Inlägg från: Mumman |Visa alla inlägg
  • Mumman

Emmaljunga tråd, Vol 5

En fråga angående Emmaljunga vagnar. Tycker det är en stor djungel och behöver lite råd :)

Det står emellan Duo edge och city cross. för/nackdelar med båda?

Jag bor på landet och ska köra vagnen mest på grusväg. Inte så ofta inne i shoppingbutiker osv, men vill ändå inte att det ska kännas klumpigt att dra runt vagnen inne på en affär tex.

• Mumman
    MaammaL skrev 2011-11-01 10:40:25 följande:
    duo edge skulle jag säga, med tanke på lufthjulen :)

Jag har en classic sport och jag tycker inte det är så jobbigt att köra den i affärer.
    hm...okej :)

Är det en stor nackdel att det inte är någon hårdlift man kan lyfta ur som det är på city cross? Hur ofta lyfter man  den egentligen? Jag bor i hus, så har ingen trappuppgång jag ska uppför eller liknande.
  • Mumman

Okej, tack för svar. Har lite på känn att jag inte kommer ha så mycket användning utav det faktiskt. Sen kunde man ju ta av liggdelen på duo edge och använda som extra säng också och det kan ju vara en fördel när man ska bort till svärföräldrar osv.

Är verkligen en djungel det här med vagnar!! :) Men en emmaljunga ska det helt klart bli i alla fall, det är en sak som är säker.

• Mumman

Tack för svar! :) Jo, det var mycket därför jag är mer inne på edge pga den större liggdelen. Dessutom kommer bäbisen i vinter, så då vill jag ha plats för varma saker i vagnen också :)

En till fråga: Vilket chassi är bäst till den? Finns ju 4 att välja på tydligen. Som sagt; Ska köras på grusväg mest. Varukorg i stål eller tyg?? :)

• Mumman
    Uliise skrev 2011-11-01 19:35:16 följande:
    Tänk på att vagnen blir mycket tyngre med sittdel+lift än endast en liggdel. Det finns dessutom liggel (city korg) till city Crossen!
    Men jag skulle föredra Edgen med classic chassi.
    Hm.. förstår inte riktigt vad du menar?! :) Är det city crossen eller duo edgen som blir tyngre?
  • Mumman
    Uliise skrev 2011-11-03 12:51:11 följande:
    Edgen kan man bara ja en liggdel till, city crossen kan man ha liggdel (city korg) eller lift till. Har man lift så måste man ha kvar sittdelen, och det är då det lir tungt!
    Aha, då förstår jag! :) Tack för svaret.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5