Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Jag var och kollade på Lindex jackor idag men blev inte direkt överförtjust. Tittade på den blå enfärgade men stl 98 var slut och de skulle förmodligen inte få in fler??? Köpte istället KappAhls kax-jacka. :)

Jag beställde dessa byxor på Lindex och trodde de skulle vara bruna: www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=13294661&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370;1357361 Men de är ju typ mossgröna-bajsbruna...inte alls fin färg på dem! Har ni sett dem, kanske de byxor jag fick har någon missfärgning? :> De åker direkt tillbaka iaf.

Fyndade på rean också! Tyvärr hade ena tröjan jag handlade ett hål i ryggen efter larmet :( Men annars var det superbra priser med halva reapriset. :)

• Hallontårta

Hej!

För ca en vecka sedan köpte jag den gröna "jump in" till sonen. (den hela mysoverallen) Sonen skulle prompt ha den direkt, jag brukar alltid tvätta kläderna innan han använder dem men denna gången gav jag med mig. Sedan fick han utslag över hela överkroppen....som jag då inte kopplade ihop med overallen utan trodde det var torreksem han fått. Idag var han till läkaren som konstaterade att det var en allergisk reaktion mot något och sonen fick tavegyl och kortison.

Men jag ställer mig ändå lite fundersam till om det verkligen var overallen han reagerade på, för utslagen borde väl försvinna då han inte använde overallen mer (jag tvättade den ju sedan). Men å andra sidan är det det enda jag kan komma på som skulle vara nytt för honom, både i klädväg och matväg. Har ni köpt overallen och har era barn reagerat på den?

• Hallontårta
    Enensammamma skrev 2011-08-15 17:48:15 följande:
    Man ska alltid tvätta innan man använder, min dotter har dock aldrig reagerat
    Aldrig reagerat efter tvätt eller vad? Ja jag skrev ju att jag alltid brukar tvätta kläderna först, utom vid detta tillfälle. ;)
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2011-08-15 19:23:36 följande:
    i mina öron låter det faktiskt som att han reagerat på overallen, jag kan bli likadan själv och får utslag av vissa otvättade kläder. innan jag fattade det fick jag reaktion  flera gånger och två av gångerna fick jag tavegyl och kortison. den sista gången frågade läkaren mig om jag brukar ta på mig nya otvättade kläder och då trillade poletten ner. han var själv rätt insatt i allergier då han själv var allergiskt mot olika saker. och en grej han var väldigt noga med var att tvätta allt först, både 2 och 3 ggr till och med. men för mig räcker det med en gång, sen jag började göra det har jag aldrig fått någon reaktion längre. Sen sa läkaren också att man reagerar olika, har man tex en lätt förskylning i kroppen kan man reagera, hade man inte haft det kanske man inte reagerat alls.
    Tack för ditt svar! Han har aldrig fått en sådan reaktion förut, förmodligen för att jag alltid brukar tvätta hans kläder innan han använder dem. Nu åker overallen in i maskinen en extra gång innan han får använda den igen. Det är säkert den han reagerat på!
  • Hallontårta

Nu blir jag lite förvirrad.... FIX brukar alltid(?) ha 10 000 i vattenpelare, iaf tidigare år. Så denna gång passade jag på med de olika erbjudandena att köpa en jacka även för nästa år. Men nu när jag läser i denna tråd + på lindex sida i kommentarerna där jackorna finns så har ngn fått besked på att vp ligger på 2000???? Har de sänkt vp på sina jackor/byxor?!

• Hallontårta

Jag har också en ny fix-jacka men det står inget i den?? (inte på lapparna heller) Jag har för mig att fix brukar ha vp på 10 000....

• Hallontårta

Hmmz jag kollade förra årets jacka och den hade ju vp på 6000! Varför kör de olika? Jag har alltid sett FIX som ett säkert kort! :( (kan dock tillägga att 6000 ändå var bra, han var aldrig blöt i den) Men jag vill ju inte att de sänks mer...

• Hallontårta
    li123 skrev 2012-03-10 19:41:18 följande:
    Exakt, det står vattentät och gränsen för det är väl 2000? Så då är det kanske inte bättre än så?
    Är det så kommer jag lämna tillbaka dem. Jag råkade köpa regnkläder med vp 2000 och de läckte som såll :(
  • Hallontårta
    Wilmis07 skrev 2012-03-10 22:25:08 följande:
    Brukar stå på lappen där det står fix på,den som hänger på jackan. Vilken vattenpelare det är alltså.
    Ja det står på förra årets jacka men inte årets.
  • Hallontårta

Nu har jag mailat kundtjänst och frågat om fix vattenpelare. Jag var inne i butiken och hon sa 10 000, för det brukar det vara, sa hon. Men då sa jag att det var 6000 förra året både på byxa och jacka, så då blev hon osäker! Likaså tyckte hon det var konstigt att det inte stod ngt på etiketterna. Vi får väl se vad kundtjänst säger :)

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11