• star67
    Buttelina skrev 2010-12-28 11:25:59 följande:
    nä det är ju halva priset och dom verkar ju sälja slut till det priset.. har du tuur så kanske du kan få tag i en till halva reapriset.
    barnen har vanliga vinter jackor men tänkte om de blir billigare kanske skulle jag ha köpt 2 st. kanske när det blir ta 2 bt 1.
  • star67
    aglili skrev 2010-12-28 15:08:15 följande:
    Det är ju eg inte så jättebilligt på rean tycer jag. Jämför man med 30% på en vara eller 25% på ett helt köp så är det inte jättestor skillnad.
    ja så tycker jag också men om det blir 2 för en så bli bra  299 kr för 2 st eller 399 kr för 2 st.
  • star67

JAH HAR EN PRESENTKORT PÅ 298 FRÅN LINDEX, JAG FÖRSÖKTE KOLLA HUR MYCKET JAG HAR I DEN MEN KODEN ÄR LITE SUDIGT OCH NU JAG HAR FÖRSÖKT SKRIVA KODEN FLERA GÅNGER MEN LYCKADES INTE OCH NU STÅR ATT KORTET ÄR SPÄRRAT PGA FLERA FÖRSÖK, JAG UNDRAR OM DE KAN LÖSA DEN PÅ BUTIKEN??

• star67

en fråga ange overaller min dotter har stl 92 nu som är lagom och är 80 cm lång från axel ner och 54 cm till grenen. om jag ta stl 110 till nästa år blir bra tror ni?? som är 95 cm lång och till grenen 58 cm.

hon är 4 år men ganska lite hon är 92 cm lång från axel ner 76 cm. hur stor var ditt barn som hade stl 110?? jag tror 104 hade passat henne bätte men det finns inte kvar.

• star67

så här ser den på henne men kamera blixt gör att man inte ser den så bra, vet inte hur man sänker blixten.
  • star67
    ÖNadja skrev 2011-01-11 15:38:42 följande:
    2 för 1 hade börjat på strumpor å nå mer, kanske det börjar på allt annat också snart? vad tror ni?
    i vår lindex de var mycket upptagna sätta på rea priser o så, så kanske.
    ÖNadja skrev 2011-01-11 15:36:45 följande:
    Våran son är nu 3,5 år och han har storlek 104 på sin vinteroverall. Han är ca 98 cm lång och jag tvivlar på att han hade kunnat ha 110. Till nästa vinter har jag köpt stl 110. I somras hade jag skaljacka och byxa från Lager157 i stl 110, dom va stora med dom fungerade jätte bra när jag kunde dra åt med dragskon, men skalkläder är ju inte lika "bylsiga" som vinterkläder.
    hon är ca 92 nu tror du den skulle passa henne ??
  • star67
    ÖNadja skrev 2011-01-11 16:50:36 följande:
    det låter ju positivt. Glad

Har du nån växtkurva som du kan kolla på å se hur lång hon borde va nästa vinter? Storlek på overall kan ju skilja mycket på olika märken. Vi har Gneis i år, förra året hade vi reima i stl 98. Kommer hon att va kring 100 cm nästa år så tror ja nog hon klarar sej med 104, men samtidigt känns de lurigt då hon är 4 år och "skulle kunna va längre" (hoppas du förstår hur ja menar) hon kanske tvär växer det här året. Fast sånt är ju alltid iof en chansning.
    Vad är det för overall du tittat på?
    Rasavill vet jag har superbra overaller på så sätt att man kan köpa nästan hur stor som helst och ändå sitter den bra!
    växtkurva du menar den som är på bvc boken?? ja jag har den men vet inte hur man räknar med den?? hon var 84 cm när hon var 2,5 år och nu är ca 91 och 31/1 blir hon 4 år så inte så många cm Förvånad det är en fix overall från lindex.
  • star67
    ÖNadja skrev 2011-01-11 21:13:39 följande:
    När jag kollar i våran bvc bok och enligt vad hon har varit och är nu borde hon va 98-104 cm om ett år. Är det nån här inne som vet hur fix overallerna är i storlek?

Nu vet jag ju inte om vi har exakt samma bvc bok, men vi kan ju utgå ifrån det. Om du kollar på sidan 47 så är det växtkurvan för flickor. En är för vikten, en för längd och en för huvudomfång. Lodrätt är cm och vågrätt är åldern. Sätt ett kryss på 84 cm när hon va 2,5 år och ett kryss på 91 cm på 4 år så ser du på ett ungefär vilken "kurva" hon följer. Förstod du..? Drömmer
    OHHH TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN HON ÄR NU 4 ÅR O JAG HAR KOLLAT PÅ DEN FLERA GÅNGER MEN INTE LYCKAS FÖRSTÅR MEN NU FÖRSTÅR JAG, OCH DET BLEV SAMMA CA 102 DE ÄR NORMALLA I STORLEK MEN LITE KORTA I GRENEN KORTARE ÄN KAPPAHL O POP I GRENEN.
  • star67
    ÖNadja skrev 2011-01-11 22:18:31 följande:
    var det en fredag?
    japp det var fredag 15 /1 föra året.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11