• star67

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Xgirl83 skrev 2011-12-03 11:38:55 följande:
    Star67: Tycker den var jättefin, passar både jul och nyår.

vet du hur man spara bilden det gick inte att spara!!  ifall om hon beställer något därifrån så bli nog denna.
    min dotter har stl 104 vilken stl skulle passa tror du?? hon bli snart 5 år 30/1. 4år eller 5år??

få se om jag hittar några online butiker.

• star67

ohhh jag är ireterad på våra lindex butiker i jönköping.

en vannina hade beställd en overall från online och när hon skulle prova den på sin dotter tappade en knapp.
    och hon skulle byta den1 men dem sa att dem får inte byta den eftersom hon har använd för mycket rabatt. hon hade använd 30% och en 25%.
    och hon hade en rabatt kupong som skulle använda, men sen såg hon att dem hade inte dragit rabatter på den nya vara och frågade varför!! dem sa att hon har använd rabatten redan!! men varför inte brätta innan köpet då??

när dem se att man vill byta något som är köpt på online bli sura och vägrar nästan göra det, men bara stl på samma vara går bra på en butik men dem andra går ofta till cheffen och frågar och man stannar på kassa jätte länge, och nu därför jag köper sällan från lindex butiker.

kanske ska man brätta det till kundtjänst då??

• star67

men det spelar ingen roll om man har fått för mycket rabatt eller för lite  eller om den var på rea! har man fått något trasigt bör dem bytta åt. dem där 25%rabatt går att kombinerar med andra rabatter även om man köper en vara så drar den 30%först och 25% sen det har funkat så ett bra tag, men varför dem bli sur när man har fått bra rabatt?? man bör kontakta kundtjänst då?

• star67
    sarsparis skrev 2011-12-08 22:05:18 följande:
    Vilket dåligt bemötande, en reklammation är en reklammtion, hur mycket mans en betalt för varan spelar ingen roll. man har rätt att få en ny vara om det är något fel på den oavsett. Jag hade gått till en annan lindex. Min lindex är jättetrevliga och tillmötesgående. Det står ju klart och tydligt att man kan lämna tillbaka och byta saker på en butik när man handlar online, tycker man ska kontakta kundtjänt om nån  börjar krångla sig på det viset.
    Problemet är att alla lindex är så här, jag hade köpt strumpbyxor som var på erbjudande ta 3 bet för 2 och har inte kollat att det var stl S. sen jag skulle byta den mot en M. men dem hade inte liknande i M och jag tog en som var 20 DEN, men när jag kom till kassa hon sa till mig att jag hade en gratis och jag får betala 49 kr extra!!Förvånad efter att jag har väntat på kassa ett kvart. men varför sa jag hon sa att jag måste ta en som är 15 DEN FÖR ATT JAG SKULLE BEHÅLLA RABATTER OCH SAMMA FÄRGE. Är det verkligen så??

jag hade en sånt stl 36/38 kanske den ändå passar men brukar ta 40/42 så att den ska sitta bekväm. www.lindex.com/se/5988980/?styleId=957601

alltså jag skulle ha byttat mot en sånt. www.lindex.com/se/underklaeder/sockor/strumpbyxor-leggings/5989781/20-DEN,-Strumpbyxa/?styleId=957665

jag har blivit jätte trött på dem nu undvikar gärna att köpa något därifrån, kanske ibland från nätet men något som jag är säkert på att skulle passa, så att inte behöver bytta då.
  • star67
    lilly85 skrev 2011-12-12 11:09:54 följande:
    Det var inte så att de andra strumpbyxorna du tog ist kostade lite med så du blev tvungen att lägga till 49 kr?
    Nej dem kostade samma det var i samma märke fast en annan sto och en annan tjocklek,  men hon sa att erbjudande gäller inte längre. fast har bytat dem igår på samma butik som jag köpte och det gick utan att kräva att betala 49kr extra.

v-äldigt trist lindex butiker här i alla fall.
  • star67
    Bianca1 skrev 2011-12-14 09:14:11 följande:
    Tyvärr är det så att när erbjudandet inte längre gäller i butik så har man inte längre rätt att nyttja det. När du byter en strumpa mot någon helt annan så räknas det ju som ett återköp. Du lämnar tillbaka din strumpa och när du då köper en helt ny så gäller ju inte erbjudandet längre. Svårt att förklara. Men så länge erbjudanden gäller i butik får man ångra sig och byta hur mycket man vill. Tråkigt att du kände dig otrevligt bemött. Fråga gärna om jag varit otydlig :o)
    jag fårstör vad du menar men det var samma märke på strumpbyxa och samma pris det var bara lite tjockare för att dem hade inte liknande som den jag skulle ha fast större men det gick att byta på andra butik??!!

och min vännina reklamerade en vinteroverall som ett knapp gick bort när hon skulle prova den på sin dotter för första gång men dem sa att dem får inte bytta eftersom hon hade för mycket rabatt på den!!  vad är det med rabatt och göra?? det är fel på overall.
  • star67

jo på kappahl har inte tillgodokvitto men man kan bytta utan problem och har man bytte 30 dagar du kan v-änta och byta dem igen då, men på lindex jag skulle ha byttat en vara utan kvittot och dem sa att dem får inte göra det men det beror på butik till butik.

• star67

jag har bytat men dem har dragit 25% av vara! men det är alltid så i våra butiker att dem har sämsta service. men var glad i alla fall att fick byta.

• star67
    sarsparis skrev 2012-01-08 21:25:37 följande:
    i butik också men du behöver en kupong, det brukar man få på mailen om man är medlem.
    någon har att skriva ut??
  • star67

Blev 3 par vantar och 2 långarmad T och ett par strumpbyxor till mig 144 kr.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11