• Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    86 kommer absolut inte vara för stort! Har haft samma "problem" som du, byxor från baby och tröjor från storbarn. Funkar ju det med. Ofta är det ju också precis som du säger mer färg på storbarnsavdelningen.
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    zasata skrev 2010-08-22 22:38:46 följande:
    hur är 3i1jackorna i stl? en tjej 1m och 15kg. 104. eller 110?
    Förra årets var iaf stora. Min kille som är strax över två kan ha 92 på sin, och han väger som din men är kortare. Så jag skulle säga 104. Min tjej har 110 på sin och den är rätt stor. Hon är väl ca 110 lång.
  • Lejån
    snoozen skrev 2010-09-12 12:33:54 följande:
    Hade en liknande vinterjacka från Didriksons förra året, den kostade då 599 kr. Tycker att de är stora i storleken (90+ och 100+). Har haft overaller och jackor som motsvarat längden, dvs storlek 100 när han varit mellan 100-105 cm. I år blir det storlek 110 då han är ca 108 cm (fast han kan fortfarande ha den i storlek 100). Fast det är ju orginalen, gissar att hon säljer kopior? Fast de brukar väl motsvara orginalen? Vart också sugen på jackan, det var ju billigt! Men men, ska hålla mig någon månad så blir det billigare för plånboken.
    Nej, de kläderna som är från Lindex är iaf inga kopior. Köpte skaljackor av henne förut och de hade tom lappar på sig.
  • Lejån
    klara07 skrev 2010-09-13 04:29:43 följande:
    Lappar är ingen garanti för att varan är äkta, skickas de från Kina skulle jag iaf inte tro att de är äkta.
    Nej, de kanske sätter svenska prislapparna på dem iaf... :) Men som sagt, de tillverkas där och jag är rätt hundra på att de är äkta.
  • Lejån
    klara07 skrev 2010-09-13 19:12:34 följande:
    Man kan ju hoppas. Personligen tror jag inget som skickas från Asien (till privatpers) är äkta.  Speciellt Kina är ju experter på kopiering, väldigt svårt att se skillnad ibland, förutom på priset då.
    Perhaps. Ser absolut ingen skillnad på den jackan som är köpt från Kina och från Lindex iaf, och funktionen är lika. Däremot har jag varit i Kina och då köpt kopior som man absolut märkte att de var kopior.
    Så det finns säkert både "äpplen och päron".
  • Lejån
    fritzie76 skrev 2010-09-23 17:15:59 följande:
    Måste fråga vad ni om Fix gröna jacka till en 5-årig pojke? Jag tycker den är fin men är ändå lite tveksam....
    Vad är du tveksam över?
  • Lejån
    fritzie76 skrev 2010-09-23 17:41:38 följande:
    Om det är den finaste eller inte Det ska stå vad ni tycker om den. Har tittat på en grå jacka på HM också men det är kanske roligare med lite färg.

Ni som köpt FIX-jacka till era pojkar, vilken färg har ni köpt?
    en grön. Skaljacka. Och en turkos vinterjacka. Och en blå vinterjacka. Och en blå större skaljacka.

Tjejen har också en grön skaljacka till nästa år.

Gillar vi fix jackor eller?!
  • Lejån
    Lantani skrev 2010-09-23 17:58:24 följande:
    Funderar på att köpa vinterjacka från fix, men hur är de i storlek? Sonen är n riktig tunnis och lång, 90 cm lång och precis över 10 kg.
    Vilken storlek skulle ni tagit?
    Skulle ta en 92. Min kille har en 92:a som han kan ha, och han är ca 92 cm och väger väl ungefär 14 kg. Han har en 98:a också men den är stor.
  • Lejån

Var det något konstigt erbjudande på hemsidan eller? Får inte upp något nu nämligen... Får ni?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11