Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

pp08 skrev 2011-08-11 10:31:27 följande:
    Storlek på långarmade baströjor?  Någon som vet hur dessa är på Lindex eller Kappahl (eller annan butik)? Och kvalitet?  Tycker att Lindex basplagg (3 för 2) har varit ganska snåla i storleken.  Tänkte använda de under tunikor/klänningar (då kan vi använda de lite till) så de får gärna vara tajta eller raka i modellen.
    Kortarmade tröjor har jag köpt i 98 , 98/104 eller 104 beroende på modellen. (Tjejen är nu ca 91,5cm /12.1kg).

Har hittils kört med bodys till min tjej men nu håller vi på att träna med trosor och är de inte så smidiga. Nattid kommer vi dock använda de bodisar vi har.
    Lindex  tröjor 3b2 tycker jag är små i storleken, tar alltid en storlek större, tycker de är breda och korta. Kapphals tycker jag är mer normala i storleken. en del är lite tightare beroende på tyg.
  • sarsparis
    Finesse skrev 2011-08-11 21:27:54 följande:
    Nån som vet när fleeceoverallerna till bebisar släpps? När dom var på kommande stod det v.32... inte många dagar kvar på v. 32 nu..
    Var hittar man det? vet du vilka färger? pris?
  • sarsparis
    Finesse skrev 2011-08-11 21:39:22 följande:
    Dom fanns tidigare på kommande.. en rosa aktig (som jag inte la så stor koll på) en blå-grönrandig och en helt underbar som var vit och svartprickig med röda kantband runt.. kommer inte ihåg priset.. 299:- kanske? eller 249:-... väntar på spänning att dom ska släppas och att jag ska komma fram till om jag behöver den eller inte. Just nu har jag kört på jacka och byxor.. å det funkar.. men det är ju betydligt enklare och klä med overall.
    jag som vill ha en lila eller röd overall......kommer inte fix med någon röd som de hade i vintras, de som ser ut som pops?
  • sarsparis
    Hallontårta skrev 2011-08-15 16:11:51 följande:
    Hej!

För ca en vecka sedan köpte jag den gröna "jump in" till sonen. (den hela mysoverallen) Sonen skulle prompt ha den direkt, jag brukar alltid tvätta kläderna innan han använder dem men denna gången gav jag med mig. Sedan fick han utslag över hela överkroppen....som jag då inte kopplade ihop med overallen utan trodde det var torreksem han fått. Idag var han till läkaren som konstaterade att det var en allergisk reaktion mot något och sonen fick tavegyl och kortison.

Men jag ställer mig ändå lite fundersam till om det verkligen var overallen han reagerade på, för utslagen borde väl försvinna då han inte använde overallen mer (jag tvättade den ju sedan). Men å andra sidan är det det enda jag kan komma på som skulle vara nytt för honom, både i klädväg och matväg. Har ni köpt overallen och har era barn reagerat på den?
    i mina öron låter det faktiskt som att han reagerat på overallen, jag kan bli likadan själv och får utslag av vissa otvättade kläder. innan jag fattade det fick jag reaktion  flera gånger och två av gångerna fick jag tavegyl och kortison. den sista gången frågade läkaren mig om jag brukar ta på mig nya otvättade kläder och då trillade poletten ner. han var själv rätt insatt i allergier då han själv var allergiskt mot olika saker. och en grej han var väldigt noga med var att tvätta allt först, både 2 och 3 ggr till och med. men för mig räcker det med en gång, sen jag började göra det har jag aldrig fått någon reaktion längre. Sen sa läkaren också att man reagerar olika, har man tex en lätt förskylning i kroppen kan man reagera, hade man inte haft det kanske man inte reagerat alls.
  • sarsparis

Jag fick oxå kuponger, hoppas att det kommer in nån fleeceoverall till baby som inte är rosa snart så kimmer den väl till användningSkrattande

• sarsparis
    Lilaa skrev 2011-08-18 23:42:51 följande:
    vad är skillnaden på vattenavisande och vatten och vindtät?
    vattenavvisande avvisar bara vatten till en viss mängd och kan därmed bli blöta inuti. vattentäta håller helt vatten ute, eller ja, de ska göra det, ju högre vattenpelare ett plagg har ju bättre håller de vatten ute. jag hade personligen aldrig tagit på mitt barn en endast vattenavvisande overall.
  • sarsparis

Är det bara jag som tycker att lindex har tråkiga kläder till pojkar strl 110 och flickor strl 74 just nu??? jag som alltid brukar hitta så himla mycket på lindex, för mycket, nu finns det inget jag vill ha, förutom lite velor och joggingbyxor, men var är alla rolia bodysar och tröjor???? Blir jag tvungen att handla barnens kläder någon annanstans i höst? Jag som tycker det är så lyxigt att inte behöva åka så långt hemifrån för att köpa kläder.....suck......

• sarsparis

Oj oj oj, lika bra att jag köpte fleeceoverall till dottern idag, det var redan utplockat på storlekar, tog den sista svartvit prickiga i 74. Vet egenltigen inte om jag gillar den, vill ha en helröd eller lila egentligen. nån som vet om det brukar komma mer overaller till barn på lindex? det är ju 30 dagars öppet köp så jag har ju tid på mig att vänta in nåt bättre.....

Vad brukar kapphal få in? igår hade de bara en vit.

• sarsparis
    Finesse skrev 2011-08-24 11:50:42 följande:
    Åhléns hade jattefina och har 20% just nu på barnklader. Fanns typ vinrod och lila aktig.
    Tack för tipset, ska genast åka till stan och kolla på detta :)
  • sarsparis
    Finesse skrev 2011-08-24 12:46:00 följande:
    å svart å nån till färg.. det var 4 stycken olika.

jag ringde dit och frågade om dom hade fleeceoveraller i 86.. och ja det hade dom. Åkte dit och nej största storleken var 74/80.. kan säga att jag blev lite arg då jag åkt 8 mil (turoretur) bara för det! Sonen har ju 74/80 på kläder redan nu.. 80 byxor är lite korta i benen  
    jag måste abslut åka dit.....provade overallen på dottern, knepigare passform får man leta efter, så den åker tillbaka vilket som. jag tog 74, hon är 2 mån och har 62/68 på kläder. overallen satt perfekt över kroppen och benen, men armarna var gigantiskt stora.....inget för min tjej med andra ord....får hoppas mer på åhlens då, så på name its hemsida att de också hade en lila lurvoverall, ska försöka leta upp den här i göteborg....
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11