• Trinn

Retrovagnstråden 19

Nu sitter jag kollar vagn väldigt löst. Något som förvånar mig mycket är att det inte längre finns en ordentlig korg. En korg under vagnen och då speciellt de mindre och smidigare vagnarna.

Någonstans hoppas jag att min gamla Emmaljunga viking finns kvar i familjen. Då hur lätt är det att renovera en vagn och räknas dessa vagnar fortfarande som säkra?

länk till en sådan vagn: 3.bp.blogspot.com/_cSB5qYEzAPA/ShgU_lLWswI/AAAAAAAAAeQ/oKxc7NouX-w/s320/21.E,ljunga+viking,+500+kr.JPG

Det som är att en ny mjuklift skulle passa, så det är inte där det hela mer faller... Utan mer säkerheten. Så fall skulle jag inte dra mig för återanvända den vagnen. För den har en stabil korg, lätt att få med på bussen och faktiskt väldigt lätt.

• Trinn
    Bambusa skrev 2013-02-22 12:04:53 följande:

ja, dom är väldigt mkt stadigare.. och många av dagens vagnar har max 15/18kg förutom dom allra dyrastre som har högre maxvikt i sina vagnar..  de ända ja märkt va på min 70tals sittvagn att dottern klämde skinnet lite på sufletten när hon pillade med den, men bara skinnet, inte ett helt finger..    ja har även använt en Emmaljunga från 90talet till reklam på runt 35kg, i 3-6timmar.. och när de vart sittyta över efter 4timmar så klev dottern på 17kg i istället.. även kört två barn i samma vagn flera gånger utan problem..  då ca 15kg 3åring och en på ca 12kg, pluss en rätt tung väska..  rulltrappor och vanliga trappor är inga problem heller..
    Tack, den vagn har jag haft. Har vi faktiskt bussluffat runt Gotland med. Då hade vi all packning, tält etc i korgen och på vagnen. Mitt allt detta satt då mitt barn. Den höll. Den höll ytterligare ett barn.

Hoppas att den fortfarande finns kvar i släkten.

Annars får jag nog köpa en nyare och dyrare vagn.... Skrikandes
Svar på tråden Retrovagnstråden 19