Snorky skrev 2010-08-05 22:50:04 följande:
har kört väldigt neutralt på mina pojkar, o äldsta sonen hade en rosa period ett tag då han helst valde rosa kläder. Tyvärr är det slut på det efter att det finns såna, ursäkta ordvalet... puckade barn på hans dagis som skrek "du har rosa på dig" så fort han kom in genom dörren, sen låg tröjan i hans låda när jag hämtade honom!

Sen den dagen aldrig mer rosa till dagis, vill inte att han ska behöva stå ut med såna idiotkommentarer!!!
Nu när de är större så är det inte lika lätt att påverka längre så det blir mest från pojkavdelningen. En del byxor från flick för att de sitter bättre på mina pinnsmala barn.
Det finns ju MASSOR med unisexa klädmärken annars som blandar bilar o färger... tex småfolk! Men varför ska allt vara rosa till din flicka då?
Visst är det TRÅKIGT med sådana idiotiska kommentarer som är totalt onödiga!? Och var får barnen sina värderingar ifrån... jo från föräldrar som bums måste dela upp "flick" och "pojk" - färger.
Min lilleman orsakade rabalder på dagis en dag han också, då han hade storasysters rosa ballerinakjol på sig... De stora killarna fick fnatt när de såg honom, och sedan fick de något att diskutera vid lunchen...