• pp08

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

h80 skrev 2011-08-26 11:14:19 följande:
    är det fortfarande 10% på hm?
    ingen aning, det var ingen kod eller så, blev avdragen när jag kollade i "kassan" på webben.
    ♀ 090619
  • pp08
    h80 skrev 2011-08-26 11:14:19 följande:
    är det fortfarande 10% på hm?
    Ja, tom den 28/8 läste jag nu i ett mail.
    ♀ 090619
  • pp08

10% på shoponline hos Lindex nu. Ingen rabattkod men rabatten dras automatiskt när man är inloggat.

♀ 090619
  • pp08

Testade dotterns fix skaljacka och byxor med ett duschtest. (rosa rutiga jackan, svarta byxor).
    Rymlig i storleken. Min tjej har 92 i jackan och byxorna, använder nu mest 98 i vanliga kläder, eller 98/104.

Jackan klarade inte testet och blev fuktig på insidan. Byxorna klarade dock testet, kanske pga dubbla tyget på rumpan och knän.

Lite regn/ dugregn/risk för regn/ fuktiga dagar efter regn skulle vara OK för skalkläder men inte riktiga långa regnskurar.

Vet inte hur deras overaller är. Kan vara ganska slaskigt i början eller slutet på säsongen.

♀ 090619
  • pp08
    Coca cola light skrev 2011-09-18 16:21:27 följande:
    Är det den rosarutiga jackan från rean i år? Jag köpte den och hade tänkt använda den som regnjacka till dottern då det står vattenpelare 10000 i den.
    ja. det var den.

OK vid normal lätta regn men riktiga långa skurar eller  lång utevistelse i regnet klarar den kanske inte lika bra.

Nu var kanske duschtestet extrem. Stark stråle, inte bara droppar och vattnet fick ligga kvar i en pol i ngra sekunder.
    Tror att det är normalare att testa genom: lägga plagget över en skål eller kopp och binda av med gummiband, lägg sedan en liten mängd vatten på plagget och låt ligga kvar en stund. Så ungefär testar de på labb.
    ♀ 090619
  • pp08

selc11372  underkläder 50,-
    selc11371 damkläder 50,-
    selc11373 barnkläder 50,-

när man köper för 150,-, gäller tom 30/9

♀ 090619
  • pp08
    Vill ha bebbe skrev 2011-09-19 08:00:32 följande:
    Angående FIX rutiga skaljacka, vi har den (turkos) och vi var ute i ösregn i 1h igår och sonen var helt torr när han  kom in. Inte fuktig eller svettig heller så jag upplevde den som jättebra. Vi har bara haft POP skaljacka tidigare men jag tyckte att FIX var definitivt lika bra
    Kan tillägga att min duschbehandling var jättegrym! Men efter bara några timmar var jackan helt torr! Så den kan i alla fall inte ha varit genomblött.
    Såg dock nu på morgonen att vattendropparna inte "ligger kvar" på jackan som små pärlor när det regnar. Gör det det hos er? Kanske dags för en impregneringsomgång.
    ♀ 090619
  • pp08
    Vill ha bebbe skrev 2011-09-19 09:57:10 följande:
    Nä, vattnet pärlade sig inte på jackan. Men måste det verkligen göra det för att det ska vara vattentätt? På min egen gore-tex jacka från Haglöfs pärlar sig inte vattnet heller och den höll mig torr igår. Det är ju ändå membranet/beläggningen på insidan av tyget som svarar för vattentätheten, inte yttersidan.
    Nej, men bara undrade. Tror att det bara är så med helt nya plagg. Vattenavvisande plagg har så (tex. galon).
    Har samma (icke pärlande) på min Haglöfs Goretex regnjacka. Bara när den är nyimpregnerad syns dropparna.
    ♀ 090619
  • pp08
    anette 81 skrev 2011-09-21 14:41:42 följande:
    ska jag välja kaxs el fix på vinteroverallen?
    Jag hade först tänkt FIX men det blev KAXs.

Upplevde FIX som stora i storleken och KAXS som smalare. Min tjej på 92cm fick en 104 KAXs; 98 FIX var för stor på henne. Men det kanske är individuellt. Båda ska ha en vattenpelare på 10 000. (Tänkte använda overallen senare delen av vintern,t yp efter årskiftet eftersom gamla overallen fortf passar).
    ♀ 090619
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11