Inlägg från: ÖNadja |Visa alla inlägg
  • ÖNadja

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

kalmar brud skrev 2011-01-08 10:16:26 följande:
    någon som vet om det finns fleece fodrat regnställ på lindex? Eller i någon annan affär
    www.lager157.se har också
  • ÖNadja
    liber skrev 2011-01-10 13:14:59 följande:
    Fick sms om halva reapriset hos Kappahl idag. Åkte dit men hittade bara lite strumpor Ser fram emot Lindex halva reapriset snart!
    Jag åkte också dit idag och hittade jätte mycket, handlade för strax över 550 kr! Glad
  • ÖNadja
    star67 skrev 2011-01-11 14:34:36 följande:

en fråga ange overaller min dotter har stl 92 nu som är lagom och är 80 cm lång från axel ner och 54 cm till grenen. om jag ta stl 110 till nästa år blir bra tror ni?? som är 95 cm lång och till grenen 58 cm.

hon är 4 år men ganska lite hon är 92 cm lång från axel ner 76 cm. hur stor var ditt barn som hade stl 110?? jag tror 104 hade passat henne bätte men det finns inte kvar.

Våran son är nu 3,5 år och han har storlek 104 på sin vinteroverall. Han är ca 98 cm lång och jag tvivlar på att han hade kunnat ha 110. Till nästa vinter har jag köpt stl 110. I somras hade jag skaljacka och byxa från Lager157 i stl 110, dom va stora med dom fungerade jätte bra när jag kunde dra åt med dragskon, men skalkläder är ju inte lika "bylsiga" som vinterkläder.
  • ÖNadja

2 för 1 hade börjat på strumpor å nå mer, kanske det börjar på allt annat också snart? vad tror ni?

• ÖNadja
    star67 skrev 2011-01-11 16:15:53 följande:
    i vår lindex de var mycket upptagna sätta på rea priser o så, så kanske.
    ÖNadja skrev 2011-01-11 15:36:45 följande:
    Våran son är nu 3,5 år och han har storlek 104 på sin vinteroverall. Han är ca 98 cm lång och jag tvivlar på att han hade kunnat ha 110. Till nästa vinter har jag köpt stl 110. I somras hade jag skaljacka och byxa från Lager157 i stl 110, dom va stora med dom fungerade jätte bra när jag kunde dra åt med dragskon, men skalkläder är ju inte lika "bylsiga" som vinterkläder.
    hon är ca 92 nu tror du den skulle passa henne ??
    det låter ju positivt. Glad

Har du nån växtkurva som du kan kolla på å se hur lång hon borde va nästa vinter? Storlek på overall kan ju skilja mycket på olika märken. Vi har Gneis i år, förra året hade vi reima i stl 98. Kommer hon att va kring 100 cm nästa år så tror ja nog hon klarar sej med 104, men samtidigt känns de lurigt då hon är 4 år och "skulle kunna va längre" (hoppas du förstår hur ja menar) hon kanske tvär växer det här året. Fast sånt är ju alltid iof en chansning.
    Vad är det för overall du tittat på?
    Rasavill vet jag har superbra overaller på så sätt att man kan köpa nästan hur stor som helst och ändå sitter den bra!
  • ÖNadja
    star67 skrev 2011-01-11 18:17:10 följande:
    växtkurva du menar den som är på bvc boken?? ja jag har den men vet inte hur man räknar med den?? hon var 84 cm när hon var 2,5 år och nu är ca 91 och 31/1 blir hon 4 år så inte så många cm Förvånad det är en fix overall från lindex.
    När jag kollar i våran bvc bok och enligt vad hon har varit och är nu borde hon va 98-104 cm om ett år. Är det nån här inne som vet hur fix overallerna är i storlek?

Nu vet jag ju inte om vi har exakt samma bvc bok, men vi kan ju utgå ifrån det. Om du kollar på sidan 47 så är det växtkurvan för flickor. En är för vikten, en för längd och en för huvudomfång. Lodrätt är cm och vågrätt är åldern. Sätt ett kryss på 84 cm när hon va 2,5 år och ett kryss på 91 cm på 4 år så ser du på ett ungefär vilken "kurva" hon följer. Förstod du..? Drömmer
  • ÖNadja
    Tensia skrev 2011-01-11 21:18:34 följande:
    hej
    jag har tyvärr inte fått något sms från kapphal =( är det någon vänlig själ som skulle vilja skicka det till mig??
    tänkte åka in till stan imorgon och då vore det ju super att kunna handla för halva reapriset.
    maila ditt nummer så kan jag messa det. Glad
  • ÖNadja
    star67 skrev 2011-01-11 21:50:19 följande:
    OHHH TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN HON ÄR NU 4 ÅR O JAG HAR KOLLAT PÅ DEN FLERA GÅNGER MEN INTE LYCKAS FÖRSTÅR MEN NU FÖRSTÅR JAG, OCH DET BLEV SAMMA CA 102 DE ÄR NORMALLA I STORLEK MEN LITE KORTA I GRENEN KORTARE ÄN KAPPAHL O POP I GRENEN.
    Va så lite så. Glad Då hade jag nog köpt en 110 för hon ska ju ha den i flera månader, och kan hon inte ha den när det börjar dra ihop sej så slänger du ut den på tradera. Det är ju alltid lite av ett lotto att handla i förväg. Men jag tänker så att det värsta som kan hända att ju att jag får handla på ord pris om det inte passar. Glad
  • ÖNadja
    Tensia skrev 2011-01-11 22:01:19 följande:
    Nu kom det fram tack så mycket
    perfekt! kom bara ihåg att ändra numret till "KappAhl". Flört
  • ÖNadja
    molnen skrev 2011-01-11 22:15:44 följande:
    Dotter är född 15 och jag köpte en filt på halva rean till henne dagen före när jag fick veta att det skulle bli igågnsättning .)
    var det en fredag?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11