Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Finesse skrev 2010-08-26 11:35:03 följande:
    Min dotter var ungefär i samma storlek som din förra året å hade 92 på sin overall.. i år har vi dock köpt 104..
    Hur lång är din dotter nu?
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Ju mer jag funderar på det och provar overallen på min dotter så blir det nog att jag lämnar tillbaka och satsar på ett annat märke, pop eller name it. Hon är drygt 92 - 93 cm lång och har köpt 104 till henne,dvs den är lång i ärmar och ben.men ok i kroppen annars. 98 vi hade hemma först blev tajt i grenet. Verkligen skum modell,synd på en annars fin overall.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Ruso skrev 2010-08-27 19:44:28 följande:
    Nej, säg inte så!!
    Jag vill ju verkligen ha den, och min son är 92... också tajt i grenen i 98...
    Jag känner så här,om jag köper en stl 98 som satt bra i ben och ärm så kan jag lika gärna behålla den som hon hade förra året en från name it i stl 92. Jag har inte bestämt mig om den är alldeles för stor eller vi ska chansa att den går bra att använda i vinter,fix stl 104 alltså.
  • Wilmis07
    Ruso skrev 2010-08-27 19:44:28 följande:
    Nej, säg inte så!!
    Jag vill ju verkligen ha den, och min son är 92... också tajt i grenen i 98...
    Ditt barn har kanske längre ben och armar än min dotter,du får hoppas på det så att 104 sitter bra på honom
  • Wilmis07

Har lagt upp lite bilder på min dotter i fix overallen stl 104,lite dåliga bilder   Jag går och glor snett på overallen varje dag för att jag inte kan bestämma mig om vad jag tycker om den...  Känns så superlång i ben och ärmar,men sitter kanon i kroppen förövrigt.

• Wilmis07
    snoozen skrev 2010-08-29 20:35:53 följande:
    Vilka fina barn du har, sockarsöta i BT  Lite skoj är att min 10-månaders väger 11 kg (såg att du skrev vad Alvin väger). Min lilla heffaklump

Labrador älskare- I overallen ser det ut som att det är gott om växtmån för armar o ben, men mer lagom i grenen? (Söt tjej!  Wilma har alltid varit mitt namn om jag fått flickor.) Knepig modell, jag avvaktar nog då mina barn har långa överkroppar..
    Ja lagom i grenen och mycket att växa i armar och ben
  • Wilmis07
    Xgirl83 skrev 2010-08-30 15:25:44 följande:
    Jag tycker sådana overalltester missar en viktig sak... hur lätta de är för barnen att röra sig i! Men testet var spännande, ska läsa det mer ingående sen. Trots att dottern redan har ärvt en Pop-overall, så vi ska ändå inte köpa nån overall. Pop-overallen måste jag förresten säga är just smidig.
    Ja det är jätteviktigt att den är lätt att röra sig i. Vi hade name it förra året och den var kanon kan jag säga både vattentäthet och smidighet. Men finns inga fina färger i år,spelar ju egentligen inte så stor roll
  • Wilmis07
    Ruso skrev 2010-08-30 18:07:25 följande:
    Såg att FIX inte kom så långt upp... min undrarn, är det årets overall som testas eller förra året? Förra året andades de ju ínte, och var dessutom stelare...

Om det var årets så undrar jag vad som var minus, den har ju hög vattenpelare i år och är supersmidig.... Nån som läst och kan meddela?
    Lindex Fix:

Vattentäthet :4,0
    Slitagetålighet:3,3
    Andningsförmåga:3,3
    Rivstyrka:2,5
    ----------------------
    Totalbetyg:3,5

Kommentar:Medelbra

Om man tar Andningsförmåga så har tex pop overall 0,033 i värde och  fix 0,028.Den som har bäst värde har 0,040.
  • Wilmis07
    anette 81 skrev 2010-08-30 19:57:55 följande:
    men name it har väl inte heller så hög vattenpelare?
    5000 har den.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11