Inlägg från: Enensammamma |Visa alla inlägg
  • Enensammamma

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

AochJsMamma skrev 2010-08-24 20:13:18 följande:
    Idag häntade vi hem FIX overallen, och jag måste säga att jag tycker den är normal till stor i stl...sonen är 87 cm o väge 12,8 kg, 2 år IDAG Hjärta, och 98 var STOOOOR. Benen var superlånga...ska byta till en 92 tror jag (precis som vi har i Molosarna)
    Bra han är lika stor som min 2½ åriga dotter fast hon väger lite mindre. Jag köpte en 98 så jag får nog oxå byta då
  • Enensammamma

Så här kommer lite mått på fix overallen i 92 om någon vill ha!

Axel ärmslut  36 cm
    axel till benslut  81 cm
    axel till gren  53 cm
    gren till benslut 31 cm

Dottern är 88 cm lång 12,5 kilo och här är hennes mått

Axel gren 41 cm
    axel till arm 31 cm
    gren till golv 31 cm
    axel till benslut 71 cm

overallen är perfekt till henne. Ett REJÄLT tag i grenen och lite att ta på i ben och arm.
    Vi provade 98 men herregud! ungen ska ju kunna röra sig oxå. Hon drunknade

• Enensammamma
    Finesse skrev 2010-08-26 11:35:03 följande:
    Min dotter var ungefär i samma storlek som din förra året å hade 92 på sin overall.. i år har vi dock köpt 104..
    Och den funkade hela vintern? Det bådar ju gott isf
  • Enensammamma
    Finesse skrev 2010-08-27 00:22:53 följande:
    Ja det gjorde det. Hon var 86 cm på 1½ års kollen i aug.. sen under våren ungefär 92.. nu är hon 96 cm lång..

Den var lite tajt mot slutet av februari.. men inte så att den var förliten!
    Ok min dotter vva 86cm på 2 års kollen :) Om hon följer sin kurva är hon 92 cm i slutet av marsdå hon fyller 3 år.
  • Enensammamma
    Finesse skrev 2010-08-27 08:14:44 följande:
    ja fast den är ju lång i armar och ben, och inte i överkroppen.. Det är det som är det kassa när man har barn med lång överkropp å korta armar
    Jag tycker den är lång i armar, ben och i överkropps del men har korta ben
  • Enensammamma
    Rocktroll skrev 2010-08-29 08:53:08 följande:
    Jag vet sånt är idiotiskt men jag har en väldigt smal tjej så hoppas att hon ska få på sig dom Glad
    Min är oxå en tunnis men tänkte ta 1-2 strl för stora så kan hon ha dom nästa höst när blöjan är borta
  • Enensammamma

Jag tycker Gekås velour är mkt bättre och har finare färger än Lindex faktiskt  särskilt dom lila

• Enensammamma
    Finesse skrev 2010-08-29 13:04:21 följande:
    Å jag anser att Ullared inte har några barn kläder alls.. köpte en jeansklänning till dottern i 116 det var det ENDA jag hittade som ens var värt att lägga pengar på.. å då var jag in där två ggr på en vecka!
    oj jag tyckete dom hade massor sist. Framförallt är velour och jogging byxor fölr 49 styck ett klipp och så fina!

Baströjorna för 29.95 är toppen till dagis oxå i extra lådan
  • Enensammamma

Ang pyjamas varför finns det inte 2 delat långärmat i större storlekar än 86/92 på Gekås?  Iaf har jag inte sett det. Vill INTE ha nattlinne till min unge

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11