Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Nu fungerade koderna! :)
    Jag startade om webbläsaren helt och lade in varorna på nytt på Lindex hemsida, då gick det bra att lägga in koderna.
    Djungeltröjor till barnen bland annat, huvjackan till lillpojken och leggings samt sommarklänning till mig själv :)

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Mamma och Mor

Tyckte inte den turkosblåa var så vidare snygg, men den gröna är riktigt fin irl så den fick sonen i helgen när jag var iväg till "min" Lindexbutik :)

• Mamma och Mor

Min dotter är 105 cm och jag köper storlek 110. Då hon är smal kan hon inte ha större storlekar, de kanske fungerar på längden men är på tok för breda i midjan..

• Mamma och Mor
    Boosse skrev 2011-08-27 21:34:53 följande:
    Tack för alla tipsen om skaloverallen från KappAhl, det blev den istället för Lindex. I dne från Lindex stod det aldrig något om windproof men det stod det i denna samt att den andades och vattentät. Hon har inte använt den men det känns riktigt bra!
    Jag har köpt skaloverallen från Kappahl till sonen. Fungerar jättebra och mjukare i tyget än den från Lindex.
  • Mamma och Mor
    Boosse skrev 2011-08-29 21:23:09 följande:
    Använde den första gången idag, bara i vagnen dock. Det var inga glada miner när hon fick på sig den och skulle pröva att krypa inne innan vi gick ut. Förmodligen mjuknar den sen...
    Min pojke är ju lite större (22 månader) och tar sig runt gåendes, och han är inte alls hindrad av overallen :)
    Hoppas er dotter vänjer sig vid overallen.
  • Mamma och Mor

Det enda i rabattform jag fått från Lindex är 20% på ett köp. Kom på posten nu i veckan och går att använda såväl på nätet som i butik då den har kod.
    Blev en cardigan och top till min mamma, hon fyller år snart så jag passade på att beställa. Barnen fick varsin "jump in" också :)

• Mamma och Mor

Jag har köpt mängder med jackor från Lindex, och inte på en endaste av dem har dragkedjan gått sönder på.

• Mamma och Mor

Kommer ni in på Lindex hemsida?
    Mitt i min beställning började det gå väldigt segt att ladda, sedan kom "sidan kan inte visas" fram och när jag stängde ner webbläsaren och testar igen så får jag bara upp en sida där de står att deras " our store is packed"...

• Mamma och Mor
    jannah skrev 2012-02-20 17:54:15 följande:

Vad konstigt! Jag fick "Tag 2 betala för 2 på hela butiken"... Undra om man kan kombinera dessa? Flört

Men ta 2 betala för 2 var väl inte en så bra deal? Flört
  • Mamma och Mor

Illa av Lindex att helt plötsligt börja makulera beställningar pga att koder gick att kombinera. Det är deras sak att lägga in spärrar i systemet som gör att koder inte går att kombinera. Någon datakunnig person kan nog enkelt ordna dylik spärr till dem så slipper det bli så här.

Jag hade tur, beställde tidigt förra veckan och hämtade i förrgår ut mitt paket där jag kombinerat koder. Skulle kostat nästan 600:  fick jag för 340 kr istället :)   Jag är nöjd, för jag tyckte att en del jag beställt var till överpris sett till ursprungspriset. 

• Mamma och Mor

Fick äntligen tag i den multifärgade vinteroverallen från Kappahl (Kax) efter att ha letat i ett antal butiker. Hans storlek har varit slut vart jag än letat så jag blev riktigt glad när jag ringde en butik i närheten och frågade. De var snälla nog att hänga undan en, så nu är vinterytterkläderna för kommande säsong klar :)

• Mamma och Mor
    AochJsMamma skrev 2012-08-13 00:25:20 följande:
    Mamma och Mor: oj redan! Vilken stl o vilken stad? Kan inte bestämma mig om jag ska köpa deneller ej..

Jag har varit på resa i norra Sverige och där var den slut i rätt storlek i Luleå och Piteå. Inte heller via nätet finns den att köpa pga slut i flertalet storlekar. I Örebro fanns några enstaka kvar som jag fått lägga undan för att prova på sonen.
  • Mamma och Mor

Vi köpte Kaxs multifärgade overall till sonen - han verkar tycka den är jättefin och faktiskt blev storasyster lite avis på att inte hon också fick en likadan overall :) 
    Dottern har en overall av märket Lassie Tec som vi köpte redan i våras. Sonen hade det märket förra året och trots att den användes en säsong såg den helt ny ut! Han höll sig varm och blev aldrig blöt igenom så den var i det närmaste vattentät.
    Apropå testerna så är det så svårt att veta om man kan lita på dem. Jag har haft flera overaller av märket Reima till barnen och de har inte varit så vidare bra. Bara några gångers användande och slitage på tyget vid knän/rumpa börjar synas. Sedan är det trist när detaljer från dekaler etc spricker och lossnar - vilket hänt på flera av Reimas overaller - även de år de varit i det närmaste testvinnare.

• Mamma och Mor
    ZZ12 skrev 2013-07-29 11:26:26 följande:
    Fix skaljackor, ngn som vet om de är vattentäta? Vilken vattenpelare?

Ngn som vet om de är bra i kvalite? Jag hittade också på rean för 150:-, toppenpris om man jmf m Pop!

Tack!! 

De har fungerat rätt bra till mina barn. Lika vattentäta som skaljackorna från Polarn o Pyret är de inte, så vid vistelse i hällregn läcker det in lite vid sömmar osv. Vanligt regn och en stund ute i det är dock inget problem. Själv tycker jag nog att skalkläderna från KappAhl är bättre än Lindex och helt klart jämförbara med Polarn o Pyret,
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11