Inlägg från: mojäng |Visa alla inlägg
  • mojäng

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej, jag hoppar in här med lite frågor om det går bra, vi har funderat på en teutonia cosmo men så fick jag syn på emmaljunga nitro city som verkar likvärdig, fast billigare! Men är det någon som kan svara på ifall man kan fälla ner den till helt plant liggläge, alltså inte sk ergonomisk sits? Sen har jag fått för mig att nitron är lite lättare och har bättre fjädring, kan det stämma? Det är verkligen svårt det här med att välja vagn, jag ändrar mig hela tiden, tur att vi har några månader till på oss! Glad

• mojäng
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 20:22:59 följande:
    Vi funderade också på cosmon först.. Är dock glad att vi inte valde den då sittdelen verkar så liten och fjädringen verkade inte heller vara den bästa..

Nitron har ingen ergonomisk sits! 
    Tack för svaret, jättebra, jag vill inte ha ergonomisk sits, tycker det verkar obekvämt att sova i.. Jag sitter och tittar på emmaljungas hemsida nu och nitron är ju verkligen jättefin! Det lutar mer och mer åt en sån, just pga fjädringen och att sittdelen är så rymlig, än så länge har jag inte hittat något negativt om den här vagnen och priset är ju jättebra också, börjar undra vad haken är!? Glad
  • mojäng

En annan sak jag undrar är det här med liftar, om det är någon som har koll på det.. Vi väntar barn i maj och jag har funderat på en mjuklift, men blir det för varmt på sommaren med mjuklift, är det bättre med hårdlift? Sen tycker jag att emmaljungas mjuklift var väldigt dyr, 2000 kr, kan man använda en lift från ett annat märke..? Har sett en från Carena som bara kostar 500 kr ny...  

Det är vårt första barn så jag har verkligen ingen koll på hur sånt här funkar! Obestämd 

• mojäng
    Uliise skrev 2011-01-19 21:00:22 följande:
    Almendra: Om jag var du skulle jag satsa på en hårdlift i sommar. Men måste ni ha en lift? Ni har inte kikat på City korgen?
    Vi har inte hiss och barnvagnsrummet är en halv trappa ner, så vi har tänkte det så att det vore bäst att kunna bära ner liften med bebisen först och sen ta ner vagnen, och sen bära upp liften till lägenheten, därför är en lift bästa alternativet för oss just nu. Men jag ska kolla på hårdliften också! 
  • mojäng

t0va, varför var ni missnöjda med liften, var det något speciellt?   

Jag kommer absolut kolla upp om det funkar med en billigare lift, alternativt köper jag hela paketet på blocket och då får man ju se vad som följer med.. 

• mojäng

Tack för länken, intressant att läsa om vad ni tycker! Hade först tänkte läsa igenom hela tråden när jag hittade den, men gav upp när jag insåg att det är drygt 500 sidor!! 

Fridus2, ja det kommer nog att bli en lift från ett annat märke, har inte tänkt på att Carena har fleece inuti, det går ju så klart bort på sommaren.. Men jag kommer nog ändå köpa allt begagnat så får se vad jag hittar helt enkelt.. 

• mojäng
    stor grön drake skrev 2011-01-19 22:15:16 följande:
    Titta efter begagnade duoliftar då. De brukar komma lite nu och då, men försvinna snabbt om de inte har fantasipriser
    Ja tack för tipset, ska hålla ögonen öppna efter en sån! 

Jag är så himla nöjd att jag äntligen bestämt vagn efter att ha funderat i flera månader, så har inte riktigt hunnit tänka på accessoarer och detaljer än, men det får jag väl börja fundera på nu! Glad 
  • mojäng

Tack så mycket förresten för era snabba svar, det är verkligen uppskattat! Glad

• mojäng

I dag var vi och tittade på emmaljunga nitro i affären och tyvärr så funkar den inte för oss, min sambo är så lång och den är så låg så det såg löjligt ut och kommer inte bli bekvämt för honom, jag är sååå besviken! Rynkar på näsan 

Nu funderar jag på ozone istället, fast jag egentligen inte ville ha ergonimisk sittdel, men det kanske inte är så farligt, men är det nån som vet om ozone har en högre sittdel? Gärna synpunkter på den vagnen också! 

• mojäng
    Zelmilainen skrev 2011-01-23 22:03:34 följande:
    men om ni har liggkorgen då?
    Men den sitter väl lika lågt ner den, eller? Och sen efter några månader måste vi ju använda sittdelen.. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5