• Boosse

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Vi köpte ett kax-set igår, grön jacka och rosa byxor. Så fint :) MEN när vi kom hem såg vi att byxorna endast hade 5000 i vattenpelare. Trodde de skulle vara samma som jackan på 10000. Vi köpte byxorna för 299kr. Någon som har erfarenhet av vattenpelare. Funkar dessa byxor i väta?

• Boosse
    Joggy skrev 2012-03-09 10:18:43 följande:

Jag kollade i de svarta kaxs-byxorna som jag köpte häromdagen och de har 10000 i vattenpelare. Konstigt att de rosa har lägre.  

Konstigt! De rosa jag köpte har en svart dragkedja på vänster vänster midja och kax-reflexer på bakisidan av benen, långt ned. Finns det 2 olika byxor för 299?
  • Boosse
    li123 skrev 2012-03-09 10:52:45 följande:
    Är inte de rosa höstens modell? De hde 5000. tror inte rosa kommit in i vår, men kan ha fel....
    Det kan det säkert vara, har inte så mycket koll. Det stämmer säkert! Det stod 249:- men sedan var det en vanlig vit prislapp över med 299:-
  • Boosse

Jag tror att det är fix jackor som en endast har 2000 i vp. Jag trodde att det var 10 000, fick jag höra så jag köpte och hann andvända innan jag hörde det korrekta. Hösten kaxs byxor har vp 5000, det var sådana jag har fått tag på, rosa. Skall byta till vårens skalbyxor som har 10 000.

• Boosse
    Wilmis07 skrev 2012-03-10 13:04:51 följande:
    Frågade precis i en grupp på fb,och tjejen där sa att det stod 10000 i skaljackan som hon köpt.
    Fixjackan?
  • Boosse
    Boosse skrev 2012-03-10 23:00:05 följande:
    Fixjackan? står ingenting om vattenpelare.
  • Boosse
    Hallontårta skrev 2012-03-12 15:24:45 följande:
    Jag vill göra det,  jag har dock inte den orderbekräftelse kvar som kom med paketet men man borde kunna skriva ut mailet där det står att ordern är betald osv. Nu var det inte mkt pengar jag handlade för, för jag använde alla bra rabatter som var senast. Men å andra sidan vill jag att han ska ha bra kläder. Då kan jag lika gärna handla dem någon annanstans. Jag som trodde FIX var säkra kort, fy så besviken jag blev! 2000 är det minsta för att man ska kunna kalla dem vattentäta men sedan kan kvalitén vara sämre, sa expediten i affären.
    Känner precis likadant, har inte heller orderbekräftelsen kvar, kläderna är använda ett flertal gånger. är så besviken!
  • Boosse

De svarta skalbyxorna som finns på KappAhls hemsida för 299:- är det de med 10 000 i vattenpelare?

• Boosse
    Joggy skrev 2012-03-25 10:14:15 följande:
    Ja. Vi har de. Än så länge jättenöjda.
    Såg att de har tagit slut i storlek 86. Attans!! de är slut i butikerna här hemma också.
  • Boosse
    EFTERLYSNING!!

Jag har kikat i alla affärer runt om samt nätbutiken för jag vill så gärna ha Kaxs Proxtec överdragsbyxor med vattenpelare 10 000 i storlek 86.
    Finns det någon snäll människa där ute som vet med sig att det finns just den byxan och storlek i din butik som vill köpa till mig? Jag betalar självklart byxa + frakt! Har även en rabattkupong att skicka.
    Vore så snällt!
  • Boosse
    winters skrev 2012-03-27 22:17:34 följande:
    Den finns ju på Shop online i stl 86, eller är det någon annan?
    www.kappahl.se/article/skalbyxa

Där har de ju även en funktion att kolla vart de finns i lager. 
    Den fanns ej där de senaste dagarna, alla de mindre storlekarna var slut den måste ha återkommit i lager. Tack! det där med kolla vart den finns i lager stämmer inte. Den visade att den fanns i lager i de 3 närmsta städerna men de hade slut på dem också. Men tack för notisen nu ska jag lägga en beställning!
  • Boosse
    lindaha skrev 2012-03-27 21:19:30 följande:
    Be din kappahl butik kolla i systemet vilken butik som har kvar dom byxorna så kanske de kan skicka den till dig eller till din butik.
    Jag har pratat med 3 butiker men ingen ahar nämnt att de skulle kunna göra något sådant.
  • Boosse
    lindaha skrev 2012-03-28 09:22:32 följande:
    Dålig service isåfall tycker jag ;)
    Ja, går det att ordna på det viset var det väldigt dåligt av dem!
  • Boosse
    winters skrev 2012-03-28 09:56:55 följande:
    Det var ju bra att de fanns på nätet då! :) Har bara använt den funktionen ett par gånger, och då har den stämt, men det beror väl på hur välinventerat det är kanske...
    Ja, det kan hända!
    Nu när jag beställde så fanns det endast storlek 86 kvar, kosntigt men tur för oss. Själva beställningen var konstig, man gick inte igenom verified by visa direkt utan var tvungen att svara på frågor på engelska, om min mors ogifta namn, pinkod och allt möjligt. Hoppas verkligen inte att jag har blivit hackad eller något.
  • Boosse

Jag genomförde beställningen, dum som jag var! Jag skulle till jobbet och blev så till mig att det fanns i dotters storlek så jag skyndade mig att beställa. Nu i efterhand kan jag tycka att det var dumt av mig!
    Inga pengar har ännu försvunnit på kortet, tycker ni att jag ska spärra kortet?

• Boosse
    AKTA ER FÖR KAPPAHLS SHOP ONLINE!

Ni skall ej fylla i några som helst uppgifter på engelska, utan enbart det vanliga Verified by Visa!

Jag tror inte att det är någon som är så dum som jag men jag vill bara varna er. Jag har varit i kontakt med KappAhl som bad mig ringa till banken och de säger att det är sk fishers.

Som tur är så har inga pengar försvunnit från mitt konto, kollade precis som spärrade med detsamma.
  • Boosse
    sarsparis skrev 2012-03-29 19:10:39 följande:
    Spärra kortet omgående och kontakta kapphal! Det är ingen, inte ens banken, som frågar som din pinkod på det sättet.
    jag har ringt både bank och kappahl och jag har spärrat kortet. Känner mig otroligt dum!
  • Boosse

Beställde precis 11 plagg från Lindex med en slutsumma på strax under 600, det var bra! Använde den 30% vi fick hem. Nu kom jag på en massa mer jag ville beställa, ville då använda den 25%, alltså i ett nytt köp. Får den inte att funka, koden är ogiltig står det och ja, jag är inloggad?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11