• gu01

Emmaljunga tråd, Vol 5

någon som kan berätta om för- och nackdelar med classic chrome chassit vs duo s?

• gu01
    JGBM skrev 2013-04-20 11:55:39 följande:

Den stora skillnaden är att duo s har rörliga framhjul. Sen avgör väl vilka behov man har. Rörliga framhjul kan bl besvärligt i snö men är smidigare i trånga miljöer typ hiss och buss.

Att det är swivelhjul har jag förstått ;) Jag menade mer stötdämpning, kör- och åkkomfort på olika underlag. Duo s har ju ganska stora framhjul och borde väl då klara sig bättre off road än tex nitro?

Blir en edge med duo s en smidig vagn i stan samtidigt som den kan ta sig fram överallt på landet eller är den stor och klumpig i stan och kass på landet om man vill gå över en guppig äng eller grusvägar?  
  • gu01

Nu har jag beställt en emmaljungavagn :) men jag köpte inga tillbehör i samband med beställningen. Brukar det finnas i lager i de flesta butiker eller måste tillbehören beställas? Och går det i så fall till på samma sätt som när vagnen beställdes, handpenning vid beställning och betalning när produkten hämtas?  jag tänker på sånt som parasoll, bättre regnskydd, åkpåse mm. förstår att det kan variera mellan olika butiker, men vad är vanligast?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5