• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • 2små2stora
    Uliise skrev 2011-06-08 22:54:32 följande:
    Är det någon mer som har tänkt på att Emmaljunga inte förräns 2010 har haft med sin lätta sulky (idag Spider, förut Softyn) i katalogen? Såg en Softy på tradera i Camo grey och tänkte "den här har jag ju inte sett förr" och kollade i katalogen från 08 och där fanns den inte, fanns ingen Softy i någon annan katalog heller. Däremot katalogen jag har från 2002, där finns Softyn med.

Bara en liten notis, men tycker det är konstigt att de inte haft med den förut i katalogen :-S
    De har gjorts på resttyger därför har de inte funnits med. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • VäntanochLängtan

Någon som har något att säga om för/nackdelar med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi jämfört med en citykorg? De ser ju så himla lika ut, trodde det var samma sak först, men det har jag ju förstått att det inte är.

I tabellen såg jag skillnad i mått och vikt. På citykorgen står det även att sufletten ej är framdragbar(solskydd), den har inte hi pro huvudskydd, ej ventilation och thermobase och ingen vaggfunktion. Massa saker som citykorgen inte har men som duo-vagnarnas liggdel har.

Vad skulle då fördelen vara med en citykorg? Vad är nackdelarna med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi isf som gör att man skulle föredra en citykorg istället?

Tänkte först köpa en city cross och komplettera med citykorg, men känns ju vettigare att köpa en modell där bättre liggdel ingår från början isf. För liggdelen som hör dill duo-vagnarna verkar ju inte gå att köpa som tillbehör utan "hör till vagmodellen" så att säga.

Å, vad jag blir galen på att försöka komma fram till vad man ska ha!!

• enchanted
    Edalia skrev 2011-06-08 20:06:59 följande:
    håller med. inte ett dugg tung att köra. underbar
    jag har provkört, jättefin att köra, men tung att få in och ut ur bil, med sportchassiet.
  • enchanted
    Uliise skrev 2011-06-08 22:55:01 följande:
    Förresten, hittade det här när jag sökte på emmaljunga softy: barsjalar.blogspot.com/2008/07/sjalvaggasysko...

Lite coolt faktiskt
    där skulle jag aldrig sätta min tvååring, han skulle vara ur den på två röda...
    fingrar i ekrar är inte skönt. 
  • 2små2stora
    VäntanochLängtan skrev 2011-06-09 09:32:16 följande:
    Någon som har något att säga om för/nackdelar med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi jämfört med en citykorg? De ser ju så himla lika ut, trodde det var samma sak först, men det har jag ju förstått att det inte är.

I tabellen såg jag skillnad i mått och vikt. På citykorgen står det även att sufletten ej är framdragbar(solskydd), den har inte hi pro huvudskydd, ej ventilation och thermobase och ingen vaggfunktion. Massa saker som citykorgen inte har men som duo-vagnarnas liggdel har.

Vad skulle då fördelen vara med en citykorg? Vad är nackdelarna med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi isf som gör att man skulle föredra en citykorg istället?

Tänkte först köpa en city cross och komplettera med citykorg, men känns ju vettigare att köpa en modell där bättre liggdel ingår från början isf. För liggdelen som hör dill duo-vagnarna verkar ju inte gå att köpa som tillbehör utan "hör till vagmodellen" så att säga.

Vaggfunktion är aldrig någon som jag har saknat. 
    När kommer bebisen, kommer liggdelen att användas under vintern är nog inte ventilationen så viktig.

Jag har en cerox som väger en del 15kg eller så och det är inga problem att lyfta den i och ur bilen.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • hundtok

Hämtade min City Cross med citykorg igår. Är såå nöjd hittills. Var inge bekymmer att lyfta in den i bilen trots stor mage och foglossningar. Nu väntar vi bara på att vi ska få något att stoppa i vagnen så att vi kan få gå ut och provköra.

• micksaan
    VäntanochLängtan skrev 2011-06-09 09:32:16 följande:

Vi hade en Edge och använde liggdelen mellan april och oktober. Tyckte det var perfekt under sommartid att kunna öppna vädringsluckan som finns i sufletten på edgen. Och att kunna använda ventilationen också. Sen att liggdelen är stor och rymlig, luftig var ju bara plus. Citykorgen är väl lite mindre?  

Och inbyggda myggnätet gillade vi också, var lätttillgänglig, fanns alltid med när man behövde det. Nu har jag en tendens att glömma myggnätet hemma (vi har en Scooter numera). 

Vi reste även en hel del och under sommaren agerade liggdelen säng åt dottern under nätterna så vi använde faktiskt vaggfunktionen ganska mycket.
  • Bonsaiii

Råd frågar igen.... :/ men jag funderar på en sittdyna från emmaljunga har en cc i färgen charlston, vilken färg på dyna röstar ni på: grå-samma som på en rand på insidan av suffletten, happy pink eller bordouxe? Eller ngn helt annan?

• t0va
    Bonsaiii skrev 2011-06-09 12:04:17 följande:
    Råd frågar igen.... :/ men jag funderar på en sittdyna från emmaljunga har en cc i färgen charlston, vilken färg på dyna röstar ni på: grå-samma som på en rand på insidan av suffletten, happy pink eller bordouxe? Eller ngn helt annan?
    oj så svårt... jag har inte alls koll p vad som matchar men jag hade nog tagit något med färg till den vagnen. Vi har en dark grey och jag köpte en svart dyna med massa djur på. Matchar inte alls färgmässigt men är lite rolig :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5