Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Emmaljunga tråd, Vol 5

Polarbjörnen skrev 2011-01-07 10:17:32 följande:
    hur lång är nitron då?

jag har helt gått på måtten som står angivna på emmaljungas hemsida, där citykorgen är 75 och quadrons yttermått är 83 cm.

men det kanske går att klämma ihop? 

Fast skillnaden är ju att citykorgen sätter du direkt på chassit och quadroliften lägger du i sittdelen.

Eller du ville ha citykorg+quadrolift? Det vet jag inte om det går, så har vi inte haft det. 
  • älskarlivet81
    IsaViolia skrev 2011-01-07 10:18:42 följande:
    Förklara för mig, vilken vagn är det man kan ha från spädbarn till, ja framåt helt enkelt. Jag bara SKA ha en emmaljunga vagn, men vill ha en som funkar länge. Och är rejäl, 4 hjulig och har stora hjul! Så experterna, hjälp mig nu:)
    Det kan man väl med alla vagnarna utom sulkysarna?

• älskarlivet81
    Polarbjörnen skrev 2011-01-07 10:20:29 följande:
    ja, precis, jag vill ha en mjuklift i citykorgen. så den behöver vara ganska nätt. 
    ok, ja då vet jag inte om det funkar med quadron. Vi hade quadron istället för en citykorg.
  • älskarlivet81
    IsaViolia skrev 2011-01-07 11:55:21 följande:
    Älskarlivet: ja, men vilken av alla modeller skulle ni här rekomendera?
    Jag rekommenderar nitro city, men den har två svängbara hjul där fram.
  • älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 18:48:03 följande:
    Hej alla emmaljunga fans. :D
    jag har oxå en emmaljunga, älskar dom vagnarna.
    har en fråga: jag har en quadrolift som jag tänkte använda i city crossen som en åkpåse, men känns som d blir väldigt trångt!
    förstår att man ska ta av bottenplattan och huvuddelen men tycker endån d ser väldigt trångt ut. ska d vara såhär???
    känner mig inte alls nöjd med quadroliften :S
    tips hjälp mottages gärna
    Jag har en quadrolift i nitron, men tycker inte att den är särskilt trång. Vår tjej har gott om plats i den. Var är det du tycker den verkar trång?
  • älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 19:25:36 följande:
    jag tycker det är smalt. min son e nu 6 månader o sen ska han ju ha overall oxå på sig. men d e kanske bara som jag tycker ? jag hade en edge dou innan när han va midre o där va ju massa plats i liggkorgen. så kanske därifrån jag jämnför och tycker d e smalt med plats i city crossen o då ännu mer smalt när jag ska ha quadroliften.
    Vår tjej är 7 månader och får plats utan problem med tjock overall och allt.. Men jag har inget att jämföra med heller, men vi tycker quadroliften är kanon!
  • älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 20:49:21 följande:
    Då e d kanske bara jag som ska vänja mig. kan jag fråga er här om Vad o hur mycket man ska ha på sina bebisar i vagnen nu i vintertid. jag har haft emmaljunga city cross då, med en åkpåse med ludd i.  sen en overall o mötta o vantar. men problemet e att min son blir helt svettig! vad ska jag plocka bort lixom? e d för varm åkpåse? därför tänkte jag nu testa med min quadrolift som åkpåse utan vinterluddet i. men frågan e hur mycket kläder man ska ta på han där i??? :S han e nu 6 månader. har en overall utan nåt tjockt foder o desamma med mössan, endån svettas han :S
    Vi har quadroliften, overall, tunn eller tjock beroende på vädret, mössa, vantar. Ibland om det är riktigt kallt får hon även en filt på sig. Hon är 7 månader.
  • älskarlivet81
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 21:37:21 följande:
    Har ni nåt på fötterna el. bara strumpor? jag har tjockare strumpor o ibland har jag testat såna mjuka skor för dom små, men ja, som sagt han blir ju så svettig :S men jag fattar ju att han måste ha vantar o mössa så jag vet inte vad jag ska ta bort. tänkte ta en jacka ist. för overall i quadroliften, men d e kanske för kallt :S
    Vi har antingen skor eller så har hon tossor som man kan sätta på på overallen. 
    Ibland om vi bara ska in och ut ur bilen eller bara gå på köpcentra så har hon enbart jacka på sig. 
  • älskarlivet81
    t0va skrev 2011-01-08 00:01:27 följande:
    Näpp jag är inte alls nöjd heller. Just nu står nitrosittdelen i ett hörn, funkar inte att använda liften den är så trång så vi köpte en begagnad korg när sonen var ca 3månader fast han har mest cityjet-sittdelen istället. Den är föregångare till ozone och där kan han halvsitta även om han inte sitter helt själv än. 

Testade åkpåsen men den känns inte alls som om den passar oss så jag har köpt en fleeceåkpåse på blocket istället tror det är en teutonia, jag har inte hämtat den än så jag vet inte hur det blir men allt känns bättre än quadron. Vi har lite kläder på sonen, han är jättevarm själv men i liften blir det trångt ändå och han kan knappt röra sig.

Får se sen när han kan sitta i nitron men jag tror inte vi kommer använda quadron som åkpåse. Min kille är snart 5månader och 1 steg över normalkurvan så det är ingen jätte men ändå blir det trångt. Tyvärr för tanken är god från emmaljunga men det känns inte helt genomtänkt. Jag är inte så förtjust i att man måste öppna locket hela vägen runt för att komma i och ur, känns som om det är en svag punkt på liften som lätt kan gå sönder också när barnen börjar klättra, tycker det är lite krångligt att få ihop locket med liften när den är avtagen. 
    Oj, du är verkligen jättenegativ :) Vår tjej är 7 månader och normalstor, hon får utan problem plats i sin quadrolift. 

Vi behöver inte öppna locket hela vägen runt för att sätta i vår dotter. Räcker med en liten bit. Sen spänner vi fast henne och så knäpper vi igen. Sen håller jag nte heller med om att det är krångligt att få på locket om man tar av hela (har haft av hela locket vid några tillfällen, t.ex. i somras när det var så varmt).

Men smaken är som baken, vill bara belysa att det finns sådana som är nöjda med sin quadrolift också! 
  • älskarlivet81
    Uliise skrev 2011-01-08 11:41:45 följande:
    Lite längre bak i  tråden skrev t0va om när hon köpte City korgen, längst ner på den här sidan.

Nu klistrar jag in hennes bilder här, hoppas det är okej t0va!

Vill inte vara tjatig eller så, älskarlivet, utan bara visa vad jag menar
    Här nedan ser man ju verkligen hur mycket smalare Quadron är jämfört med City Korgen, inte mycket plats för armarna att röra sig på till exempel.
    Fast jag vet att den är smalare än citykorgen, men vi pratade inte om quadroliften vs citykorgen utan pratade om quadroliften som en åkpåse och där tycker jag den funkar ypperligt! (även om vi tyckte den funkade kanon som lift istället för citykorg också)...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5