• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-11-20 20:32:52 följande:
    jag diggar priset med 700/styck eller 1500 för båda. det blir ju dyrare att köpa båda!!! *asg* och sen att det skulle va en hårdlift vilket det inte är eftersom det är en sep liggdel i annonsen...
    ha, ha... underbart. Tror jag får be sambon att köpa ena vagnen så köper jag andra så vi får rabatt, precis som farmor och farfar gör på ica när det är rea på toapappet men man bara får köpa ett visst antal/hushåll. :D
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-11-20 20:59:29 följande:
    ha, ha... underbart. Tror jag får be sambon att köpa ena vagnen så köper jag andra så vi får rabatt, precis som farmor och farfar gör på ica när det är rea på toapappet men man bara får köpa ett visst antal/hushåll. :D
    haha, ja. jag vet inte hur d har räknat i den annonsen *L*
    nehepp...
  • FridaLee
    stor grön drake skrev 2010-11-20 20:20:49 följande:
    och så tänker jag vara gnällig på blocket igen...
    Detta är väll endå ingen emmaljunga! Har sett många gamla, men ingen som liknat detta:
    www.blocket.se/vastmanland/Barnvagnar_3080287...
    Det där är en gammal Jysk vagn, kommer ihåg att de såldes där för en gammal kompis köpte en sån som rasade ihop efter någon månad.
  • Kaninfarmen

Har hämtat ut min nya cerox.....och lilleman älskar den.....sover kanon i vagnen inne igen....troligtvis för att den är så ombonad. Liften är suverän....har dock ännu inte riktigt kommit på hur jag ska få in den smidigt i bilen......den blir lite lång i nerfällt läge.....

• spratteldockan
    Kaninfarmen skrev 2010-11-21 06:07:11 följande:
    Har hämtat ut min nya cerox.....och lilleman älskar den.....sover kanon i vagnen inne igen....troligtvis för att den är så ombonad. Liften är suverän....har dock ännu inte riktigt kommit på hur jag ska få in den smidigt i bilen......den blir lite lång i nerfällt läge.....
    Du får lägga in en bild i bildtråden
    Jag var sugen på en cerox pga det vändbara handtaget men scootern var billigare, mindre och smidigare att köra och min lille är ju ändå ett år. Men jag saknar att inte kunna se honom..
  • stor grön drake

Har fixat knäbygeln nu
    Samt fixade lite på det trasiga fästet, så att det nu funkar, för jag satte det på den andra sittdelsramen (som följde med min extra klädsel) och imorgon blir det hämtat (har haft det ute i lokaltidningen som bortskänkes)
    Liggdelen som följde med ska med det gamla chassit till en jobbarkompis över jul (barnbarnet kommer, och de vill slippa släpa liggvagn) och sen ska jag försöka sälja det som balkongvagn, det chassit är ju ingen fara så länge man inte ska köra det destomer.

På hjulen från 2001, finns det något man kan göra själv för att få dem stadigare? De vobblar lite, men sitter lixom fast endå...

• Naura

Hej alla Emmaljunga experter!

Jag har en fråga ang. babyskydd. Ska köpa en emmaljunga Edge Duo Combivagn, 2011s årsmodell, och vill köpa en adapter och ett babyskydd till den. Men i katalogen och på hemsidan så står det inget om en basenhet som ska monteras i bilen, och i en butik som jag frågade i så sa dom att det inte finns någon basenhet som passar. Inte i märket emmaljunga iaf.

Men min fråga till er är, om det finns något babyskydd i ett annat märke, ex Britax, som man kan använda med Emmaljungas adapter till vagnen, OCH som har en basenhet som man kan montera i bilen så man slipper hålla på med bältet varje gång den ska in o ut ur bilen??

Är lite ny på detta med vagnar, skydd och adapters, så om ni inte förstår vad jag menar så kanske jag använder fel termer, men jag vill alltså ha en enhet i bilen som man kan klicka fast/lös stolen i, och så vill jag har en stol som passar till emmaljungas vagn. Hoppas ni fattar vad jag menar. :)

Tacksam för svar!!

• t0va
    Naura skrev 2010-11-21 21:52:06 följande:
    Hej alla Emmaljunga experter!

Jag har en fråga ang. babyskydd. Ska köpa en emmaljunga Edge Duo Combivagn, 2011s årsmodell, och vill köpa en adapter och ett babyskydd till den. Men i katalogen och på hemsidan så står det inget om en basenhet som ska monteras i bilen, och i en butik som jag frågade i så sa dom att det inte finns någon basenhet som passar. Inte i märket emmaljunga iaf.

Men min fråga till er är, om det finns något babyskydd i ett annat märke, ex Britax, som man kan använda med Emmaljungas adapter till vagnen, OCH som har en basenhet som man kan montera i bilen så man slipper hålla på med bältet varje gång den ska in o ut ur bilen??

Är lite ny på detta med vagnar, skydd och adapters, så om ni inte förstår vad jag menar så kanske jag använder fel termer, men jag vill alltså ha en enhet i bilen som man kan klicka fast/lös stolen i, och så vill jag har en stol som passar till emmaljungas vagn. Hoppas ni fattar vad jag menar. :)

Tacksam för svar!!
    Japp britax babysafe plus har bas och går att sätta på vagnen men man måste ha en extra adapter
    , babysafe plus shr funkar också med adapter. Om du kollar på inlägg 140 här så ser du www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
  • Mymemlan

Hörrni,
    det finns inga knappar för att sätta fast en fotsack på min scooter från 2005, hade dom inte börjar med fotsack då? Vagnen är svart och rubinröd typ, finns det någon fotsack man kan köpa till, och kanske sätta fast knappar på sufletten.
    Hjälp mig :D

• Madebyday
    t0va skrev 2010-11-21 22:13:34 följande:
    Japp britax babysafe plus har bas och går att sätta på vagnen men man måste ha en extra adapter
    , babysafe plus shr funkar också med adapter. Om du kollar på inlägg 140 här så ser du www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Vad kul att se att mitt inlägg i BT kommer till nytta för andra.

Jag undrar bara om samma adapter passar till Edge?
    Ni ÅF och experter har mer kolla på det än mig, är det EasyFix fästen på en Edge också?
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5