-
Ja precis, fick också det svaret nu. Dessutom inte skriva ut det, fy så dåligt!Wilmis07 skrev 2012-03-12 15:00:33 följande:2000 säger dom där,man kan ju undra varför man sänker vattenpelaren.
-
Jag vill göra det, jag har dock inte den orderbekräftelse kvar som kom med paketet men man borde kunna skriva ut mailet där det står att ordern är betald osv. Nu var det inte mkt pengar jag handlade för, för jag använde alla bra rabatter som var senast. Men å andra sidan vill jag att han ska ha bra kläder. Då kan jag lika gärna handla dem någon annanstans. Jag som trodde FIX var säkra kort, fy så besviken jag blev! 2000 är det minsta för att man ska kunna kalla dem vattentäta men sedan kan kvalitén vara sämre, sa expediten i affären.li123 skrev 2012-03-12 15:13:49 följande:VAd besviken man blir. Jag som köpt såna. SKulle ni lämna tillbaka dem då?
-
Ja precis. Sedan kan jag tycka att de smygsänkt dem eftersom de inte märkt upp plaggen med vp i år.Elvipa skrev 2012-03-12 16:24:19 följande:Om FIX har bara 2000 vp då är KAX med sina 10000 är bättre om man ska nu lita på Kappahl. Konstigt att Lindex valde att sänka vp, blir att kunder väljer andra märken.
-
Ja, det får bli kaxs här med, jag som trodde jag handlat färdigt :( kaxs har härliga färger i år. Jag funderar dock på att ha kvar fixen eftersom det blev typ 520 kr för två jackor och ett par byxor, de kan han ju ha som slit och släng... Men jag har mailat mitt missnöje till kundtjänst, får se om de ens bryr sig.sarsparis skrev 2012-03-12 18:40:59 följande:Men så dåligt av Lindex, vi har haft Fix i två år och varit nöjda. I år fick sonen dock POP i julklapp, annars hade jag lätt köpt kaxs, de känns i iallafall jättebra.
-
Jo, men samtidigt beror det på hur man använder jackan. Jag har alltid haft den som allvädersjacka, dvs jag har inte behövt köpa regnkläder hem (på förskolan har han dock haft en uppsättning) utan han kunde ha jacka + byxa även om det ösregnade. Var vi t.ex. i djurparken behövde jag inte ta med regnkläder. Sitter barnet i vagnen utan regnskydd så samlas det vatten även på jackan (t.ex. vid ärmar och mage) Tidigare år har det fungerat super med fix-kläderna men nu vet jag inte hur det blir med vp på 2000. Å andra sidan sitter han inte i vagn så mycket längre. Hade jag vetat från början att fix-byxorna inte hade hög vp hade jag inte köpt dem, då hade det varit smartare att göra som du och köpa dessa på KappAhl. :)Hemlighet skrev 2012-03-13 08:08:36 följande:En fundering bara.
Är det inte viktigast att det är hög vp på byxorna än på jackan? Jag tänker att dom blir ju blötare om byxorna än om jackan och hur ofta är man ute i hällregn det är väll då jackorna blir blöta om dom inte lägger sig i en pöl och över bröstsimm;)
Jag har fix (vp?)skaljacka och kax skalbyxor med 10000vp till dottern.
Någon som vet om även fix-byxorna har vp 2000? -
Jag tycker inte jackorna har samma kvalitét som tidigare. Det första som slog mig då jag fick hem jackan var att jag tyckte det kändes plastig...och så känns inte tidigare års jackor.Joggy skrev 2012-03-13 12:10:23 följande:Är det så att FIX ändrat materialet på skalkläderna eller har de bara sänkt vattenpelaren? Deras overaller fick ju väldigt dåligt betyg på vattentäthet i höstens test trots att de sa att de hade 10000 i vp. Så de kanske bara har sänkt fast materialet är detsamma. I så fall bör de ju funka lika bra som tidigare om man använt deras skalkläder.
-
Förra årets jacka var på 6000 vp. De verkar smygsänka varje år.Therese1981 skrev 2012-03-13 23:13:59 följande:vaddå är fix jackan inte 10 000 pelare längre det var den ju förra året
Personalen jag pratade med i Lindexbutiken var tvärsäker på att jackorna hade 10 000 vp. Därav fel info till kunderna tror jag, för inte heller personalen har blivit informerade om sänkningen.
Sarisparis: Då inbillar jag mig inte som tycker samma som du! Att jackan känns mer plastig än tidigare. Jag mailade kundtjänst och frågade hur många vp jackan har, fick svar och sedan frågade jag varför de sänkt vp men det har jag inte fått ngt svar på ännu...om de nu kommer svara. -
Jag har en grön, som jag är nästan helt hundra är från förra året, på den står det 6000 mm.sarsparis skrev 2012-03-14 18:29:40 följande:Fast 2011 års Fix jacka var på 10000 vp, annars har de uppgivit fel på lapparna, 2010 var de på 5000, har haft båda och vet att det stått på lapparna.
-
Aha! Det kan hända att jag köpte den på rean 2010 inför året 2011. På både jackan och byxan står det 6000 mm. Ursäkta att jag rör till det!sarsparis skrev 2012-03-15 08:53:18 följande:Eller de kanske var på 6000 2010..... förra året hade din blå/ svart, rosasvart och kanske nån mer färg, kanske var det rött.
-
De verkar ha knåpat ihop ngt nu när de fått frågor på detta ;)Wilmis07 skrev 2012-03-16 09:27:04 följande:Vi ber om ursäkt för att vårt svar har dröjt.
Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera.
Mvh Lindex
Fick detta svar från Lindex på deras FB sida.
Jag fick detta svar (nästan som ditt):Hej!
Jag vill börja med att beklaga att du har fått vänta länge på svar. Det är väldigt tråkigt att höra att du vill lämna tillbaka de FIX plagg du har köpt hos oss.
Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera. Är du som kund inte nöjd med plaggen efter användning får du självklart reklamera dem.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning
Stine
Lindex Kundservice
--------------
Så om plaggen läcker in borde det alltså vara okej att reklamera dem. :>
Sedan kan jag iofs tycka, att om jag ska välja mellan en skaljacka som har 2000mm i vattenpelare och en jacka i en annan affär som har 10 000mm så väljer jag den sistnämnda.