• Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-03 22:18:37 följande:
    haha japp bamse som i seriefiguren hehe.
    De kommer iaf att vara favvobyxorna här för de är väldigt mjuka och sköna för att vara jeans.
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån

Fyndade verkligen idag, blev en 3-i-1 jacka till lilleman på halva reapriset. *gilla* Inte alltid man har sån tur att det är precis rätt storlek som finns kvar!

• Lejån
    star67 skrev 2010-08-04 22:07:06 följande:
    vilken stl ska man ta på keps till 2,5 år tänker köpa en till nästa sommar inte så biligt men fin är den.
    Är ju jättesvårt att säga, beror ju på huvudstorlek! 50/52 kanske?
    Min 2½-åring drar redan 54... men så har han stort huvud också.
  • Lejån
    Ruso skrev 2010-08-05 01:22:01 följande:
    92 kanske också kan duga... glömde att de är stora i storlek, han är strax under 90 lång...
    Snälla!
    98:orna tror jag var slut här igår, men jag tror det fanns någon 92:a kvar i grönt. Men det var såklart igår så frågan är vad som finns idag. Men om du vill kan jag spana om vi ska förbi centrum.
  • Lejån
    TeDrickaren skrev 2010-08-05 18:21:38 följande:
    Fyndaden tre skaljackor idag, en i strl 98 (röd) två i 86, rosa och röd.....tror ni att våra tvillingar kan ha dem till våren?? de har strl 80/86 nu, provade de och de var riktigt stora.....
    Om du menar de i strl 86 kommer de absolut att kunna ha dem till våren. Min kille som har strl 92/98 kan fortfarande ha skaljacka i strl 86.
  • Lejån
    Snorky skrev 2010-08-05 22:50:04 följande:
    har kört väldigt neutralt på mina pojkar, o äldsta sonen hade en rosa period ett tag då han helst valde rosa kläder. Tyvärr är det slut på det efter att det finns såna, ursäkta ordvalet... puckade barn på hans dagis som skrek "du har rosa på dig" så fort han kom in genom dörren, sen låg tröjan i hans låda när jag hämtade honom! Sen den dagen aldrig mer rosa till dagis, vill inte att han ska behöva stå ut med såna idiotkommentarer!!!
    Nu när de är större så är det inte lika lätt att påverka längre så det blir mest från pojkavdelningen. En del byxor från flick för att de sitter bättre på mina pinnsmala barn.

Det finns ju MASSOR med unisexa klädmärken annars som blandar bilar o färger... tex småfolk! Men varför ska allt vara rosa till din flicka då?
    Visst är det TRÅKIGT med sådana idiotiska kommentarer som är totalt onödiga!? Och var får barnen sina värderingar ifrån... jo från föräldrar som bums måste dela upp "flick" och "pojk" - färger.

Min lilleman orsakade rabalder på dagis en dag han också, då han hade storasysters rosa ballerinakjol på sig... De stora killarna fick fnatt när de såg honom, och sedan fick de något att diskutera vid lunchen...
  • Lejån
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:23:12 följande:
    usch vad tråkigt Att barn kan va så grymma...

Nej Nej hon måste inte alls ha rosa Har köpt mkt på "killdelen" i olika butiker till henne Men jag GILLAR färgen rosa bara och grön, gul och lila Vissa turkosa färger är fina också Vad jag undrade var varför det inte finns sånna färger med "kill" tryck?  Småfolk har ju inte heller det liksom. En rosa tröja med gröna monstertrucks eller dumpers tex
    Men det finns! Lilleman har en röd tröja med en rosa helikopter på.
  • Lejån
    Enensammamma skrev 2010-08-06 09:25:49 följande:
    Vart vart????

Tyvärr har jag inte råd att köpa massa märkes. Har bara det jag köpt på tradera och där är utbudet typ kasst just nu
    Tradera. Den är från Kameleont Design
  • Lejån
    Ruso skrev 2010-08-08 16:05:01 följande:
    Åh.... jag vill ju ha en på halva reapriset... men här fanns bara i rött och rosa och det var jag inte sugen på till honom nu.

Snälla, om någon hittar och kan köpa åt mig blir jag glad, betalar givetvis portot också!
    har inte haft möjlighet att åka förbi vårt Lindex, men om möjligt så kollar jag imorgon! Jag hör av mig.
  • Lejån
    New mum skrev 2010-08-08 17:32:44 följande:
    nån som hade rabatt kupongen på Lindex som kan inboxa mig? Snälla...

Vill beställa traktor tröja så alltid roligt med rabatt..
    Finns väl ingen nu?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11