• liber

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

fritzie76 skrev 2011-02-24 06:40:00 följande:

Jag tycker inte heller om att köpa alldeles för stora kläder för att barnen ska kunna ha dem länge, de ska vara lagom förstora.....På min dotter är 98 lagom för stor, 92 hade varit för precis, men nu är hon ju också 98-99 cm lång.

Nu blir jag lite nyfiken hur fixjackan ser ut på era barn Jag har köpt 110 till min dotter och hon är också runt 97-98 cm. Tycker inte den sitter som ett tält på henne, men räknar med att hon kommer kunna ha den nästa år också. Försökte ladda upp en bild men det funkade inte...
    Enensammamma skrev 2011-02-24 06:20:31 följande:
    Dottern är 94 cm och hon DRUNKNAR i sin 98. Den kan hon ha när hon är 4 år Alltså nästa vår
  • liber

Var tvungen att förminska bilden. Storlek 110, barnet runt 97-98 cm, 15.5 kg, knappt tre år. Den är ju så klart stor runt om men 104 var lika stor men precis lagom i ärmarna. 98 hade varit för kort i ärmarna.
  • liber
    fritzie76 skrev 2011-02-24 15:47:45 följande:
    Åh varför kan jag aldrig bestämma vilken storlek jag ska köpa i FIX-jackan. Jag har köpt stl 98, dottern har stl 98/104. Blir nu ändå tveksam om jag inte ska ta en storlek större. Men tror då att den blir alldeles för stor runt om, hon är så smal.
    Det är jobbigt att bestämma sig Men om du brukar köpa 98/104 så hade jag nog tagit 104, men det beror ju på om du vill köpa ny jacka varje säsong? Vet inte hur mycket det skiljer mellan dem heller!? På Lindex andra kläder har jag börjat köpa 110 också, fick idag lägga undan två par jeans i storlek 98 som var för små (från Lindex och H&M).
  • liber
    fritzie76 skrev 2011-02-25 06:21:38 följande:
    Jag förstår inte hur man kan köpa jackor till barnen som de kan ha i 2 säsonger, måste ju vara jätteförstora första året. Passar bara jackan fram till hon kan ha vinterjackan är jag nöjd. Säg att hon växer 5-6 cm fram tills dess så är hon 104-105 cm och då borde ju stl 98 fortfarande passa, eller??
    Det beror ju på hur barnet är byggt. Mitt barn har breda axlar och långa armar men smal/normal i övrigt. Eftersom det inte skiljer så mycket runt om på jackorna men bara i ärmlängd så ser jag ingen anledning att ta den mindre storleken eftersom de är i princip lika stora runt om. Men det beror ju som sagt på... När det gäller säsonger så tänker jag våren=en säsong, hösten= en säsong så då skulle ju ditt barn enligt mitt sätt att se det ha samma jacka i två säsonger Men vår+höst kanske räknas som en säsong!? Ja ser det som olika eftersom det är sommar emellan och då har de oftast andra kläder. Däremot är vintern en säsong, på ett år finns alltså fyra olika säsonger som jag ser det Hur tänker ni andra?
  • liber

Alltså säsong är för mig synonym med årstid, inte med år.

• liber
    winters skrev 2011-03-08 08:48:55 följande:
    Zara har börjat med Shop Online om det är någon som har haft långt till de butikerna innan!
    Vad kul! Vet du hur de är i storleken, både när det gäller dam och barn?
  • liber
    Woodgrove skrev 2011-03-10 12:47:10 följande:
    Ni som köper mkt från Lindex till era barn. Köper ni ytterkläder också? Hur är skalkläderna? (de med 10 000 i vattenpelare) Är de så bra som de verkar? Blir kläderna slitna fort? Jag älskar POP och och dottern går hus ur och skur dagmamma så ytterkläderna måste verkligen vara av god kvalitet. Blev sugen på FIX skalkläderna när jag såg att de har samma funktion som POPs skalkläder, speciellt när det är halva priset på dem. Men varför är det halva priset? Vad är skillnaden? Vad har de sparat in på? Någon som kan dela med sig av sin erfarenhet av skalkläderna från FIX? 
    Frågan är kanske inte vad Lindex sparat in på utan varför Pops kläder säljs till överpris Det finns ju konsumenttester, när det gäller tex overaller så ligger ju inte polarns i topp trots extremt högt pris. På hemsidan är det fortfarande ordinarie pris på skaljackorna och likaså i min butik för några dagar sedan. Är du säker på att det är årets?
  • liber
    Woodgrove skrev 2011-03-10 21:58:51 följande:
    Med halva priset menar jag FIX jämfört med POP Skalbyxor 600 kr POP jämfört med 300 kr från FIX
    Jaha, då fattar jag Jag köper inte själv pop-kläder eftersom jag tycker de är för dyra. Det spelar ju ingen roll om det är bra kvalite, en fläck som inte går bort kan alla kläder få och jag gillar inte kläder med fläckar...
  • liber
    Allrona skrev 2011-03-25 16:30:11 följande:
    Ni som verkar ha koll. Vilka vind/regnställ är bäst till våren till en 6-åring? Lindex, kappahl eller stadium? Vill ha hög vattenpelare så hon slipper galonisar och BRA kvalitet (för jag tror typ att de krälar på marken hela dagarna om man ska gå efter hur hennes termobyxor från Fix ser ut efter en säsong! )
    Lindex har 10 000 vattenpelare, Kappahl har 5000, Stadium minns jag inte men är ganska säker på att det inte var 10 000 iaf.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11