• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

De där fina jeansen på kappahl som alla vill ha till sina söner... hittade dem inte i dag - eller... var det kanske på tjejsidan de egentligen fanns?

Jag fick ta på två jättegulliga klänningar från förra vintagekollektionen på halva rean, inte i våra tjejers storlek dock men jag kunde inte låta bli... de är i svart sammet/velour men med kort ärm... är det klokast att tradera dem till hösten tror ni?

• Ruso

Köpte klänningar till tjejern som de skall ha på storebrors konfirmation nästa helg... hittade egentligen inget jag vill ha, varken på Lindex eller Kappahl (och så mycket mera fanns inte i stan...) Men storasyster på 9 hittade en klänning _hon_ gillade:

http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_305581_F_1.jpg till den skall hon ha svarta tajts och svart kofta.

Småflickorna fick denna: http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_317131_F_1.jpg undra om den blir fin nog med vita tajts/strumpbyxor och vit kofta?

Mellansonen var jättenöjd med en vit skjorta med lite svarta ränder i och med en svart slips, har svarta jeans hemma. Lilleman hittade jag inte något till...han har svarta byxor hemma, men skulle behöva en fin skjorta till...7

och konfirmanten själv har inte kläder, undrar när det passar han att åka och köpa det? De skulle ha svarta byxor och vit/ljus överdel... inte precis var han har hemma i skåpen...

och mamma själv... ? Nej, jag hittade som vanligt inget...

• Ruso

Då har man shoppat lite... först i går så köpte jag en jeansjacka till mig för 30%, sedan finbyxa och väst till lillgrabben för 30% per del. Tyckte sedan inte jag hade råd med mera...

Men så kom ju 25% på allt på sms, och jag hade ändå vägarna förbi Lindex, så nu har dottern fått den gröna Bamse tunikan med prickiga tajts, andra dotterna en vit, röd, blå tunika från fix, en jättefin Emil och Ida pyjamas, bruna Bamse byxor och beige Bamse shorts till lilleman, grön/brun Bamse t-shirt... försökte hålla igen, anser att detta var saker som behövdes

Får se om det blir något mer, Sms:et räcker även i morgon och på fredag, och jag skall in och lämna FIX byxan för reklamation...

• Ruso

Nu måste jag fråga, detta Bamse settet, är det meningen att det är 3/4 tajts till eller långa?

Såg att de var långa på Buttelinas dotter, men provade det set jag köpt i 110 till min dotter som är några cm över metern, och byxorna var inte långa...

Spelar ju ingen roll, men vore kul att veta hur de "ska" vara!

• Ruso
    Buttelina skrev 2010-05-06 10:09:18 följande:
    eg ska det vara 3/4 byxor   men de blev visst hellånga på min dotter. kommer säkert krympa ihopa en del i tvätt, annars får hon ha dom som långa och sen som 3/4
    Får hoppas de krymper ihop lite, nu är de ju sådär så de bara ser för små ut...
    Borde tatt 116 som dig och få de hellånga kanske... eller dra de upp lite, det funkar nog det med.
  • Ruso
    charmmiss skrev 2010-05-07 20:07:17 följande:
    jag köpte oxå den till min lilla tjej idag, hon är 1,5 år undrar om den blir för liten i st 86la även undan den gröna katten jansson tunikan med leggings till min 3.5 åring, hon har 98/104 i vanliga fall, la undan 104 kanske borde ta 110 då?
    De är inte små tycker jag... köpte 110 till min dotter som är 102-3 lång, och 3/4 tajtsen blev nästan hellånga....
  • Ruso
    Rocktroll skrev 2010-05-08 18:25:44 följande:
    Absolut inte små. Köpte 74 till min tjej idag som annars har 80/86 och tightsen blev hellånga men satt annars bra, likaså tunikan.
    Fast det är väl hellånga tajts till de små?
    Men långa ändå såklart, när man kan gå ner i storlek... men så har Bamse varit inna också tycker jag.

Så snygga Bamse kläder till de små, synd man inte har bebisar längre... och en massa fina bodys såg jag också!
  • Ruso
    Tullemi skrev 2010-05-12 20:30:33 följande:
    Lätt! Jag hade köpt på KappAhl och Lindex. Såå roliga saker har dom inte i Ullared.
    Men - varför välja det ena framför det andra Kappahl och Lindex har bara kläder - Ullared har ALLT!
    Och vissa kläder är bra även där
  • Ruso
    Tullemi skrev 2010-05-13 17:18:27 följande:
    Visst visst men jag trodde att vi bara diskuterade kläderna.
    OK
    När det gäller ytterkläder, strumpor och underkläder är Gekås outstanding... och de har mycket bra jeans, och deras randiga overdelar från Walking Kids är kanon och superbilliga...

Men... summerkollektionen från Lindex där det kostar 49.50 för de mesta plagg, och då 25% på det  - billigare än så tror jag inte ens Gekås är!!!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11