• Nomen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Fru T skrev 2010-06-29 17:54:52 följande:
    la in en bild i bildtråden, tagen med mobilen men ska försöka ta en bild med systemkameran nån da så det blir en mer rättvis bild på färgen för den är inte riktigt så lysande som det ser ut där..

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Superduperfin vagn! Vill också haaaaa....
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Fru T skrev 2010-06-29 17:29:40 följande:
    Ja då är det ju tur att det finns andra som kan sy ;--) men dom där va det ett grymt överpris på i inte tycker ja dom va specielt snygga heller..
    Överpris ja...

Men jag som var riktigt nöjd med dem... är de så fula alltså?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    lilyanna skrev 2010-06-29 17:24:58 följande:
    Suck suck...var i affären o hämtade nya sittdelstyget till min Ozone idag, har ju reklamerat att den var sned och Emmaljunga hävdade att det var tyget som var snett...nå, det ser fortfarande lite snett ut, men ännu värre...det är alldeles för mkt tyg nu i botten så det ser helt säckigt och fult ut...så besviken är jag just nu o affären säger jamen så ska det ju vara...

Är det jag som är petig kanske? Känns som om man ska kunna ställa lite krav när man ändå har betalat många tusen för att få en ny o fin vagn liksom!
    Har du någon bild på vagnen, e lite nyfiken på hur det ser ut?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    t0va skrev 2010-06-29 20:39:56 följande:
    Nej jag tycker dem var snygga, blev sugen på en men hanen måste ju mutas först ;) 
    Ja eller hur? Så dumma tycker jag inte de är... (vill ju inte att mina barn ska åka runt i något fult... Flört)

Jag brukar muta gubben med att sälja något annat som man inte behöver...

Man kanske skulle sälja av lite skötväskor... Mamma skrattade åt min samling på hatthyllan, förstår inte alls - det står bara 3 st där... (med samma invändiga utrustning såklart!) Och så har jag beställt en Emmaljunga Style i svart... Å den är fiiin!
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    t0va skrev 2010-07-01 17:31:51 följande:
    Vagnen går in i hissen och nästan en sambo också, han fick klämma in sig vid sidan och klämde nog lite privata delar, men snart har jag ju min bebis så det är ett mindre problem ;)  
    Men tänk om du vill ha syskon till knodden då? Flört
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    the M Bitch skrev 2010-07-01 21:23:05 följande:
    Det är inte bra att smörja med 5-56 eftersom det blir klibbigt efter ett tag och samlar då smuts och damm. Ett hjullås som det blir smuts i kan kärva ihop.
    Om man istället använder teflon- eller silikonspray blir det en hinna som stöter bort smuts. 

Jag vet inte hur Babyproffsen fungerar, men rimligtvis borde du kunna gå in i vilken av deras butiker som helst.
    Vad är bäst att smörja hjulaxlarna med?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Armani skrev 2010-07-24 16:20:46 följande:
    Nån som vet vilket år cam-färgerna var?
    Jag tror camofärgerna fanns 2008 bara.
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Finesse skrev 2010-08-02 20:14:30 följande:
    snygg emmaljunga edge..

www.blocket.se/vasterbotten/Splitter_ny_barnv...
    Asgarv Skrattande!!!! Man kan se många roliga annonser på Blocket...
    alezay skrev 2010-08-02 14:48:12 följande:
    Pratade med Emmaljunga idag ang deras bilbarnstol..deras klick funktion till bilen kommer kanske ut till årskiftet..lite sent för oss, men det är på väg.
    Har Emmaljunga öppnat igen?
    Fru T skrev 2010-08-02 15:13:44 följande:
    Ja det är teutonias, deras Allvädersskydd! Ja tror det ligger runt 400:- lite beroende på vart man köper det.

Det är grymt å ja är superledsen att det inte finns nåt liknade till sulky vagnar för dottern hänger gärna ut, å det regnar in i Scootern..
    Kan man inte sätta teutonias skydd på en sittvagn då? Jag tycker också att deras regnskydd verkar superbra, fattar inte att inte fler har kommit på att göra ett likadant. Jättebra på vintern också, så inte barnen får hela snöstormen i ansiktet...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2010-08-06 19:05:54 följande:
    en edge (eller classic) från 2001/2002 skulle jag gissa, för inte har den väll myggnät i sufletten? Såg en edge/classic idag, med år 2002 på manualen med myggnät i sufletten... när kom det riktigt?

Jag ska för övrigt maila emmaljunga om min vagn/klädsel jag med, bara för att vara säker. Inte för att orginalnamn egentliggen spelar så stor roll då jag sytt på den själv (för att anpassa för snabbfästet, en vädringslucka och myggnätet)
    Årtalet är jag osäker på, men är rätt säker på att det är en smart duo kombi, p.g.a. hur sittdelen ser ut på ryggen. Har tittat lite för mycket i kataloger... Flört
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5