Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-12 19:38:40 följande:
    Kanske man skulle slå till på två overaller nu när man har kuponger. Vi har inte provat fix:s overaller ännu och vi är lite inne på att prova en lite tjockare overall så man slipper ha fleeceställ under hela tiden. Har haft mikk-line nu två säsonger men i vintras var det ju så kallt här så det blev en massa kläder att böka med.

Vad tror ni om strl till ca 104 cm och 16,5 kg? Själv tippar jag 110 men har inte provat deras overaller nån gång så jag vet inte hur stora de är i strl.
    är inte fix overallerna tjocka=
  • anette 81
    Wilmis07 skrev 2010-08-12 20:40:11 följande:
    Det är 6000,den ska ha andasfunktion stod det på den jag kollade på i butik. Men läste om förra årets overall att den inte var så bra på just det... Någon som har erfarenhet? Skickade efter en nu iaf,en overall för 420 kr inte dåligt
    okej får kolla i affären
  • anette 81
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 09:21:40 följande:
    Såg på etiketten på FIX overall i butik att det var en vattenpelare på 10 000 mm och att den andas. Förra året var det 6000mm och den andades inte! Verkar vara bättre i år med andra ord

Jag tänkte köpa stl 104 till min 3-åring, han är ca 95 lång så det borde passa. Då rcäker den förhoppningsvis hela vintern också Tyckte den rutiga var snyggast!
    det låter ju bra
  • anette 81
    AochJsMamma skrev 2010-08-15 08:55:39 följande:
    Nu beställde jag en röd 98 till 90 cm Alexander. Blir den för stor får jag väl byta. Nu får jag banne mig sitta på fingrarna, INGA mer ytterkläder hittåt! Om jag kan håll amig.. Men vem kan motstå en overall för 460 spänn?

Ska bli så kul att se den irl, hoppas den har samma fina röda färg som fjolårets jackor! (overallerna minns jag inte om de fanns i rött..)
    Jag provade storlek 98 på Wilma o den satt precis i grenen så om jag ska köpa en fix så blir det storlek 104 som jag oxå provade. o den satt bättre
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11