Inlägg från: FamilyGay |Visa alla inlägg
  • FamilyGay

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Någon här som har koll på Kaxsoverallen. Den ska ha 10.000 i vattenpelare och det låter ju bra men i förra årets test av overaller fick den inte bra betyg i just vattenpelare. Vet ni ifall de har förbättrat overallen till i år eller var det även 10.000 förra året och de bara inte håller det de lovar? Jag är väldigt sugen på den men eftersom dottern har en tendens till att ligga i varenda pöl hon hittar vill jag gärna ha en som är vattentät.

Förra årets test:

www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11350.ece/BINARY/509812.pdf

• FamilyGay
    Novallie skrev 2011-08-12 13:18:16 följande:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=158...
    funderar på denna till min son, men den känns,lite opraktiskt när den inte tål väta. Men ni pratade om rabatter på jackorna?

Sen så gillar jag denna overall e dem mycket sämre än fix?
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=152...
    Oooh den är så fin. Jag ska köpa den till min 3-åring som finjacka. Det kommer väl att funka sådär för hon är ingen finklädestjej, gillar att leka och busa. Men jag älskar den jackan i alla fall så hon får den om den så bara används när vi ska på kalas. Med ett par fungerande rabattkoder blir den billig. Dock fick jag inte jackrabatten att fungera så får vänta ett par dagar innan jag beställer och hoppas att den snart fungerar.
  • FamilyGay

Hmmm.. de verkar ha fixat till webbshoppen så att man ej kan kombinera flera koder. Synd, det var så kul att shoppa superbilligt och med deras "tillåtelse".

Ska i alla fall köpa den där duffelkappan men måste till butik och pröva den. Är det någon här som har koll på ifall den är stor/liten?

• FamilyGay

Det är lite lönlöst att bråka om vilken storlek som sitter bäst då alla är olika stora även om de har samma siffror.

Min lilla tjej är ca 80 cm lång och väger 11 kg, hon har st 86-92. När storasyster var ca 80cm och 10kg hade hon st 74-80. De var alltså nästan lika stora i siffror men storasyster var alltid så liten i storlek. När hon var 1,5 år gammal hade hon en Pop overall i st 80. Den hade lillasyster sen när hon var 9månader. Det känns jättekonstigt att de kan vara så olika i klädstorlek när de inte är så olika i siffror men så är det helt enkelt.

Hoppas alla hittar det som passar deras barn bäst.

• FamilyGay

Zingoalla, det lättaste tycker jag är att då ta enfärgade leggins och de randiga tröjorna. Tror de har turkosa, grå och lila ränder på tröjorna åtminstone så kan ta de på tightsen. Annars gillar jag Bamse och de brukar alltid ha matchande set. Om du handlar i affär så fråga någon där om det passar ihop eller ej.

• FamilyGay

Var och shoppade i Farsta centrum igår och de hade 20% i ramadanrabatt. Köpte en hel uppsättning bamsekläder till stora tjejen. Klänning (randig med katten Jansson), leggings, strumpor, jeans.

Passade även på att pröva duffeln på lilla tjejen och hon var bara sååååå söt i den. Den stora tjejen grät och skrek och vägrade pröva den. Ingen ide att köpa om hon inte ens kan pröva den en enda gång. Suck, bara rosa ska det vara. Jag som älskar RÖTT. (duffeln är stor i storlek ifall någon undrar)

• FamilyGay
    Mysaaan skrev 2011-09-12 15:20:00 följande:
    Kanske en dum fråga, men är det någon som vet om en vuxen kan ha barnkläderna i strl 170? Typ om man är 165 lång tänkte mest på ytterkläderna, såg att dom har skidjacka och byxa för ett paketpris där...
    Har köpt tshirts. Tycker ärmarna är så grymt korta på jackor och långärmat men har du kortare armar funkar det säkert..
  • FamilyGay

Va har de gjort om hemsidan. Nej, jag som gillade den gamla..

• FamilyGay

Anette, det fanns skyltar överallt i butiken där det stod 20% på allt. Jag ska dit och shoppa idag, trots att det var bättre förraförra helgen när det var 300 kr för 200 på barnavdelningen men då hade jag inte tid.

• FamilyGay

Ms Kanga, jag hatar Lindex när man vill byta eller reklamera. De tom anklagar folk för att stjäla kläderna istället för att vara tillmötesgående. Usch.

Jag har ett problem. Visst har Kappahl också prinsessklänningar? Mormor ska köpa varsin till flickorna och jag undrar ifall det är roligare med två olika eller blir det bättre med likadana? Har en 3-åring och en 1½-åring. Vad hade ni föredragit? Finns det andra bra prinsessklänningar? 3-åringen fick en i somras men den kunde hon ha en dag sen var den trasig. Tycker den på Lindex ser ganska rejäl ut så en sådan köper vi åtminstone.

• FamilyGay
    Wilmis07 skrev 2011-11-17 12:59:07 följande:
    Ska komma in en lila prinsessklänning på lindex ser fin ut Dottern har 3 från lindex,leks mycket med och är fortfarande jättefina,håller bra.

www.lindex.com/se/barn/kommer-snart/6690024/K...
    Åh den var jättefin. Tyvärr vill min mamma ge dem klänningarna nästa vecka när hon kommer då vi inte ska fira jul ihop. Vi kan köpa den sen när en av de de får nu går sönder..
  • FamilyGay

Äsch, jag har inte fått någon kupong. Undrar varför? Ingen som har en länk till utskriftsvänlig kupong? Har sett det i denna tråden tidigare.

• FamilyGay

Fanns nästan inget på rea här heller. Ett par leggings men inga strumpbyxor. Inga roliga toppar heller. Blev leggingsen i alla fall och en rosa blus till den. Trist var det ändå. Varför så lite?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11