• liber

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Fick sms om rea på Lindex. Någon som varit där och sett om det är något att ha ?

• liber

Hej! Någon som vet när det brukar komma kupong eller sms med 25% på Kappahl? Tycker inte deras verkar komma med någon särskild intervall men jag kanske har missat mönstret

• liber

Nu som har kupong som går ut idag, varifrån fick ni den? Jag har inte fått någon på länge nu, senast fick jag sms om halva reapriset men det var i juli någon gång.

• liber
    FamilyGay skrev 2011-08-08 13:23:47 följande:
    Någon här som har koll på Kaxsoverallen. Den ska ha 10.000 i vattenpelare och det låter ju bra men i förra årets test av overaller fick den inte bra betyg i just vattenpelare. Vet ni ifall de har förbättrat overallen till i år eller var det även 10.000 förra året och de bara inte håller det de lovar? Jag är väldigt sugen på den men eftersom dottern har en tendens till att ligga i varenda pöl hon hittar vill jag gärna ha en som är vattentät.

Förra årets test:

www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article1...
    Tror inte den hade 10 000 vattenpelare förra året. Och inte Lindex heller, det är nog nytt både för fix och Kaxs-overallen i år. Ska bli spännade att se årets test
  • liber

Låter märkligt att Kaxs skulle haft det, de hade ju bara 5000 i skaljackan.

• liber

Jag mejlade Lindex kundservice angående vattenpelare i overallen förar året och fick svar i dag; "Förra året var vattenpelare för FIX vinterplaggen 6.000 mm." Har mejlat Kappahl också men inte fått svar ännu...

• liber
    pp08 skrev 2011-08-10 13:09:50 följande:
    Kollade på FIX vinteroverall.(rosa/svart)

Någon som vet hur denna är i storlek? Har 92 i skalbyxor och skaljacka från FIX till min tjej på 91.5cm/12kg/2år. Tänkte köra byxor och jacka sedan med fleeceset under så kan man ha overallen i vintern. Eller är det för lite skillnad mellan 92 och 98 och både jag satsa på 104? Hon kommer att vara 2.5 i vinter, kanske max13kg/93cm.

Även vinteroverallen har en vattenpelare på 10000; är det nytt för i år eller har de gamla modellerna haft lika bra vattenpelare?
    enligt Lindex kundtjänst är det nytt för i år men om du frågar någon här inne så hävdar de att kundtjänst inte vet vad de pratar om...
  • liber
    leias skrev 2011-08-12 18:09:33 följande:
    Blir nog den rosa overallen och sedan lila jackan med svarta byxor till tjejen i år i vinterkläder.
    För tråkigt med bådde rosa overall och rosa jacka.

Kollade på Lindex direkt i butiken idag och där fanns inga vinterkläder ännu. 
    Så var det i min butik också men de hade kläderna på lagret, tyckte inte att de hade plats att ta fram dem ännu men när jag frågade tog de fram en overall så dottern kunde prova.
  • liber

Jag fick kuponger idag, 30% på valfritt damplagg kod: SELC11331

30% underkläder, kod: SELC11332

och 30% barnplagg, Kod: SELC11333

• liber

Xgirl: såg inte ditt inlägg när jag skrev mitt

• liber

Någon som har jämfört termobyxorna på Kappahl och Lindex, de med 10000 vattenpelare? Skillnader i storlek och passform tänker jag på då.

• liber
    lady in red skrev 2011-08-19 22:14:12 följande:
    Är så trött på att Lindex gör sina barnkläder för smalare barn . Kolla bara in många av taightsen,supersmala nertill. Min lilla knubbiga 4 åring passar tydligen inte i Lindex kläder längre,känns trist för jag gillar verkligen Lindex. Är det bara jag som tycker de gör stl mindre?

Tydligen ska tjejer i den åldern vara smala,för lillkillen är oxå en knubbis-men killmodet verkar över lag större i stl för han kan ha de mesta! 
    Jag tycker det är ett problem generellt. Min dotter är smal men ändå kan jag tycka många leggins och jeanstights ska vi inte tala om, är alldeles för smala nedtill. Har inte märkt att det skulle vara just Lindex dock. Jeggings och treggings kan hon inte ha eftersom de sitter för hårt över vaderna. Och då är hon alltså smal! Så jag är inte säker på att det beror på att dina barn skulle vara för knubbiga, det är kläderna som är för smala!
  • liber
    pp08 skrev 2011-08-21 21:41:43 följande:
    Någon som har jämfört KAX och FIX overallerna när det gäller storleken?

Provade idag på min tjej ( så gott det gick), 92cm, 2år + 2mån.
    Båda jackorna har 10 000 i vattenpelare.
    FIX 98 (799,-) ev. 30% rabatt
    KAX 98 resp 104 (699,-) 25% rabatt
    Fanns även andra overaller på Lindex  (outwear resp. bamse), dessa var vattentät (utan ang. vattenpelare) resp. vattenavisande. VAD är skillnaden mellan vattenavisande och vattentät och vad är bättre.

Valde KAX 104 pga dennes "nättare" passform. Mer smala i formen tyckte jag, som jag tidigare också upplevt de anda kaxkläderna. Tjejen var trött och inte riktig villig att prova. FIX overallen kändes klumpig och stor på henne. Tyckte KAX 98 satt OK, men med lite mer växtmån blev det 104. Resår nere vid benen gjorde att byxbenen sitter riktig bra. Kommer inte ner på marken.

Eftersom vi har 30dagars öppet köp tänkte jag prova lite senare med mera kläder under. Kan nog inte ha ännu större för då blir armarna aldeles för långa.
    För att få kallas vattentät tror jag det krävs 2000 vatttenpelare. Skriver de bara vattentät så är det alltså sämre än när de anger tex 5000 eller 10 000 vattenpelare. Vattenavisande är sämre än vattentät. 10000 vattenpelare är vad jag vet det högsta som anges/mäts.

Mitt barn har provat både fix och kaxs overall, jag valde kaxs för jag tyckte den hade roligare färger men framförallt var passformen bättre. Har även provat både fix och kaxs termobyxor med 10000 vattenpelare och valde kaxs pga bättre passform. Bättre på mitt barn alltså, för någon annan kanske fix har bättre passform.
  • liber

Upptäckte dock att termobyxorna från kaxs saknar resårband under foten, tyckte det var lite konstigt. Syr kanske dit det själv.

• liber
    ZZ12 skrev 2011-09-16 08:55:00 följande:
    Ngn som har kollat in både Lindex o Kappahls vinterbyxor/termobyxor i år, vilka att föredra??

TACK!! 
    Jag har provat båda på mitt barn. Köpte först Lindex fix men en knapp lossnade redan under provning och de satt inte så bra heller. Kappahls kaxs-modell passade henne mycket bättre så jag köpte dem men det är ju individuellt beroende på kroppstyp. Kappahls har 10000 vattenpelare vilket väl även fixbyorna skulle ha men eftersom fixoverallen i testet inte visade sig hålla måttet och kappahls overall fick väldigt bra betyg så tycker jag det var ett bättre val.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11