• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Smultronbaby

Hoppar in i denna tråd om det är ok ?

Jag har alltid föredragit och alltid köpt Emmaljunga till mina barn. Ja förutom nån enstaka paraplyvagn av nåt okänt märke. Drömmer
    Med mitt första barn (2003) blev det en helt ny Emmaljunga duo combi och senare den enklaste sulkyn som då fanns.
    Men mitt andra barn (2010) så köpte vi en begnad Emmaljunga duo combi, pedant sköt till topppenpris.
    Nu har vi ju kvar sulkyn från sonen (mer som en reserv vagn vid snabb besök till affären) men har aldrig gillat sov/vilo läget i den så vi har nu köpt en helt ny Scooter 2.0 -11 och ska hämta den till veckan.

Nu till det jag undrar över, ni som har erfarenhet här i tråden.....

Vad tycker ni om scootern och är det något som vi ska tänka på ? Hur är sov läget, hört nån som klagade på bågen fram skulle vara snål tilltagen i mått och nån som trodde det bara gällde -10 modellen ?

Tacksam för all åsikter och tips ! 

Emil 030128 & Molly 100728
  • VäntanochLängtan

En till fråga angående nitro city. En kompis sa att man ska tänka på att det är svårare med svängbara hjul för att det blir svårare att svänga när det blir tyngd i vagnen (hon har inte själv en nitro, så vill fråga nån som verkligen vet) Hon menade då att det är bra om man kan låsa hjulen.  Är det nåt ni upplevt?

• SchumiFerrari

Väntanochlängtan: jag har inte haft en nitro men en bugga och inte haft några problem med att svänga med tyngd i. Då hade jag ändå en lite på 12 kilo i vagnen och en stor på 14 kilo på en ståbräda plus full varukorg...

• micksaan
    Smultronbaby skrev 2011-06-12 13:06:14 följande:
    Hoppar in i denna tråd om det är ok ?

Jag har alltid föredragit och alltid köpt Emmaljunga till mina barn. Ja förutom nån enstaka paraplyvagn av nåt okänt märke. Drömmer
    Med mitt första barn (2003) blev det en helt ny Emmaljunga duo combi och senare den enklaste sulkyn som då fanns.
    Men mitt andra barn (2010) så köpte vi en begnad Emmaljunga duo combi, pedant sköt till topppenpris.
    Nu har vi ju kvar sulkyn från sonen (mer som en reserv vagn vid snabb besök till affären) men har aldrig gillat sov/vilo läget i den så vi har nu köpt en helt ny Scooter 2.0 -11 och ska hämta den till veckan.

Nu till det jag undrar över, ni som har erfarenhet här i tråden.....

Vad tycker ni om scootern och är det något som vi ska tänka på ? Hur är sov läget, hört nån som klagade på bågen fram skulle vara snål tilltagen i mått och nån som trodde det bara gällde -10 modellen ?

Tacksam för all åsikter och tips ! 
    Vi har en Scooter, inköpt i januari i år, dock blev det 2010:s modell pga tygvalet. Kan tycka det är lite trångt mellan bågen fram, men vi har faktiskt använt åkpåse i vintern, med lammskinn under, och det har fungerat. Nu sommartid upplever jag den ej trång. Får se hur vi gör till vintern, kan ju kanske bli lite trängre då då dottern hunnit växa lite till och dessutom använder skor numera.
  • Mammas V

Ja har en ozone o känner ingen mer tyngd! Den ska ju va lättare med roterbara hjul

• stor grön drake
    JwJw skrev 2011-06-12 07:33:24 följande:
    ok=) man ser att det är en edge =) ställbarfjädring o så men jag måste säga att jag blir lite smått irriterad för de är väldigt många  som inte har kvar fotsacken så frågan är vad gör folk med dom ^^
    antagligen för att den är rätt värdelös, den är ju kanppt vindtät en gång, och definitivt inte vattentålig. Bara vanligt svart tyg, supertrist, tror många lägger bort den för att använda åkpåse och att den då försvinner.
  • JwJw
    stor grön drake skrev 2011-06-12 19:48:58 följande:
    antagligen för att den är rätt värdelös, den är ju kanppt vindtät en gång, och definitivt inte vattentålig. Bara vanligt svart tyg, supertrist, tror många lägger bort den för att använda åkpåse och att den då försvinner.
    ja så kanske det är, men är det samma fotsack till de nyare edgarna med?
  • stor grön drake
    JwJw skrev 2011-06-12 19:53:29 följande:
    ja så kanske det är, men är det samma fotsack till de nyare edgarna med?
    Yepp, samma "skit". Det finns inte ens bilder på den på EL's hemsida, så de flesta tror de ska få med en sån footsack som amn kan köpa till de andra vagnarna, emn inte då.
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-12 20:16:13 följande:
    Yepp, samma "skit". Det finns inte ens bilder på den på EL's hemsida, så de flesta tror de ska få med en sån footsack som amn kan köpa till de andra vagnarna, emn inte då.
    Det är vansinnigt snålt egentligen med tanke på vad en Edge kostar, och att man köper ett helt kitt med både ligg- och sittdel på en gång. Nog tusan kunde de skicka med en ordentlig fotsack!
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5