• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • TedsMamma

Hej!
    Någon som vet :)
    Jag har en emmaljuna nitro -11. Finns det någon form av vinter/terränghjul man kan köpa till?? Om så bara till bakhjulen??

• stor grön drake
    TedsMamma skrev 2011-09-02 13:00:32 följande:
    Hej!
    Någon som vet :)
    Jag har en emmaljuna nitro -11. Finns det någon form av vinter/terränghjul man kan köpa till?? Om så bara till bakhjulen??
    Nejp. Tyvärr finns det bara dem breda släta däcken.
    Alisa skrev 2011-09-02 10:00:07 följande:
    Jag såg precis på emmaljungas hemsida att det kommit en scooter S, med svängbara framhjul!    Nu har jag en treåring som knappt åker vagn, men till nästa barn som kommer i april så blir det möjligen vagn nr 2. (Dotterns vagn kommer att användas så länge bebben vill åka mot mig).
    Men läste nu att EL har blivit sämre med åren, det är tråkigt. Jag hade en softy (?) som tålde allt 
    Jag vet inte om de blivit så mycket sämre, men som med plasten så finns det en hel del som man inte får sätta i den nu, som man fick sätta fritt för bara 15-20 år sen, så givetvis håller de då mer. Sen är det mer plast i vagnarna nu, mycket för att minska vikten då "alla" tycker större vagnar är så tunga. Samma med tygerna, numera finns andra begränsningar än det fanns förr. Och jag vet nog om emmaljungor från mitten/slutet av 90-talet som var så sönderblekta att de var nästan vita på sufletten (från mörkblå med nallar) efter bara ett halvårs användning, så måndagsexemplar finna av alla årgångar.
  • MammaaL

Fridajonsson: nej visste inte att vi snackade pp färgerna.

• LitenAnka
    fridajonsson skrev 2011-09-01 19:45:21 följande:
    Är det någon mer än jag som reagerat på att de slutat med skinndetaljerna??

Såg det häromdagen i min butik. De vita detaljerna på bla PP-färgerna 2011 är i skinn men nu på 2012 är de vanligt tyg..

Jo jag har sett det, vi har beställt en skötväska och åkpåse i pp black/orange och då ville dom på barnens hus berätta för oss att det vita var i tyg så vi inte trodde det var i skinn och blev besvikna vid leveransen.

Åkpåsen kom idag och den var riktigt snygg, nu väntar vi bara på skötväskan som ska komma vecka 38. :)  
  • stor grön drake
    fridajonsson skrev 2011-09-01 19:45:21 följande:
    Är det någon mer än jag som reagerat på att de slutat med skinndetaljerna??

Såg det häromdagen i min butik. De vita detaljerna på bla PP-färgerna 2011 är i skinn men nu på 2012 är de vanligt tyg..
    jag kan tänka mig att det har med tvättningen att göra, skinn ska ju helst inte vara i vatten, medans resten av klädseln inte direkt blir ren av att torkas med lätt fuktad trasa om vi säger så

rullade med supremen idag, och tame sjutton om inte ungen hade hela fötterna mot botten och huvudet i där fram när han sträckte ut sig... växer som ogräs...
    planerar för fullt "vinter varianten" av vagn, i nuläget lutar det mot supreme chassi, jet sittdel, ozone footsack och nitro varukorg...
  • fridajonsson
    MammaaL skrev 2011-09-02 16:34:41 följande:
    Fridajonsson: nej visste inte att vi snackade pp färgerna.
    Nej jag menade de med skinndetaljer över lag, men just PP hade jag sett att de ändrat.

Men jag kollade med kollegorna idag, eftersom jag själv är lite off nu när jag är mammaledig, och de bytte lite eftersom om jag fattade rätt.
     Så fanns de skinn kvar kunde tydligen vissa få det.. Så din kan mycket väl vara en 12a :)

Vi hade bla en capri creme i butiken med skinn samtidigt som de kom en PP Red med de vita i tyg i samma lev.
    LitenAnka skrev 2011-09-02 20:14:51 följande:
    Jo jag har sett det, vi har beställt en skötväska och åkpåse i pp black/orange och då ville dom på barnens hus berätta för oss att det vita var i tyg så vi inte trodde det var i skinn och blev besvikna vid leveransen.

Åkpåsen kom idag och den var riktigt snygg, nu väntar vi bara på skötväskan som ska komma vecka 38. :)  
    Vad kul att du tyckte om den även fast de ändrat :) Själv gillade jag skinndetaljerna och tycker de är tråkigt att de inte fortsätter.
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-09-02 21:37:51 följande:
    planerar för fullt "vinter varianten" av vagn, i nuläget lutar det mot supreme chassi, jet sittdel, ozone footsack och nitro varukorg...
    lol :D

Jag hittade ett regnöverdrag idag till softyn, var på myrorna och hittade ett i en hög med mjukliftar, 25kr helt ok med tanke på att det regnade ute och jag inte orkade ta på sonen galonbyxorna. Var en emmaljunga orginal så den är ju inte så jättebra men funkar till och från förskolan. Jag hittade att om jag parkerar vagnen vid andra ingången så kan den stå under tak. Får göra det tills jag lyckas hitta ett vettigare regnskydd.  
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-09-02 21:37:51 följande:
    jag kan tänka mig att det har med tvättningen att göra, skinn ska ju helst inte vara i vatten, medans resten av klädseln inte direkt blir ren av att torkas med lätt fuktad trasa om vi säger så

rullade med supremen idag, och tame sjutton om inte ungen hade hela fötterna mot botten och huvudet i där fram när han sträckte ut sig... växer som ogräs...
    Nu är det ju inte riktigt skinn utan "skai" eller låtsas-skinn som de där detaljerna består av. Jag tvättar fotstödsklädseln utan problem i tvättmaskin och den har ju det där fejklädret på undersidan
    Majken 100421
  • lillgarden
    stor grön drake skrev 2011-09-01 21:35:00 följande:
    Det borde inte vara något större bekymmer, sen 2000 har selen sett likadan ut så reservdelar finns nog.
    Tips på var man kan hitta delar?
  • Louise89

Hjälp! Hur mycket kan jag lägga ut vagnen för?
    Använd sedan januari 2011, så bara åtta månader.

City cross -10 var ett visningsex men vagnen är köpt i jan -11
    Fotsack -10
    Quadrolift -11
    Allt i färgen silver check.

Exclusive-skötväska i svart

Nypris är ju ca 8000 kronor

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5