Inlägg från: Viktorsmamma2010 |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma2010

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej alla emmaljunga fans. :D
    jag har oxå en emmaljunga, älskar dom vagnarna.
    har en fråga: jag har en quadrolift som jag tänkte använda i city crossen som en åkpåse, men känns som d blir väldigt trångt!
    förstår att man ska ta av bottenplattan och huvuddelen men tycker endån d ser väldigt trångt ut. ska d vara såhär???
    känner mig inte alls nöjd med quadroliften :S
    tips hjälp mottages gärna

• Viktorsmamma2010

jag tycker det är smalt. min son e nu 6 månader o sen ska han ju ha overall oxå på sig. men d e kanske bara som jag tycker ? jag hade en edge dou innan när han va midre o där va ju massa plats i liggkorgen. så kanske därifrån jag jämnför och tycker d e smalt med plats i city crossen o då ännu mer smalt när jag ska ha quadroliften.

• Viktorsmamma2010

Då e d kanske bara jag som ska vänja mig. kan jag fråga er här om Vad o hur mycket man ska ha på sina bebisar i vagnen nu i vintertid. jag har haft emmaljunga city cross då, med en åkpåse med ludd i.  sen en overall o mötta o vantar. men problemet e att min son blir helt svettig! vad ska jag plocka bort lixom? e d för varm åkpåse? därför tänkte jag nu testa med min quadrolift som åkpåse utan vinterluddet i. men frågan e hur mycket kläder man ska ta på han där i??? :S han e nu 6 månader. har en overall utan nåt tjockt foder o desamma med mössan, endån svettas han :S

• Viktorsmamma2010
    älskarlivet81 skrev 2011-01-07 21:19:04 följande:
    Vi har quadroliften, overall, tunn eller tjock beroende på vädret, mössa, vantar. Ibland om det är riktigt kallt får hon även en filt på sig. Hon är 7 månader.
    Har ni nåt på fötterna el. bara strumpor? jag har tjockare strumpor o ibland har jag testat såna mjuka skor för dom små, men ja, som sagt han blir ju så svettig :S men jag fattar ju att han måste ha vantar o mössa så jag vet inte vad jag ska ta bort. tänkte ta en jacka ist. för overall i quadroliften, men d e kanske för kallt :S
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-01-08 00:01:27 följande:
    Näpp jag är inte alls nöjd heller. Just nu står nitrosittdelen i ett hörn, funkar inte att använda liften den är så trång så vi köpte en begagnad korg när sonen var ca 3månader fast han har mest cityjet-sittdelen istället. Den är föregångare till ozone och där kan han halvsitta även om han inte sitter helt själv än. 

Testade åkpåsen men den känns inte alls som om den passar oss så jag har köpt en fleeceåkpåse på blocket istället tror det är en teutonia, jag har inte hämtat den än så jag vet inte hur det blir men allt känns bättre än quadron. Vi har lite kläder på sonen, han är jättevarm själv men i liften blir det trångt ändå och han kan knappt röra sig.

Får se sen när han kan sitta i nitron men jag tror inte vi kommer använda quadron som åkpåse. Min kille är snart 5månader och 1 steg över normalkurvan så det är ingen jätte men ändå blir det trångt. Tyvärr för tanken är god från emmaljunga men det känns inte helt genomtänkt. Jag är inte så förtjust i att man måste öppna locket hela vägen runt för att komma i och ur, känns som om det är en svag punkt på liften som lätt kan gå sönder också när barnen börjar klättra, tycker det är lite krångligt att få ihop locket med liften när den är avtagen. 
    skönt o höra att d inte bara e jag som tycker den e trång o smal. Jag funderar på o sälja den ti nån som gillar den ist. får man ju bara hoppas d finns nån som vill ha den. den e ju som ny eftersom jag inte användt den så man vill ju heller inte skänka bort den :S min son gillar annars o ligga i bara city cross vagnen. fullt liggläge så sussar han sött där på sin lilla middaslur. så jag kör nog bara på den. ingen quadrolift.
  • Viktorsmamma2010
    älskarlivet81 skrev 2011-01-08 09:13:14 följande:
    Oj, du är verkligen jättenegativ :) Vår tjej är 7 månader och normalstor, hon får utan problem plats i sin quadrolift. 

Vi behöver inte öppna locket hela vägen runt för att sätta i vår dotter. Räcker med en liten bit. Sen spänner vi fast henne och så knäpper vi igen. Sen håller jag nte heller med om att det är krångligt att få på locket om man tar av hela (har haft av hela locket vid några tillfällen, t.ex. i somras när det var så varmt).

Men smaken är som baken, vill bara belysa att det finns sådana som är nöjda med sin quadrolift också! 
    Jag tycker d e jättebra att alla gillar olika för då hoppas jag bara nån vill köpa min quadrolift för tyvärr blir jag nog inte nöjd med den. den känns liten o smal, tyvärr. :S
  • Viktorsmamma2010
    micksaan skrev 2011-01-08 18:43:20 följande:
    Vi har en Emmaljunga Duo Edge-10 till vår dotter som är 9 månader, hon åker i sittdelen nu. Funderar dock vad Emmaljunga har (om dom har) någon smidigare sittvagn men som även har liggläge, och som känns ombonad under vintern. Gärna vanliga hederliga hjul också. Tycker denna vagn tar stor plats i bagaget och funderar på att byta framåt sommaren, men eftersom dottern ännu är så pass liten vill jag att den fungerar som sovvagn till nästa vinter också.

Vagnar av andra märken som någon rekommenderar?
    Jag hade en edge o när jag användt klart liggkorgen tyckte jag oxå den va tung o stor som sittvagn. har nu en city cross som e lättare tycker jag. men bäst gillar jag nitro city hjulen då dom e såå lätta o svänga med. vill du ha fasta hjul tror jag du ska kolla på city crossen för den e lättare iaf. d e mitt förslag. :)
  • Viktorsmamma2010

Hej alla emmaljunga älskare. jag är oxå en av dom! Nu har jag två vagnar hemma, min sambo blir tokig på mig! men nu vet jag vilka jag gillar! ;) Jag har en ozone och en city cross! :D
    ozonen har jag nyss köpt så får se hur sonen tycker om sittdelen. jag köpte den mest för jag ville komma åt chassit, det är det lättaste o köra! så var den billig på rean nu! ska ut i snön o testa sen o se om jag kan nöja mig med det chassit även på vintern. då kan jag sälja bort city cross chassit, som jag mest har för dåligt väglag.

nu till min fråga! Jag vet varför jag inte blivit nöjd till 100% med min citycross. det har med sufletten o göra! jag tycker den e öppen o inte alls lika fin o mysig som när jag hade min edge duo sittdel. Jag gillade edgens suflett mer då den va rundad. Kan man köpa bara en suflett från en edge duo o sätta på city crossen? Jag menar passar det? sittdelarna e väl endå i stort sett desamma? ser iaf mest ut som att d e sufletterna som skiljer.  hoppas nån vet! :P

• Viktorsmamma2010
    fridajonsson skrev 2011-01-11 10:23:44 följande:
    Tror det ska passa men, den kostar runt 2500
    Oh, va dyrt... kan man ju nästan kolla efter en begagnad vagn isf. ist. o få bytat suffletten :P el så får jag bara låta bli o va så kräsen :P
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5