Ruso skrev 2010-08-06 20:24:18 följande:
Men är det ramaskri om en pojk har rosa på sig numera? Har inte alls upplevd något sådant, det finns massor av pojkar med rosa, rött, organge osv. och jag har aldrig upplevd att någon säger något.
Karl med klänning, "fel" eller inte? Tja, det är ju inte "normalt" kan jag tycka, men det behöver ju inte vara något större fel på karln som person ändå. Jag skulle dock få "spatt" om det var min karl, och jag skulle tyvärr aldrig godkänna hans val utan tycka det var oaccepterbart... kanske därför det blir lika med mina pojkar. Däremot har jag inget emot sådanna människor eller så, har inga problem och lägger mig inte i vad andra gör på det viset
Intressant ämne är det, och jag gillar att diskutera lite

Jag tycker dock att jag oftare stöter på människor som i det långa och breda lägger ut om hur hämskt det är med klänningar, kjolar, rosa och gulligull och som ALDRIG skulle ens klä sin dotter i sådant, än människor som tycker det är konstigt med rosa på pojkar...hur det nu kommer sig...
ramaskri? det beror på vem du frågar. Det blev ju det på dagis när min son satte på sig en rosa tröja... jag tycker det är så tragiskt

O jag vet föräldrar som aldrig i världen skulle sätta på sin son något rosa, inte ens en unisex tröja köpt på tjejavdelningen (för den är ju från fel avdelning!!!) Skittråkigt! Jag säger inget om man håller käften o accepterar andras val, men måste det så ofta påpekas??? trist!
Hur ofta får jag inte frågor när jag är i butik av andra kunder om deras dotter eller son kan ha ett visst plagg, ja säger jag till allt de frågar, för jag tycker inte det spelar någon roll!
Jag tänder inte heller på karlar i klänning, men jag bryr mig inte!

Jag förstår inte att allt antingen måste anses som normalt eller onormalt.