länken, och den gillade jag inte så mycket. Men jag vet ju hur Villervallas jackor ser ut och de är snygga. Ska den användas att lekas i, tåla regn m.m? För då går ju den första bort pga det också.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Av dem så röstar jag lätt på Villervalla. Villervalla har ju även jeansjackor för övrigt.

• Xgirl83
    winters skrev 2011-04-01 13:27:13 följande:
    XGirl83, jag skulle haft mörkblå eller beige chinos till jeansskjortan:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=132...

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...
    Man tackar! Ja sådana kanske det får bli! Sådana går väl att ha uppvik på med eller? För jag är inte säker att 86 på byxor kommer passa än då. Fast de från pop fanns i stl 80 visserligen, men har ingen butik i närheten och det blir ju ganska dyrt för byxorna med frakten tycker jag. Jag ska kolla vidare!
  • Xgirl83
    winters skrev 2011-04-01 18:58:35 följande:
    De är jättesnygga! Lite mer jeansaktigt tyg skulle jag säga.
    och om du väljer chinos ska de vara uppvikta, så det är bara att rulla på! Skrattande
    Haha, då kan jag rulla på då! Men är bra sugen på de på Zara, dem skulle han kunna använda mer. Eller det kan han med chinosen med såklart, men jag är inte så mycket för chinos så då är det lite tråkigare att lägga pengar på det.
  • Xgirl83
    star67 skrev 2011-04-01 19:22:21 följande:
    lite svårt att hitta något som skulle passa bra till jeans skorta,  finns den här på kappahl o bra pris med ifall om du köper beige. . www.kappahl.com/ProductImages/KAW_279935_F_1....
    Ja de är också snygga, har ju nu sett liknande på både H&M, Lindex, Nameit, Ellos. Får kanske bli sådana. Vill ha ett vitt linne till att ha under skjortan också så jag vill gärna beställa det i rätt storlek från samma ställe om det går.
  • Xgirl83
    star67 skrev 2011-04-01 20:13:20 följande:

vit linne finns på lindex 2 pack 99 kr o finns även på hm jag vet inte om det finns på kappahl om du vill att den sitter bra köp på butiken bättre så att du kan prova den o välja stl som passar bättre. shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_BAPO_...

jag köpte en sånt grå o vit föra vecka de är lite små i stl kanske 86 passar shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=127...

Jo jag har sett dem på H&M och Lindex, ville dock helst inte att det ska vara body eftersom jag tänkte att på 1-årskortet så kanske vi tar några kort utan skjortan utan i bara linne också. Och då tycker jag det är snyggare om det är "vanligt" linne. Och på H&M är det ju dubbelstl 86/92 och jag är rädd att det blir för stort. Du har nog rätt i att det är bäst att jag kollar i butik. Det är ju nästan 2 mån tills han fyller år så jag ska väl hinna det.
  • Xgirl83

Tips! 25% rabatt på hela babyavd (ej rea). Har precis varit där och det började idag. Hon i kassan sa att hon inte visste hur länge det skulle hålla på.

• Xgirl83

Ja, bara baby tyvärr. Tyckte också det var synd, men till sonen blev det iaf en skjorta och en kortärmad body.

• Xgirl83

winters: Så du tycker att haremjeansen passar till skjortan? Jag tyckte också att de gjorde det men funderade på om byxorna blir för tuffa till den skjortan? Om det ska vara mer mörkblå finbyxor eller chinos till den? Jag tänkte iaf att vi tar en del kort med haremjeansen med bara ett vitt linne till, tror det blir tufft. Och sen en del med skjortan med de byxorna, eller också skjortan till några finare byxor. Ja skjortan är så fin tycker jag, dock stl 80 som nog kommer sitta rätt precis när han väl fyller. Men det är ju snyggast på ett foto om den sitter exakt istället för att vara för stor.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11