• imsel

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Vem var det som köpte skaloverallen på Lindex bebisavdelning?
    Den som finns i turkos och rött?
    Jag skrev ju att våran som vi köpte förra året var skit, men denna nya verkar bättre.
    Det står ingen vattenpelare, men det står att den är vattentät.
    Och det minns jag att det inte stod/står i våran overall köpt förra året.

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Kristyr skrev 2011-08-14 21:05:26 följande:
    är HM leggins lika små i stl som lindex leggins jr stl i t3b2 sortimentet?

Menar du dom "strumpbyxliknande" eller vanliga?
    Dom som är som strumpbyxor är iaf längre i benen än Lindex.
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Min kusin hade en såndär bebisoverall från Lindex i strl.86 (för jag fick låna, men envände aldrig då jag inte tyckte den passade på så stort barn..han kunde ju inte röra sig i den och han var ändå normal/smal)
    Det var en brun med moln. 

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Finesse skrev 2011-08-15 21:25:25 följande:
    Men jag har en storbebis som behöver fleeceoverall.. han är bara 5 månader.. 

Ja, den kan ju passa andra barn såklart Skrattande
    Hon hade själv ärvt den från sin kusin, och jag tror iaf att nån har använt den, det var bara min son som den inte satt bra på.
    Själv hade jag nog valt nån vanlig ovadderad fleece eller ulloverall.
    För vi snackar om samma overall va, den lite vadderade fleeceoverallen? Tungan ute   
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Men Lindex har väl nån utan huva? Annars finns vad jag kommer på nu villervalla, inte skitbilligt förstås, men lite billigare än Pop iaf.

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Undras om det känns kallare i söder vid såna grader..
    Jag sätter bara en tjockare tröja och byxa (swettis) under skalkläder (overall) när det är såna grader..
    Eller ä det närmare 3 kanske han har tunn långärmad och kofta (men inte fleece) över. 

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Boosse skrev 2011-08-23 21:41:23 följande:
    Har tänkt att köpa en regnoverall från Lindex, denna närmare bestämt : www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=152...

Såg nu att det står vind och vattenavvisande. Men en regnoverall borde väl vara vattentät? Borde väl vara perfekt med ett fleeceset under till hösten. Tänkte att det är bra, skyddar både mot vind och väta när hon är ute och kryper. Tänker inte sätta ned henne i en vattenpöl direkt.

Annars har Kappahl (Kaxs) en overall, upp till strl 80 eller om det är 86, den tror jag ska vara vattentät.
    Kan vara något dyrare, men billigare än pop iallafall. 
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Ja, jag kanske borde skrivit att Kappahls skaloverall inte fanns på sidan (jag letade där innan jsg skrev) Skäms

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Liten Mini:
    Jag tyckte snarare att mössan och vantarna var väldigt pojkiga!
    Jag gillade också monsterkollektionen, men denna hittade jag ingenting fint i..
    Gillar inte blått..
    Tyckte det mesta var väldigt pojkigt.    

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    stjärna4 skrev 2011-09-06 19:07:42 följande:
    Köpte den nya dressen jump in från all kids med monster till min lille kille i storlek 68.Blev så besviken idag när jag tog på honom den för det fanns varken skydd i halsen för drakkedjan eller extra tyg inuti för drakkedjan.Ska det verkligen vara så??Han låg hos mig en stund på magen och sedan hade han stora märken efter dragkedjan :( Finns det någon som har en sådan som kan titta om er också är så!!Funderar på om jag ska gå till lindex och se vad de säger!!

Men usch vad dumt Obestämd
    På den som finns i större storlekar (gröna och lila) är det ju både skydd i hakan (tror jag) och skydd för dragkedjan därinne.. 
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11