• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-10-16 21:48:35 följande:
    och med att man är långt borta blir den lättare att svänga  
    nej, det blir den inte, känns bara jättekonstigt att gå så långt från vagnen... :-P
    det bidde inget av det...
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-10-16 20:14:31 följande:
    De är inget bekväma på högsta inställningen, plus att man sparkar på vagnen då... (vi har en extravagn med vinkelhandtag) och framförallt mannen på 1,84 tyckte det var jätteobekvämt med vinkelhandtag.

sitter och ska försöka sy om min footsack till edgens strike klädsel. den är så tunn och sladdrig. Idag fick den åka till farmor och farfar med jettens ozone footsack (det gick, men bara för att det inte finns fötter där nere ännu) så jag kan fixa det ikväll men motivationen är låg... vill fixa något lite fint med reflexband, yttersömmarna är självklara men något  annat...
    Jo jag vet vad du menar, min sambo är 1,96 och city crossens handtag är väl inte ultimat för honom Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-16 22:18:03 följande:
    nej, det blir den inte, känns bara jättekonstigt att gå så långt från vagnen... :-P
    Jodå, hävstångsprincipen gör att det är lättare att manövrera/svänga om man kommer lite längre ifrån. Men jag håller med om att man inte vill för långt bort från bebisen.

Idag såg jag tre Nitros färdiga för hämtning på mitt lokala barnens hus, och en CC.
    Nitro:
    Svart (med city korg), White leatherette(med city korg) och pro bordeaux
    CC:
    Silver stitch (med quadro)

Suck vad nyya och fina de såg ut, själv stod jag där med min från 2008, med sunkiga däck... Tungan ute

Ilandsproblem, jag vet.
    Majken 100421
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-16 23:54:18 följande:
    Jodå, hävstångsprincipen gör att det är lättare att manövrera/svänga om man kommer lite längre ifrån. Men jag håller med om att man inte vill för långt bort från bebisen.

Idag såg jag tre Nitros färdiga för hämtning på mitt lokala barnens hus, och en CC.
    Nitro:
    Svart (med city korg), White leatherette(med city korg) och pro bordeaux
    CC:
    Silver stitch (med quadro)

Suck vad nyya och fina de såg ut, själv stod jag där med min från 2008, med sunkiga däck... Tungan ute

Ilandsproblem, jag vet.
    struntar i vad nån princip säger, min egen erfarenhet var det jag utgick från och ja, jag har testat väldigt många vagnar med olika handtag och jag tycker det känns jättekonstigt att ha vagnen långt från sig och tycker det känns mer svårstyrt just för att ja hamnar så långt bort. sen vill jag inte heller va för långt bort från bebis, men det var inte det jag syftade på...
    det bidde inget av det...
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-10-16 22:18:03 följande:
    för oss blir den det, den är mycket svårare att svänga nu när vi måste ha den i lägsta/låsta läget efter att dagis skruvat på den. Eller, vet inte om det är dagis, vill minnas att den krånglade en gång innan och då fick vi hjälp, men då var det för att den inte gick att skruva upp, den hade hakat upp sig i fast läge, kanske är tvärt om nu, hakat upp sig i öppet läge?
    Eftersom vagnen är så hög upplever inte jag att jag med handtaget förlängt ca 10cm är längre ifrån sittdelen än kompisarna med CC är från sina då de är lägre ner.

hittar en hel del gamla vagnar med chassin som ser OK ut, men när det står i annonsen att vagnen är en aning risig blir man ju fundersam... Oftast ser klädslarna hemska ut, solblekta och slitna, men jag vill ju egentligen bara ha chassit, möjligtvis ramen till sittdelen (den som följde med min klädsel är helt slut, samt fattas delar.
  • Uliise

Vad är det för något speciellt med PP egentligen? Ni som är återförsäljare, vet ni?

Majken 100421
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-17 16:13:19 följande:
    Vad är det för något speciellt med PP egentligen? Ni som är återförsäljare, vet ni?
    det är väll något nytt sorts tyg som ska tåla vädret bättre (om jag förstod hemsidan rätt, det betyder ju Polar Performance...)

Har gått på grund med syendet, fick slut på reflexband
    Återupptar arbetet imorgon då jag köpt mer.
  • lilla snöflingan

I emmaljungas katalog står: "vi lanserar i år en sportig linje med namnet "Polar Performance". Den utmärker sig genom sportig design med rejäla blixtlås och den levereras på flera vagntyper med lackat chassi i matchande färg." Det är helt enkelt en annan design...

De skriver också att alla emmaljungas vagnar är byggda för att klara kyla och hårda förhållanden med bland annat thermobase, protex och vindtäta fotsackar.

• fridajonsson
    stor grön drake skrev 2010-10-17 17:27:44 följande:
    det är väll något nytt sorts tyg som ska tåla vädret bättre (om jag förstod hemsidan rätt, det betyder ju Polar Performance...)

Har gått på grund med syendet, fick slut på reflexband
    Återupptar arbetet imorgon då jag köpt mer.

Nä, tygerna är densamma som de andra vagnarna.
    Är designen  som är skillnade, precis som lilla snöflingan citerar från katalogen.

• stor grön drake
    fridajonsson skrev 2010-10-17 19:04:35 följande:

Nä, tygerna är densamma som de andra vagnarna.
    Är designen  som är skillnade, precis som lilla snöflingan citerar från katalogen.

nej vad dåligt, trodde verkligen att det var någon bättre sorts tyg, samma som att leatheretten och croc tygerna inte bara var annat mönster, utan verkligen en annan sorts tyg
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5