Hallontårta skrev 2011-08-15 16:11:51 följande:
Hej!
För ca en vecka sedan köpte jag den gröna "jump in" till sonen. (den hela mysoverallen) Sonen skulle prompt ha den direkt, jag brukar alltid tvätta kläderna innan han använder dem men denna gången gav jag med mig. Sedan fick han utslag över hela överkroppen....som jag då inte kopplade ihop med overallen utan trodde det var torreksem han fått. Idag var han till läkaren som konstaterade att det var en allergisk reaktion mot något och sonen fick tavegyl och kortison.
Men jag ställer mig ändå lite fundersam till om det verkligen var overallen han reagerade på, för utslagen borde väl försvinna då han inte använde overallen mer (jag tvättade den ju sedan). Men å andra sidan är det det enda jag kan komma på som skulle vara nytt för honom, både i klädväg och matväg. Har ni köpt overallen och har era barn reagerat på den?
i mina öron låter det faktiskt som att han reagerat på overallen, jag kan bli likadan själv och får utslag av vissa otvättade kläder. innan jag fattade det fick jag reaktion flera gånger och två av gångerna fick jag tavegyl och kortison. den sista gången frågade läkaren mig om jag brukar ta på mig nya otvättade kläder och då trillade poletten ner. han var själv rätt insatt i allergier då han själv var allergiskt mot olika saker. och en grej han var väldigt noga med var att tvätta allt först, både 2 och 3 ggr till och med. men för mig räcker det med en gång, sen jag började göra det har jag aldrig fått någon reaktion längre. Sen sa läkaren också att man reagerar olika, har man tex en lätt förskylning i kroppen kan man reagera, hade man inte haft det kanske man inte reagerat alls.