• Vemi

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hoppar in här oxå!  Har nog bestämt oss för en Nitro eller Ozone....

Tänkte oxå fråga om ngn vet när de nya färgerna komma ut? Har inte fastnat för ngn på emmaljunga... synd, för jag hittar massa fina färger från andra märken... :(

• Vemi
    fridajonsson skrev 2011-03-03 09:29:27 följande:
    Efter sommaren börjar 2012 komma.
    De gör dom i Augusti så runt oktober brukar de flesta ha hunnit komma :)
    Uliise skrev 2011-03-03 09:56:09 följande:
    De presenteras i juni sedan brukar affärerna börja få in dem i juli. Ifjol såg jag de första 2011:orna i butik i mitten på juli. Sedan kommer färgerna in allt eftersom från juli-augusti, vissa färger kommer tidigt andra först till hösten.
    Tack för snabbt svar!  "trist" att vi behöver vagnen i juni då... det är då bebis beräknas komma. Men jag tycker verkligen inte om ngn färg till 100%... och så måste man ju köpa både ligg och sitt på samma gång.
  • Vemi

Någon som har haft både Ozone och Nitro? Vilken tycker ni är bäst? För- nackdelar.

Hur är chassit att köra med i snö?

• Vemi
    Vemi skrev 2011-03-06 17:01:22 följande:
    Någon som har haft både Ozone och Nitro? Vilken tycker ni är bäst? För- nackdelar.

Hur är chassit att köra med i snö?
    PuFF!
  • Vemi
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-06 21:11:16 följande:
    Jag har haft båda. chassit e ju desamma på båda. det funkar bra. lite tungt i snön om du går i massa snö. annars går d bra. sittdelarna e ju rätt olika. o nitron kan man ju fälla helt o få bra liggläge i om tex. barnet vill sova på sidan. i ozonen blir d ju den skålade formen o fötterna uppåt o sova så där blir d svårare o sträcka ut sig o sova på sidan. så har jag tyckt om dessa två iaf.
    Tyckte du bättre om Nitro då? Med anledning till att barnet kan sträcka ut sig?  Känns Nitro klumpigare att komma fram med?
  • Vemi
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-08 10:59:37 följande:
    Svårt o säga. min son verkar gilla både ozonen och nitron. men han får ju mer plats o sova på i nitron. men han har ju sovit i ozonen oxå. så d kanske e mest jag som tror att d e bättre med nitron. han sitter ju bättre i ozonen när han e liten, den följer ju kroppen på ett helt annat vis. d e nog skönt. så d e nog en smaksak :P
    Meeeeeh! Du ska ju hjälpa mig, inte göra det svårare! ;)   Får se vad det blir men börjar känna mig stressad över att beställa nu då bebis är beräknad 15/6 och det kan ju ta upp till 12 veckor... kan ju bli tight om det vill sig illa...
  • Vemi
    t0va skrev 2011-03-08 11:06:50 följande:
    Vi har ju föregångaren till ozone och sen nitro, upplever också att han sitter bättre i den ergonomiska sittdelen, är först nu när han är 6månader som vi skiftar mellan de 2 delarna för sittläge. Men han har också sovit i vagnen för han har hatat sängen och i den ergonomiska har han sovit jättebra fram tills nu när han kan vända sig själv åt bägge håll. För han försöker komma över på sida/mage och i fredags hade vi en helvetesnatt, han vägrade säng men låg och vred sig i vagnen för att hitta en bra ställning. 

Så nu har vi lyckats få honom att sova i sängen istället, när vi är ute så upplever jag nu att han inte sover lika bra i den ergonomiska delen. Var därför vi köpte en nitro för att han skulle kunna välja att ligga på sida/mage och sova tror det var ett bra val för oss. Sen får vi se, jag är nöjd med den ergonimiska jag fick tag på begaganat också men som enda sittdel vet jag inte.

Fast man kan ju alltid köpa en vanlig sittdel begagnat, är lättare att få tag på än tvärt om.  
    med ergonomiska menar du? Ozone?
  • Vemi

Hm... ja vi får se... ska försöka göra en "kupp" i helgen då mamma och pappa kommer på besök och mannen e borta. Åker och kikar på vagnen med mamma då så får jag se vad hon säger och tycker.... ;)

• Vemi

Vet ni om man kan byta en sittdel till annan färg när den inte är använd?

• Vemi

Finns de ngn bra sida för att köpa/byta EL lr är det blocket som gäller?

• Vemi

Vad tycker ni man kan ta för en begagnad Nitro city?
    chassit är använt till liggdelen 6 mån, sittdel aldrig använd, fortfarande inplastad. Vindskydd ingår, färg PPred.

• Vemi

Oj, ja de va riktigt kass! Funderade på att byta till en annan färg men då håller jag mig nog till den jag har ;)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5