• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • bejbisen

Vilket chassi tror ni är bättre, City cross eller classic sport?

Bor i norrland, så den körs ju i snö å slask på vintern. Funderar på att sälja min classic sport & köpa en CC till nästa bebis när de nu blir dax för de...

• fridajonsson

Ni som funderar på Scooter S så kommer priset att ligga på 2960-3190.- beroende på färg.

Sen återstå bara att se om den är smidigare än Ozonen, de kommer vara det avgörande för mej :D Frågan är bara vikten, ska bli spännande att se när den kommer till butikerna :D

• t0va
    fridajonsson skrev 2011-06-22 18:07:40 följande:
    Ni som funderar på Scooter S så kommer priset att ligga på 2960-3190.- beroende på färg.

Sen återstå bara att se om den är smidigare än Ozonen, de kommer vara det avgörande för mej :D Frågan är bara vikten, ska bli spännande att se när den kommer till butikerna :D
    nice, är samma fråga som jag har, om den blir smidigare än min nitro/moddade city jet. Blir det halvliggläge som på scootern också tror ni? 

Tänkte på det har den nya scootern bättre liggläge än de äldre? 
  • stor grön drake
    bejbisen skrev 2011-06-22 18:07:07 följande:

Bor i norrland, så den körs ju i snö å slask på vintern. Funderar på att sälja min classic sport & köpa en CC till nästa bebis när de nu blir dax för de...

classic sport tror jag.
    basserar det på mina vintererfarenheter med edge sport och classic (har båda) och tygkorgen släpar i och plogar snö medans de breda däcken inte bryter skaren lika lätt utan ,man får verkligen knuffa den mer än de smalare classic däcken. dessutom blir det snö/blött i tygkorgen, har man otur börjar brädan innuti ruttna (hänt en bekant, de kunde inte ha vagnen varmt, bara inne så snön smälte men plankan torkade inte) medans i classicen så är det ju nät, så inget blir kvar där.
  • acinna

Vet nu att vår CC silver stitch kommit till affären, och att den inte går att köpa längre. Det tolkar jag som att den inte kommer att vara med bland 2012:s modeller. De hade en spekulant på den i affären, men den är vår! Låter den vara kvar i affären tills Pyret anlänt.

• micksaan
    bejbisen skrev 2011-06-22 18:07:07 följande:

Vi bor ju som ni i Umeå, hängde i samma tråd när vi väntade våra små. Vi hade en Emmaljunga duo edge, med lufthjul och nätkorg, tyckte den var toppen vintertid. Hade nog inte viljat ha en CC med deras luftfria däck och den jobbiga tygkorgen. Vi bytte själv till en Scooter här i februari, och jag upplevde att det blev tyngre att köra i snö! Den har också luftfria däck och tygkorg. Så jag gillade duo edge och classicen har ju samma uppbyggnad så jag röstar på den vagnen.
  • bejbisen

Tack för era svar, då behåller ja min classic sport å köper en city korg till den sen om nått år eller två :)

Sunshined: Hej!! Kul att se dig igen! Lever tråden fortfarande vidare? Har inte kvar den i min lista :)

• stor grön drake
    bejbisen skrev 2011-06-22 20:49:38 följande:

Tack för era svar, då behåller ja min classic sport å köper en city korg till den sen om nått år eller två :)

eller så håller du koll efter en edge-liggdel. De ligger ute nu och då, oftast utan suflett, men classic sports suflettt passar på, fast färgerna kanske blir lite olika
  • bejbisen
    stor grön drake skrev 2011-06-22 20:57:05 följande:
    eller så håller du koll efter en edge-liggdel. De ligger ute nu och då, oftast utan suflett, men classic sports suflettt passar på, fast färgerna kanske blir lite olika
    Letade faktiskt efter en sån när vi väntade barn nr 2, men hittade aldrig nån på blocket... men men, de ordnar sig nog på ett eller annat sätt innan de är dax. Har ju inte börjat baka nr 3 än... men de är ju sååå kul med barn å vagnar :)
    Såg en Classic sport på blocket jag skulle vilja ha... en 09:a silver check såg de ut att va... hoppas den är kvar, då kanske ja byter vagn redan nu ;)
  • micksaan
    bejbisen skrev 2011-06-22 21:00:21 följande:
    Letade faktiskt efter en sån när vi väntade barn nr 2, men hittade aldrig nån på blocket... men men, de ordnar sig nog på ett eller annat sätt innan de är dax. Har ju inte börjat baka nr 3 än... men de är ju sååå kul med barn å vagnar :)
    Såg en Classic sport på blocket jag skulle vilja ha... en 09:a silver check såg de ut att va... hoppas den är kvar, då kanske ja byter vagn redan nu ;)
    Såg den också, var ju fin, och inte så dyr heller!

Vi sålde ju vår edge så jag funderar faktiskt på en classic till nästa bebis (när det blir av), med hårdlift, men jag funderar bara om det fungerar att ha EL syskonsits om man har hårdliften? Någon som vet? 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5