Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:30:19 följande:
    Ok, använde fel ord, menade handtvätta. Och i mina ögon är det lättare än att hålla på med all tvätt. Går ju på 5 minuter, och eftersom vi kommer ha åtminstone två undersäll kommer jag inte göra det varje kväll. Och om man inte orkar göra det nån kväll kan de ha vilken annan tröja som helst nästa dag utan att de dör.

Nu tycker jag det räcker med denna diskussionen, jag har inget behov alls av att försöka "försvara" mitt val så detta känns bara dumt.
    Oj, handtvätta så ofta?  Hade jag aldrig orkat med och säger som ovanstående, trist att klä barnet likadant varje dag hela vintern ju!

Vill bara tillägga att jag är så glad att vi har handtvättningsprogram på maskinen! Fast jag vill inte tvätta för ofta för det.
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:33:17 följande:
    Om det är ganska kallt på hösten kan man ha ullunderställ, fleece/ull, och sen skalkläder. Det är ju smidigare än en overall. Sen har i alla fall vi haft en hel del dagar senaste två vintrarna som varit riktigt kalla, trodde det varit så i större delen av landet?? Jag har inte överdrivet mycket kläder på barnen, men JA om det är mer än -10 grader så har jag mer än bara vanliga kläder och overall.

Börjar kännas dumt detta.
    Vad då börjar kännas dumt? Jag bara styällde en fråga ju!

Vi har oftast inte så kallt som -10 och har vi det är det någon enstaka dag. Kommer inte köpa skalkläder till min dotter (hon är 16 månader), men hon har ett par fodrade galonbyxor som åker på om det är lite småkallt och fuktigt.
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:37:46 följande:
    Ja vi har också handtvättsprogram på maskinen så det kan jag naturligtvis använda.

Återigen - det står er helt fritt att göra som ni vill och jag skiter högaktningsfullt i vilket, så ni kan sluta försöka övertyga mig om att jag "har fel". Jag tycker ull har så himla bra egenskaper, så lite handtvätt/tvätt på ullprogrammet på maskinen gör mig inget alls! Om man däremot inte tycker att ull är så bra, så förstår jag såklart att man tycker det känns onödigt att behöva tvätta dem. Man kan såklart även köpa många ulltröjor för att slippa handtvätt.
    Jag försöker inte övertyga om något, tråkigt att du känner så. Jag är uppriktigt nyfiken!
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:42:34 följande:
    Nyfiken? Känns som att du bara vill säga emot mig så mycket det går.
    Det får stå för dig, för så är det inte...
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:46:46 följande:
    Ja ska vi prata bra och dåliga barnkläder så låt mig då inte gå in på fodrad galon. *ryser*
    Hehe, ja vår dotter är 16 månader och ska inte gå på förskola förrän om 1 år, så hon klarar sig säkert med det denna vintern..

Jag säger inte att ull är dåligt, men jag ser inte riktigt meningen med det heller när man bor allra älngst ner i södra Sverige.
  • älskarlivet81

Eller fodrad glaonbyxa vet jag inte om det är, men fodrad överdragsbyxa i alla fall.. Är inte riktigt galonmaterial.

• älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-09-30 13:15:00 följande:
    Närmast kroppen sen vanliga kläder över eller fleece sen overall
    Hur gör man när man kommer in då? Eller går på dagis? Blir ju varmt att gå med så många lager inomhus..
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-11-02 18:55:12 följande:
    Vad jag STÖR mig på är alla KORTärmade finklänningar. Hur fan tänker man mitt i höst/vintern liksom? SCHLÄP! Skrikandes
    Det gör väl inget? Bara att sätta på en kofta över? Min dotter har mängder av t-shirts och kortärmade klänningar även nu på hösten/vintern!
  • älskarlivet81
    aglili skrev 2011-11-02 20:15:18 följande:
    JAg gillar kortärmat på vintern. Är man på kalas inne men mycket folk blir det lätt för varmt med långärmat. Och är det för kallt- bara att ta på en kofta
    Precis, förstår inte riktigt vad alla menar med att man inte kan ha kortärmat på vintern.. Har flera vänner som säger så också..
  • älskarlivet81
    sarsparis skrev 2011-11-02 21:00:50 följande:
    Eller ha en enfärgad tröja under:) Även pop har kortärmade klänningar, tycker det är fint, för jag gillar koftor.
    Ja precis, det funkar också och är väldigt fint!
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-11-03 08:18:26 följande:
    Sånt använder inte vi. Det ska vara årstidsanpassat tycker jag.

Kortärmat åker bort med solen och värmen  
    ok, för mig är årstidsanpassat att man kan ha kortärmat på vintern, men då med en tjockare tröja över.. Åker dina egna kortärmade bort med solen och värmen också?
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-11-03 15:20:05 följande:
    Japp Min dotter äger inga koftor eller tröjor att ha över kortärmat.
    Oj då där ser man.. Ja, jag har aldrig förstått det där med att vissa kläder är säsongsbetonade, mer än kanske shorts och sandaler typ.. Både jag och min dotter hade kjol idag t.ex...
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-11-04 10:14:54 följande:
    Kjol är fint men hur bekvämt är det under överdragsbyxor eller overall? Nä det går bort. Bekvämt är oxå viktigt
    Min dotter går inte på förskola. Äger ett par överdragsbyxor men har aldrig använt.. Kommer säkert ha det under overallen någon gång i vinter, hon kommer säkert överleva det också..
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-11-04 19:41:21 följande:
    Vad har hon på sig ute nu då?
    Hon har fortfarande höstjacka med någon tjockare tröja under, och på benen har hon enbart vanliga byxor. Mer behövs inte när det är 10-12 grader som vi har på dagarna. Vi är ju inte ute så mycket som man är om man går på förskola heller.. 
  • älskarlivet81
    anette 81 skrev 2011-12-19 19:59:53 följande:

någon som vet om denna är bra?
    Vi har den, fast den gröna. Har knappt använt den än dock..
  • älskarlivet81
    Joggy skrev 2012-02-29 21:20:57 följande:
    Hej! Jag testade med alla koder i kväll, men fick ingen att fungera. Har beställt flera gånger från Lindex, men aldrig skaffat något kundkort. Måste man vara medlem i Lindex Club för att koden ska fungera? Tänkte bli medlem, men vill inte ha medlemskort med kredit, men det andra alternativet kundkort kontant verkade inte gå att beställa.
    Du kan ju ha kreditgräns som ligger på 1000 kr. Är ju ingen som tvingar dig att använda krediten. Jag har 1000 kr kredit, men sätter in pengar på kortet och använder de när jag handlar.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11