Inlägg från: längtan90 |Visa alla inlägg
  • längtan90

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej kanske är någon här som kan hjälpa mig. Funderar på att köpa en Quadralift begagnad men är det någon som vet om den passar att använda till andra vagnar än just Emmaljungas? går den omgjord till åkpåse passar till andra vagn märken? likadant som sittdyna? samt vad har ni tyckt om liften? om negativit något tips på en bättre lift?

dessa frågor finns det säkert svar på tidigare i tråden men har letat och inte hittat, så uppskattar om någon kanske har svaren till mig, TACK på förhand Glad 

• längtan90
    Nomen skrev 2011-06-08 12:41:09 följande:
    Är det inte en mondial då? Med sportchassit?
    tror oxå det är en mondial för dee görs med sportchassi
  • längtan90
    2små2stora skrev 2011-06-25 19:26:51 följande:
    Nypriset verkar saftigt men annars verkar det stämma.

Vad är det s om inte skulle stämma?
    tyckte det såg lite misstänkt ut, för utseendet på suffletten trodde jag kom senare. alltså att det var dragkedjor på sidorna vid 08s modeller. 

försöker öka min kunskap lite så man inte blir lurad vid vagnköp 

• längtan90
    Uliise skrev 2011-06-25 22:52:30 följande:
    De kan ju har köpt en gammal vagn - säg en 2008a - 2009, en vagn som blivit över helt enkelt
    Eller så glömmer folk helt enkelt när de köpte vagnen. För precis som du säger är det vagnar frn 2008 och äldre som har dragkedjan på sidan. 2009orna och de som kommit efter har den nya designen, och de började säljas hösten 2008. Så en vagn som såldes hösten 2008 är ofta en 2009 - hänger du med?
    japp hänger med, tack så mycket :)
  • längtan90
    Madebyday skrev 2011-06-30 18:19:59 följande:
    Den där billiga Ozonen, blev min och ÄNNU billigare ;)
    NICE!! jag som är så nyfiken måste fråga,sa de nåt varför den var så billig???
  • längtan90
    Madebyday skrev 2011-06-30 19:26:36 följande:
    Lämgtan90;
    Tydligen var det fläck inne i suffletten, men har inte sett den ännu, tänkte hoppas att den går att tvätta bort :) Har kompisar i Örebro som hämtade den åt mig :) Men i helgen eller till nästa vecka har jag den i mina händer, lääääängtar ;) Då blir det att sälja Nitro-chassit som jag redan har
    Låter härligt, en fläck stör nog inte så mycket. Grattis till köpet
  • längtan90
    ängeln83 skrev 2011-07-30 09:33:06 följande:
    Candy Pink fanns 2010 och Happy Pink 2011.
    Har sett din Ozone nu och ÅH den skulle jag "nästan" döda för, hehe. vill verkligen ha en sån för färgen är så snygg men kan ju vara bra att ha någon att sätta i vagnen innan man köper en vagn. :)
  • längtan90

Har tänkt på en sak är mondials liggdel mindre än edgens?
    tycker det ser ut så nämnligen, de är säkert lika långa men är det lika höga kanter på dem?

• längtan90
    060810 skrev 2011-10-25 14:15:15 följande:
    Väntan: bor du i Kristianstad? ;) haha! Där är de inget vidare bra.
    Kolla på hjulet på vagnen om du har något fett som ska ligga på pinnen där du fäster hjulet. Har du inte det fettet kan du smörja hur mycket du vill för det kommer inte sluta låta förrän det där fettet är på. Det ska finnas på vagnen när man köper den. Det gjorde det inte i min butik utan jag fick tillslut hjälp i Stockholm. Min vagn saknade det här fettet och 5-56 hjälper då ingenting. Så kolla upp det! :) det är antingen ett svart eller genomskinligt fett som ska vara där. Det svarta ser du ju men det genomskinliga får man känna efter om det finns.

Hoppas jag kunde hjälpa dig. :)
    Hur gick det med din vagn sen, lyckades du tvätta den? 
  • längtan90

Ingen som har provat att ha en quadrolift i en citykorg eller i någon annan liggdel, även andra märken än emmaljunga?

• längtan90
    t0va skrev 2011-11-15 18:10:02 följande:
    jo, jag testade att trycka ner den men det blev trångt. Glömde att fota då, vi hade quadroliften i sittdelen och det funkade ok de första 3 månaderna sen tyckte jag det blev trångt för junior så vi körde med citykorgen och hade fårskinn i och sen filtar över i vintras. 

Är det någon särskilld orsak till att du vill ha en lift i citykorgen?  
    bara en liten fundering, det pratades om det i en annan tråd. så vart lite nyfiken
  • längtan90

Hej en liten annorlunda Emmaljunga fråga! Undrar om det är någon här som har eller vet om en emmaljunga vagn modell nyare går i i bagaget på en Seat ibiza eller leon? Har ingen egen vagn eller tillgång till en så jag kan prova själv. Dags att köpa bil nämligen och är i dagsläget inte i behov av en kombi men vill samtidigt kunna ha kvar bilen när man får barn. (bebis tillverkning planeras att på börjas om ett år ungefär) 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5