• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Busfröö

Har lite frågor om våran classic sport..
    Från suffletten på baksidan eller vad man säger så går de två "snören" som man ska fästa nånstans men dom bara hoppar av.. Nån som kan beskriva hur dom ska sitta?
    Sen undrar jag över klädseln, hur tvättar jag den bäst?
    Å ja just de, har hårdlift till hur fäster jag den?

• Singoallaa
    Singoallaa skrev 2013-05-07 17:06:54 följande:
    Liggdelarna sa han endast att man kunde välja mellan tre på classic sporten och inte alls från de liggdelarna edgen har. Alltså valde vi mellan svart, navy och natur. Han ljög väl inte till oss :/ ?

Gud jag skrev fel! SITTDELARNA kunde man välja enbart mellan tre färger, svart, navy och nature.
  • Elmiina

Jag vet inte. I katalogen jag har här hemma (den senaste ska tilläggas) så finns det 13 olika färger till just city korg supreme. Kan inte tänka mig att endast tre av dem går till ett speciellt chassi :s De uppfyller ju alla samma funktion, precis som med alla vagn modellerna. Edgen tex har ju 20 olika färger och passar till de fyra olika chassina, det är som att endast 5 av de färgerna ska passa till tex just duo s chassit. Det blir ju bara knäppt tycker jag.

• Singoallaa
    Busfröö skrev 2013-05-07 17:10:15 följande:
    Har lite frågor om våran classic sport.. Från suffletten på baksidan eller vad man säger så går de två "snören" som man ska fästa nånstans men dom bara hoppar av.. Nån som kan beskriva hur dom ska sitta? Sen undrar jag över klädseln, hur tvättar jag den bäst? Å ja just de, har hårdlift till hur fäster jag den?

Du har classic sporten :) Är du nöjd? Vilka färger kunde du välja mellan på sittdelen? Nyfiken är jag nu. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga eftersom vi bara la handpenning på vagnen, har ej fått den!
  • Singoallaa
    Elmiina skrev 2013-05-07 17:14:11 följande:
    Jag vet inte. I katalogen jag har här hemma (den senaste ska tilläggas) så finns det 13 olika färger till just city korg supreme. Kan inte tänka mig att endast tre av dem går till ett speciellt chassi :s De uppfyller ju alla samma funktion, precis som med alla vagn modellerna. Edgen tex har ju 20 olika färger och passar till de fyra olika chassina, det är som att endast 5 av de färgerna ska passa till tex just duo s chassit. Det blir ju bara knäppt tycker jag.

Sittdelen fanns i endast i tre färger svart, navy och natur till classic sporten. Det gick inte att få edgens sittdelar till classic sporten enligt försäljaren, det frågade jag eftersom färgvalen är större. Vet ej om han då menade för det priset vi fick, gud vad rörigt allt blev nu tycker jag :/
  • Singoallaa
    Elmiina skrev 2013-05-07 17:15:40 följande:
    Jaha ja men då stämmer det :) sittdelen finns bara i de färgerna.

Tack för att du hjälper mig att förstå. Vi var i affären länge, men allt snurrar nu i huvudet på mig. Vet du kanske varför SITTDELARNA från tex edgen inte går att få till classic sporten?
  • Elmiina

Sittdelarna från edgen passar på ditt chassi. MEN vagn paketet/vagnen som du köpte är "classic sport" och därför får du endast välja mellan de tre färgerna. Det är ingen duo vagn utan en sittvagn och därför fick du välja till en city korg (som finns i flera färger). Edge och mondial är ju duo vagnar där det ingår sittdel och liggdel. Man kan därför inte sälja en edge sittdel/liggdel separat eftersom dom säljs i par.

Men om du hittar en edge liggdel eller sittdel på tex blocket så passar den ditt chassi.

• Busfröö

I vilka färger?
    Den fanns i svart då den köptes begagnad haha
    Våran lilla har inte kommit än, men har testat den me syrrans ungar å den är otroligt lättkörd på alla underlag å ungarna verkar nöjda

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5